Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: خوشبختانه طی ماه های اخیر شاهد استقبال شهرداری ها از فراهم کردن زمینه دوچرخه سواری در شهرها بویژه در بوستان‌ها و فضاهای گردشگری و تقویت و ایجاد زیرساخت‌های این موضوع هستیم.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد که در حاشیه 13 خرداد روز جهانی دوچرخه سخن می گفت، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با توجه ویژه مدیریت شهری و تشکل های غیردولتی به ابعاد مختلف حمل و نقل پاک بویژه دوچرخه سواری،‌ خوشبختانه شاهد آغاز فصل جدیدی در شهرها در راستای ارتقای انسان محوری در شهرها و به تبع آن نگاه افزایش کیفیت زندگی و حمل و نقل عمومی شهرها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات برخی شهرداری ها در زمینه فراهم کردن زمینه دوچرخه سواری گفت: خوشبختانه در این حوزه شاهد اقدامات خوبی برای ترویج دوچرخه سواری در شهرها و همچنین ایجاد بسترهای لازم برای ساخت یک مسیر امن برای دوچرخه سواران هستیم.

جمالی نژاد افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و در پیش بودن سفرهای تابستانی در کشور گزارش‌های خوبی از برنامه‌ها و اقدامات شهرداری‌ها در زمینه ایجاد و تقویت زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در شهرها، امکان دوچرخه سواری خانوادگی و فرهنگ سازی گسترده در این زمینه با همکاری هیات‌های دوچرخه سواری و تشکل های غیر دولتی بدست ما رسیده که ماحصل آن ارتقای سلامت جامعه و ایجاد نشاط و شادی است.

وی در ادامه گفت: توجه به حمل و نقل پاک که دوچرخه سواری از مصداق های بارز آن است طی سالهای اخیر در سراسر جهان مورد توجه شهروندان و افکار عمومی قرار گرفته و در کشور ماهم شاهد استقبال اقشار مختلف از این موضوع هستیم، ولی ارتقای سطح فعالیت ها در این عرصه نیازمند برنامه ریزی های دقیق و کاربردی و همکاری و همفکری مستمر دست اندرکاران امر شامل شهرداری ها، نیروی انتظامی،‌ تشکل های غیردولتی، هیات های دوچرخه سواری و بهره گیری از ایده های جدید است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در حوزه حمل و نقل عمومی، ترویج حمل ونقل پاک بویژه ایجاد زیرساخت های دوچرخه سواری و پیاده‌راه‌هاست و از طرح‌های کاربردی شهرداری‌ها در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوچرخه سواری شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط یکی از اعضای شورای شهر و با اشاره به وضعیت دوچرخه‌های رها شده در محله جوادیه گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صد‌ها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آن‌ها بازگرداند، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی استفاده کرد، اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آن‌ها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی به وضعیت دوچرخه‌ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده، اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند بار‌ها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

 وی افزود: اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه‌ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

تشکری هاشمی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند که باید هرچه سریع‌تر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آن‌ها ایجاد نکرده و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم