Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@03:22:57 GMT

اعتبار بیمه قالی بافان تامین شد

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۵۳۷۱

به گزارش اکوفارس، فرشته دستپاک اظهار داشت: بیمه قالی بافان در راستای جلوگیری از برخی سوء استفاده ها از 600هزار نفر به 200هزار نفر کاهش یافته ولی بیمه ها در این بخش واقعی شده است که این امر مزیت طرح جدید بیمه قالی بافی است.
وی، فرش بافی را هنری بی بدیل در سطح جهان عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش این هنر صنعت در حدی است که پس از نفت برای جمهوری اسلامی ایران صنعتی استراتژیک به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستپاک بیان کرد: یک میلیارد و 200میلیون دلار ارزش سالانه صادرات فرش ایران به کشورهای جهان است.
رییس مرکز ملی فرش ایران بر رونق بازار فرش دستباف در کشور تاکید کرد و افزود: امسال در این راستا به کسانی که نسبت به خرید فرش دستباف اقدام کنند، تسهیلات چهار درصدی با همکاری صندوق کارآفرینی امید به خریداران این فرش اختصاص می یابد.
دستپاک به ثبت جهانی فرش 29منطقه ایران در میراث مالکیت معنوی جهانی اشاره کرد و گفت: فرش ریزماهی خوی یکی از این آثار ثبت شده در این بخش است است که باید از محل تجارت جهانی فرش از منافع این بخش برخوردار شوند.
به گزارش مهر، سیدمحمد عابدی فرماندار خوی نیز در این جلسه بیان کرد: 17هزار نفر در حوزه قالی بافی این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت‌های جدی دولت و مسوولان هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،مریم جلالی در بازدید از کارگاه‌های شیشه‌گری و گلاب‌گیری میمند گفت: این شهرقابلیت تبدیل به شهر ملی شیشه‌گری را دارد.
او افزود: شیشه‌گری یکی از مهارت‌های اصیل میمند در کنار گلاب‌گیری است و این صنعت دوست دار محیط زیست می‌تواند به ترویج گلاب‌گیری نیز کمک کند.
جلالی همچنین هم از برخی جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری شهر دژکرد بازدید کرد و در جشن شکوفه‌های بادام، لوح ثبت ملی میراث ناملموس مهارت کیسه بافی و شاهنامه‌خوانی را به فرماندار اقلید اهدا کرد.
 محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: مقدمات ثبت ملی دژکرد فراهم شده تا این شهر به زودی شهر ملی کیسه بافی شود.
کیسه بافی سنتی یکی از هنر‌های قدیمی رایج در دژکرد اقلید است؛ این نوع کیسه حمامی بافتی شبیه به بافت گلیم دارد با این تفاوت که با دو رنگ پشم سفید و مشکی بافته می‌شود.
میمند از توابع شهرستان فیروزآباد در جنوب شیراز و دژکرد از توابع اقلید در شمال مرکز استان فارس است.

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس