Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@17:43:11 GMT

برپایی۱۷۹۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۵۶۳۵

برپایی۱۷۹۰ پایگاه جمع‌آوری فطریه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان، امروز، 13 خردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت پرداخت زکات در جامعه، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات خانوارهای محروم از طریق پرداخت زکات حل می‌شود بنابراین انتظار داریم تا مردم نوع‌دوست گیلان نسبت به پرداخت زکات همت و تلاش بیشتری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نزدیک شدن عید سعید فطر افزود: مردم نیکوکار گیلان می‌توانند فطریه خود را از طریق پایگاه‌های کمیته امداد مستقر در سراسر استان و سطح مساجد برای کمک به نیازمندان اهداء کنند.

اهرابی به برپایی هزار و ۷۹۰ پایگاه ثابت و سیار برای جمع‌آوری فطریه در سراسر گیلان اشاره کرد و ادامه داد: هر مؤسسه خیریه و یا سازمان ذیربط برای جمع‌آوری ‌فطریه در سطح استان ابتدا باید مجوز دبیرخانه زکات در کمیته امداد استان و شهرستان‌ها را دریافت کند و مبالغ جمع‌آوری‌شده و هزینه‌کردها را هم باید به اطلاع این نهاد برسانند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان خاطرنشان کرد: برخی از مردم نیکوکار اگر به دلایلی نمی توانند در پایگاه های کمیته امداد حضور بهم رسانند می توانند از طریق شماره‌گیری کد *۸۸۷۷*۱# نسبت به پرداخت زکات فطریه خود برای کمک به نیازمندان اقدام کنند.

اهرابی با بیان اینکه هزار و ۷۶۳ روستا در گیلان به‌عنوان روستاهای زکات‌دهنده هستند، افزود: دو هزار و ۷۲۸ نفر هم به‌عنوان عامل افتخاری در جمع‌آوری زکات به کمیته امداد کمک می‌کنند.

وی از پرداخت ۱۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه توسط گیلانیان در سال گذشته خبرداد و گفت: از این میزان، چهار میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان فطریه، ۳۹۰ میلیون تومان زکات واجب و هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان زکات مستحبی بوده است.

اهرابی با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی شورای زکات روستا در سراسر استان گیلان خاطرنشان کرد: هزار و ۷۵ روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع‌آوری‌شده توسط شورای زکات برای رفع مشکلات نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود.

یادآور می‌شود، زمان جمع‌آوری فطریه از ساعت ۶ صبح روز عید تا ساعت ۲۱ و فردای آن روز از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۱۵ است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی زکات فطریه مدیرکل کمیته امداد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در روستای کری از توابع بخش دلوار عنوان داشت: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهرستان تنگستان در روستای کری از توابع بخش دلوار در سالروز شهادت شهید محمد حسن ابراهیمی که این شهید از مفاخر فرهنگی کشور، استان و شهرستان هستند، آغاز می‌شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: با توجه به جغرافیای متفاوت شهرستان که هم بخش کوهستان، جاده، دریا ساحل دارد لازم بود پایگاه‌های امداد و نجات به صورت متنوع بر اساس تقسیم بندی منطقه‌ای در تنگستان ایجاد شود.

فرماندار تنگستان ضمن تقدیر از خانواده کمالی برای اهدا زمین به مساحت ۲ هزار متر مربع جهت احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کری یاد آور شد: ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای یکی در بخش دلوار روستای کری و دیگر بخش مرکزی در منطقه روستای سمل تا شهر آباد احداث شود.

وی افزود: در دولت سیزده تلاش شده ۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در تنگستان با محوریت خدمات جمعیت هلال و احمر شهرستان ایجاد شود.

کد خبر 6099717

دیگر خبرها

  • حق بیمه اجتماعی ۱۰۴ بانوی سرپرست خانوار در قشم پرداخت شد
  • واریز مستمری ۲۹ هزار خانوار کمیته امداد البرز
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • پایگاه های امداد و نجات متنوع در تنگستان ایجاد شود
  • آغاز جمع آوری زکات غلات در شهرستان های جنوبی استان ایلام
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل