Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:51:13 GMT

نهمین کنگره اپیدمیولوژی با محور پژوهش و توسعه پایدار

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۵۸۰۰

نهمین کنگره اپیدمیولوژی با محور پژوهش و توسعه پایدار

رییس مرکز تحقیقات پیشگیری از مصدومیت‌ها و ارتقای ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نهمین کنگره اپیدمیولوژی با محور پژوهش و توسعه پایدار برگزار خواهد شد، از مشارکت مراکز تحقیقاتی تابعه دانشگاه و سراسر کشور در تمامی رشته‌های مرتبط با حوزه سلامت در این کنگره خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید سوری با اشاره به این‌که نهمین کنگره اپیدمیولوژی ایران ۳۰ مهر تا دوم آبان ماه به میزبانی دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این کنگره فرصتی خواهد بود تا با تبادل تجارب و نقطه نظرات متخصصان این حوزه در سطح کشور و منطقه تصویر روشن‌تری از این رشته ارائه داد و درنهایت نتایج آن در راستای ارتقا سلامت مردم و برنامه‌ریزی‌های حوزه سلامت اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تمامی تحقیقاتی که در حوزه علوم پزشکی انجام می‌شود، به‌نوعی نیازمند رویکردهای اپیدمیولوژی است، گفت: اپیدمیولوژی علم بررسی سلامت و بیماری در گروه‌ها و جمعیت‌های انسانی است و از آنجایی‌که دامنه فعالیت‌های اپیدمیولوژی به لحاظ محتوایی گسترده است می‌تواند رشته‌های مختلف تخصصی را در حوزه علوم پزشکی از این منظر موردتوجه قرار دهد، این علم می‌تواند پوشش کامل و بزرگی را درباره این مهم و زمینه مشارکت آن ایجاد کند.

سوری با اشاره به این‌که مسئله اپیدمیولوژی به‌عنوان بحثی مهم و فراگیر در معاونت‌های مختلف دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مطرح است، اظهار کرد: این علم در حوزه مختلف بهداشت، درمان، غذا و دارو، دانشجویی، توسعه، آموزش، پژوهش و بین‌الملل با موضوعاتی نظیر؛ کنترل ساختارهای مرتبط با سلامت، کنترل عفونت‌های بیمارستانی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، متودولوژی تحقیق و مدیریت تحقیق و تمامی حوزه‌های مختلف سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری سلامت، می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: زمانی که درباره توسعه پایدار صحبت می‌کنیم، اهداف مربوط به‌سلامت مدنظر است بنابراین لازم است تلاش‌هایی را در راستای سیاست‌گذاری و تعیین اولویت‌ها، برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و مسائلی که برای رسیدن به توسعه پایدار می‌تواند نقش داشته باشد را به‌صورت جدی‌تری دنبال کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری از مصدومیت‌ها و ارتقای ایمنی دانشگاه دستیابی به توسعه و تعالی جامعه را درگرو نیروی انسانی سالم دانست و تأکید کرد: طبیعتاً برای این‌که بتوانیم سلامت جامعه را ارتقا دهیم، از مرگ‌های زودرس و بیماری‌های شایع در کشور جلوگیری کنیم لازم است ضمن شناسایی اولویت‌ها برای این مهم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب را شکل دهیم.

سوری استفاده حداکثری از امکانات در دسترس و توجه به رویکردهای علمی از طریق مستندات بومی و کاربردی را از دیگر از اهداف کنگره مذکور معرفی کرد و گفت: باید نتایج این کنگره و تازه‌ترین تحقیقات علمی به شکلی کاربردی در اختیار تصمیم گیران و سیاست‌گذاران حوزه سلامت قرار گیرد تا ضمن پرهیز از اتلاف انرژی و منابع، بیشترین اثربخشی و درنهایت خدمات باکیفیت به مردم ارائه شود.

به گفته وی در این کنگره که به میزبانی دانشکده بهداشت و ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد، حتی‌المقدور از کاغذ استفاده نخواهد شد و تمام ارتباطات بین برگزارکنندگان این کنگره و شرکت‌کنندگان از طریق بسترهای نرم‌افزاری، سایت انجمن، شبکه‌های مجازی و محیط‌های الکترونیکی به مخاطبان ارسال خواهد شد، این امر موجب کاهش هزینه‌ها و ارتباط سریع‌تر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نهمین کنگره سه‌روزه اپیدمیولوژی با امتیاز بازآموزی همراه است و گروه‌های هدف این کنگره نیز تمامی رشته‌های مرتبط با علوم پزشکی و ایمنی، اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تمامی بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، تحقیقاتی و معاونت‌های تابعه دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این کنگره می‌توانند مقالات خود را تا پایان تیرماه دبیرخانه این کنگره ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرسEpidemiologycong.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کنگره اپیدمیولوژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اورژانس تربت حیدریه، محمد جواد امیری اظهار کرد: بر اساس گزارش EOC دانشگاه، کارشناسان مرکز ارتباطات و هدایت عملیات پس از تریاژ تلفنی و کسب اطلاعات لازم، بلافاصله پایگاه اورژانس مهنه را به محل حادثه اعزام می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: این حادثه در محور شادمهر به مهنه رخ داده که با توجه به آتش‌سوزی و مسدود شدن جاده برای ساعاتی، امدادگران هلال‌احمر و عوامل آتش‌نشانی نیز توسط اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به محل فوریت فراخوان شدند.

وی با تشریح وضعیت آسیب دیدگان اظهار کرد: این تصادف یک نفر آسیب دیده مَرد را به همراه داشته است که بعد از انجام اقدامات بالینی توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) منتقل شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • علوم پزشکی قم۴۰۰میلیاردتومان طلب دارد/کمبودهزار نیرو درحوزه سلامت
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی