Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج بنیادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: اولین نشاء کشت برنج در چند روز گذشته در روستای هریان منطقه رجایی دشت از توابع این شهرستان در سطح ۴۰ هکتار آغاز شده است.

وی بیان کرد: مناطق برنج کاری استان شامل، الموت غربی، رجایی دشت و رازمیان، الموت شرقی، معلم کلایه و بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیادی ارقام کشت شده این محصول را شامل صدری هاشمی، صدری حسن سرایی، علی کاظمی، طارم، موسی طارم و خنجری ذکر کرد.

وی یادآورشد: بارش‌های مناسب سال زراعی جاری و پر آب شدن رودخانه‌های فصلی نینه رود، الموت رود، اندج رود و شاهرود که مهمترین منبع تأمین آب برای اراضی شالیزاری در سطح استان محسوب می‌شوند امیدواری زیادی را در کشاورزان و بهره برداران برنج کار این منطقه ایجاد کرده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: قزوین در ردیف معدود استان‌های برنج خیز کشور است و تمامی آب مورد نیاز اراضی شالیکاری از طریق آب‌های سطحی و روان آب در رودخانه‌های ذکر شده تأمین می‌شود.

بنیادی تصریح کرد: با توجه به اینکه کاشت برنج دارای مراحل مختلفی از جمله تهیه زمین، بستر بذر خزانه برنج، انتقال نشاء از خزانه به مزرعه، نشاکاری و وجین را دارد نیازمند تلاش شالیکاران است که در حال حاضر برنج کاران منطقه نسبت به آبگیری کرت ها و شخم اولیه اقدام کرده‌اند.

وی اظهارداشت: در حال حاضر ۳ بانک نشاء برای پرورش مکانیزه نشاء در سطح استان در حال فعالیت است که هر کدام از آنها سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار سینی نشاء را آماده تحویل کشاورزان منطقه می‌کنند.

بنیادی خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند آماده سازی زمین از کاشت تا برداشت برنج به صورت کاملاً مکانیزه در سطح استان انجام می‌شود.
 

کد خبر 4632691

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین شالیزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین رویداد رویداد «دختران حاج قاسم» بعد از ظهر شنبه توسط تبلیغات اسلامی قزوین در رامسر آغاز شد.

در این رویداد که به مدت سه روز در اردوگاه شهدای هفتم تیر رامسر برگزار می‌شود، بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر از مقطع متوسطه دوم حضور دارند.

این رویداد چهارمین رویداد آموزشی و با هدف توانمندسازی کنشگران فرهنگی و اجتماعی دختر قزوین برگزار می‌شود.

کد خبر 6090265

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • نشاء شالی در گلستان
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان