Web Analytics Made Easy - Statcounter

سونیا سجادی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فاطمیه بندر انزلی، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، ضمن تبریک فرا‌رسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: در لغت عرب عید از ریشه عود و به معنای بازگشت است و به لحاظ لغوی زمانی که یک قوم از مشکلات درآمده و نجات پیدا می‌کنند و به راحتی می‌رسند، اطلاق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه فطر به معنای شکافتن و برش از طول است، افزود: در اصطلاح فطر به معنای افطار و شکستن روزه است و عید و فطر در کنار هم زمانی که یک ماه روزه‌داری کردیم و از برخی رذایل اخلاقی راحت شدیم و به فطرت اولیه پاک و خدایی خود بازگشتیم روز شادی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فاطمیه بندرانزلی با بیان اینکه شادی عید فطر، شادی بخشش گناهان و قبولی طاعات است، تصریح کرد: در روایات و سیره عملی بزرگان شاهد دلتنگی اتمام این ماه پربرکت هستیم و از امام سجاد(ع) دعای وداع با ماه مبارک رمضان بیان شده و همانطور که همه می‌دانیم دلتنگی و وداع برای هر چیز ارزشمند است که معنا پیدا می‌کند.
سجادی با تاکید بر اینکه از مولای متقیان علی(ع) بیان شده که هر روزی که در آن گناه نشود عید است، گفت: در خطبه‌ عید فطر از این امام همام آمده که عید فطر عید آنهایی است که روزه آنها قبول و گناهانشان بخشیده شده است و فرموده‌اند: «اى مردم! اين روز، روزى است كه نيكوكاران درآن پاداش مى‏ گيرند و زيانكاران و تبهكاران در آن مأيوس و نااميد مى گردند».
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فاطمیه بندر انزلی با اشاره به اینکه در هر ماه و هر روز باید خود را در محضر الهی حاضر بدانیم، تصریح کرد: معرفت کسب شده در ماه مبارک رمضان باید در زندگی روزمره ما جریان داشته باشد و اگر خود را در حکومت الهی بدانیم قطعا هرگز از قوانین حاکم بر آن تعدی نخواهیم کرد.
سجادی با اشاره به پرداخت زکات فطره در پایان ماه مبارک رمضان و اولین روز از ماه شوال، تاکید کرد: تاکید بر پرداخت فطریه نشان دهنده اهمیت قدرت اقتصادی از منظر اسلام در بعد فردی و اجتماعی آن است و معنای آن پرداخت صدقه نیست بلکه تاکید بر تقویت پایه‌های اقتصادی جامعه اسلامی است زیرا یکی از مولفه‌های مهم در تشکیل حکومت اسلامی، اقتصاد مقاوم است.
وی با بیان اینکه ایراد خطبه در نماز عید فطر تاکید بر سیاسی بودن اعیاد مذهبی و اهمیت بصیرت‌افزایی در مسلمانان دارد، افزود: حضور در نماز عید فطر در زمان حضور امام معصوم (ع) از واجبات است که در زمان غیبت امام عصر(ع) باید تلاش کنیم این فرضیه مستحبی را به امید ظهور آن حضرت با شکوه هرچه بیشتری برگزار کنیم.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه باید تلاش کنیم معنویت کسب شده در ماه مبارک رمضان را در زندگی روزمره خود مورد توجه قرار دهیم، تاکید کرد: دعاهای معروف «اَللّهُمَّ اَغْنِ کُلَّ فَقیرٍ اَللّهُمَّ اَشْبِعْ کُلَّ جایِعٍ اَللّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیانٍ؛ خدایا دارا کن هر نداری را خدایا سیر کن هر گرسنه ای را خدایا بپوشان هر برهنه را» باید سیره عملی ما در زندگی باشد که برای حل مشکلات افراد جامعه خود در سایه تعالیم دینی گام برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان امروز، مدیران فردای کشور هستند، اظهار داشت: با توجه به مسئولیتی که در آینده متوجه این دانشجویان است، نیاز به تربیت دانشجویانی خلاق، متفکر، متدین و مسئولیت پذیر داریم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه خداشناسی و شناخت حق اصلی‌ترین نیاز برای تربیت انسانهاست، عنوان کرد: باید در مدارس و دانشگاه ها به خداشناسی و تربیت انسانها توجه جدی‌تری صورت گیرد.

آیت الله ناصری همچنین با تاکید بر اینکه باید دانشجویان را از سطحی نگری دور کنیم و با نحوه تدریس، آنها را افرادی عمیق و متفکر بار بیاوریم، افزود: این مسئولیتی است که بر عهده دانشگاه هاست و باید خلاقیت را در دانشجویان بارور کنند.

وی ادامه داد: استاد باید دانشجو را وادار به تفکر و اندیشه کند همچنانکه در کتاب خدا نیز بر اندیشه و تفکر تاکید شده و بزرگان دین ما نیز تاکید کرده اند که یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت ارزشمندتر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر دانشجو خلاق نباشد، در آینده به مدیر بخشنامه ای تبدیل می شود همچنانکه امروز نیز می بینیم که برخی مدیران قدرت حل مسئله ندارند و هر چه به آنها دیکته شود، همان را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینکه برخی مدیران، نمایندگان مجلس و کارشناسان متوجه برخی فرمایشات رهبری نمی شوند، حاصل همین تحصیل و تربیت معیوب است همچنانکه می بینیم رهبری سالهاست بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند اما برخی مدیران ما نتوانسته اند هیچ برنامه ای در این زمینه ارائه دهند.

آیت الله ناصری همچنین بر لزوم تقویت قدرت تشخیص در دانشجویان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز بسیاری از دانشجویان ما قدرت تشخیص حق از باطل را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان و فرزندان این مرز و بوم خلاقیت، استعداد و توانایی بیشتر از جوانان سایر کشورها دارند، اظهار داشت: لازم است شرایط شکوفایی و تبلور این ویژگی ها در جوانان ما فراهم شود تا به تولید علم به عنوان دغدغه رهبری بپردازند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در استان یزد دارای 10 مرکز و واحد است، افزود: واحدهای این دانشگاه در شهرهای یزد، زارچ، رضوانشهر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، مهریز، مروست و بافق در سطح استان فعالیت دارند.

حمیدزاده عنوان کرد: در این واحدها در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو به صورت حضوری و مجازی در حال تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است