Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدا ملکی که به‌تازگی از سوی مدیرعامل کانون به ریاست دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی منصوب شده بود در نشست شورای مدیران معاونت تولید معرفی و حکم خود را دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «حسین ربانی» معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در این آیین گفت: یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های اداری کانون دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کانون نهادی است که به شکل مستقیم در تمامی حوزه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تولیدات دارد و لازم است ظرفیت نظارتی و نظام توزیع مناسب داشته باشد.

 

ربانی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته در حوزه نظارت فرهنگی شاهد فعالیت ویژه‌ای نبوده‌ایم، یادآور شد: تمام ملت‌ها ورود پیام‌های بد و نابه‌جا به فرهنگ‌شان را خط قرمز خود می‌دانند و حیطه‌ی فرهنگی برای‌شان اهمیت زیادی دارد.

 

معاون تولید کانون در ادامه اظهار داشت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی وجود دارد که نظارت مناسب بر مبادی واردات و واردکنندگان، حمایت‌های صنفی از طراحان و تولیدکنندگان داخلی، برپایی نشست‌های تخصصی با نمایندگان سازمان‌های فعال این حوزه و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی از آن جمله است.

 

 ربانی با اشاره به تجربه و سابقه فعالیت ملکی در حوزه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان ابراز داشت: انتظار داریم ارتباط‌های فراسازمانی در این بخش گسترش یابد و ظرفیت‌های مغفول این حوزه شناسایی و پویا شود هم‌چنین نشست‌های فصلی برای بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌هایی که در این حوزه مسوولیت دارند برپا و نظارت بر گمرک‌ها پررنگ‌تر و در مجموع تمام این فرآیندها از مسیر درست پیگیری شود.

 

وی هم‌چنین خواستار طراحی و تدوین نرم‌افزاری برای گردآوری و ثبت اطلاعات جامع و کامل در بخش‌های نظارت گمرکی، واردکنندگان اسباب‌بازی، تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌ها و تمامی دست‌اندرکاران این حوزه شد.

 

وی در پایان با بیان این‌که باید تلاش کنیم با تسلط کامل بر قوانین این حوزه جایگاه این بخش را ارتقا دهیم تا در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور رای شورای نظارت بر اسباب‌بازی موثر باشد، خاطرنشان کرد: نگاه سلبی به این حوزه نداریم و به دنبال اقدام‌های سلبی نیستیم اما با تقویت بخش تولید داخل، نظام توزیع و ارتباط فعال با تولیدکنندگان داخلی می‌توان در آینده شاهد اتفاق‌های بهتری برای صنعت اسباب‌بازی بود.

 

محسن حموله سرپرست سابق دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز در این نشست در سخنان کوتاهی گفت: شورای نظارت بر اسباب‌بازی یک از دبیرخانه‌های مهم و حساس کشور است که اعضای شورای سیاست‌گذاری آن نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های مهم و تاثیرگذار حوزه فرهنگ و آموزش کشور هستند.

 

وی با اشاره به زمان دو سال و اندی که مسوولیت این دبیرخانه را عهده‌دار بوده است، افزود: تلاش کردیم در این مدت گام‌هایی را برداریم و توانستیم اسباب‌بازی را به عنوان یک کالای فرهنگی به مسوولان کلان کشور معرفی و مباحث این حوزه را در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کنیم.

 

ویدا ملکی رییس جدید دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی نیز ضمن قدردانی از اعتماد مدیرعامل و معاون تولید کانون خواستار حمایت و همراهی بیشتر تمامی مسوولان کانون برای پیش‌برد اهداف این دبیرخانه شد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس خبرگزاری شبستان راهپیمایی روز جهانی قدس فلسطین استان بوشهر عظمت روز جهانی قدس روز جهانی قدس دهه کرامت شورای نظارت بر اسباب بازی اسباب بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه