Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماران کلیوی که سنگ کلیه فعال دارند غلیظ شدن ادرار و کم آبی برای بدن آن‌ها خطر افرین است و باید از روزه داری پرهیز کنند، گفت: افرادی که سنگ کلیه با منشا اوره دارند نباید دچار کم آبی شوند و حتی باید در نیمه شب از خواب بیدار شده و آب بنوشند؛ این افراد نیز روزه داری به دلیل تشنه ماندن در ساعات طولانی برای آن‌ها خطر آفرین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در زمان روزه داری آب بدن کم می‌شود و کلیه مجبور می‌شود تا خود را با شرایط وفق دهد از همین رو بیماران کلیوی که در طول سال با این بیماری دست به گربیان هستند باید درمان خود را جدی بگیرند و با نوشیدن مایعات وآب کافی شرایط را برای بدن بهبود دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سایر بیماران کلیوی اگر دارو مصرف می‌کنند باید روزه داری خود را منوط به نظر پزشک معالج خود قرار دهند، گفت: بیماران کلیوی که با نظر پزشک روزه می‌گیرند باید در فاصله افطار تا سحر آب کافی بنوشند و از مصرف غذا‌های سرخ کردنی و پر نمک در دو وعده پرهیز کنند تا بتوانند در ماه رمضان در سلامت کامل روزه داری کنند.

دارابی افزود: برای درمان سنگ کلیه که نیاز به سنگ شکن نباشد فرد می‌تواند با نوشیدن آب و مایعات و تحرک زیاد بدن خود را برای دفع سنگ یاری کند.

وی با بیان اینکه افرادی که مبتلا به عفونت مثانه هستند و بخاطر ورم مثانه قادر به کنترل ادرار خود نیستند باید در قدم اول عفونت را کنترل کنند، ادامه داد: بیماری مثانه یک بیماری قابل درمان است و بعد از درمان کنترل ادرار در اختیار خود فرد قرار می‌گیرد فقط بیماران باید توجه کنند ضمن درمان عفونت تحت نظر یک اورولوژیست در صورت نیاز اندوسکوپی مثانه نیز انجام دهند تا اگر با درمان عفونت مشکل عدم کنترل بر ادرار حل نشد، اقدامات بعدی پزشکی برای آن‌ها انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از علل درد‌های ناحیه پهلو می‌تواند مشکلات کلیوی و مجاری ادراری باشد، اما باید بیماران متوجه باشند که درد کلیه دائمی است و با تغییر حالت کاهش پیدا نمی‌کند بنابراین درد پهلویی که اول صبح افراد به خصوص سالمندان با آن مواجه هستند و با اندکی حرکت بهبود می‌یابد بیشتر می‌تواند علت مشکلات اسکلتی داشته باشد تا ناشی از بیماری‌های کلیوی باشد.

دارابی با بیان اینکه یک سونوگرافی و آزمایش دقیق می‌تواند مشخص سازد که فرد مبتلا به بیماری کلیوی است، افزود: مردم باید نسبت به کنترل فشار خون حساس باشند چرا که فشار خون بالا می‌تواند باعث خاموشی کلیه شود بنابراین بیماران فشار خون بالا باید بیماری خود را جدی بگیرند و برای درمان آن اقدام کنند.   وی تصریح کرد: بیماری دیابت نیز تاثیر منفی بر کلیه می‌گذارد بنابراین بیماران دیابتی باید تحت نظر پزشک بیماری خود را کنترل کنند تا به عروق کلیه آسیب نرسد.   انتهای پیام//ج.ر   یکی از علل درد‌های ناحیه پهلو می‌تواند مشکلات کلیوی و مجاری ادراری باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا