Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری امتداد ‌، جدول ۱ بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی فروردین ماه سال ۱۳۹۸ است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی طی فروردین ماه سال جاری مبلغ ۲۲۷٫۲ هزار میلیارد ریال معادل ۶۶٫۴ درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۵۱٫۴ هزار میلیارد ریال معادل ۲۹٫۳درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در فروردین ماه سال جاری معادل ۸۷٫۴ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۸٫۵ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمام بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۲۲۷٫۲ هزار میلیارد ریال) است.

 


 

ملاحظه می‌شود از ۱۰۵٫۹ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۲٫۶ درصد آن (مبلغ ۸۷٫۴ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

 


در جدول شماره ۲ مشاهده می‌شود تعداد ۷۱۷۷ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۱۴٫۸میلیارد ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌هاست. درضمن در بخش خدمات تعداد ۱۱۰۸۱۵ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۱٫۴میلیارد ریال پرداخت شده است.

گفتنی است همچنان باید در تداوم مسیر جاری ملاحظات مربوط به کنترل تورم را نیز در نظر گرفت و همواره مراقب قدرت گرفتن پتانسیل تورمی ناشی از فشار تقاضای کل در اقتصاد نیز بود. بر این اساس ضروری است به افزایش توان مالی بانک‌ها از طریق افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک‌ها، کاهش تسهیلات غیرجاری و بازگرداندن آنها به مسیر صحیح اعتباردهی بانک‌ها، افزایش بهره‌وری بانک‌ها در تامین سرمایه در گردش تولیدی، پرهیز از فشارهای مضاعف بر دارایی بانک‌ها و ترغیب بنگاه‌های تولیدی به سمت بازار سرمایه به عنوان یک ابزار مهم درتامین مالی طرح‌های اقتصادی (ایجادی)توجه ویژه‌ای کرد.

تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش های اقتصادی و هدف از دریافت طی فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ۳۰ KB – تسهیلات پرداختی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک بخش های اقتصادی طی فروردین ماه سال ۱۳۹۸ ۱۷ KB –

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات

به گزارش صدای ایران از ایرنا،روح اله خدابنده لو روز جمعه افزود: کارفرمایان با جذب مددجویان بهزیستی و ایجاد اشتغال برای این گروه علاوه بر اجر اخروی می‌توانند از مشوق‌های بیمه‌ای بهزیستی و تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

به گفته این مسوول، تسهیلات اشتغال برای افراد دارای معلولیت از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی قابل پرداخت است.

وی اظهار داشت: همه مددجویان بهزیستی در حوزه‌های تخصصی توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی منوط به اینکه پرونده فعال داشته و فاقد شغل باشند، می‌توانند از تسهیلات اشتغال بهزیستی بهره‌مند شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه مددجویان بعد از گذراندن دوره آماده‌سازی شغلی از سوی مددکار حوزه شغلی بهزیستی احراز صلاحیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: مددجویان شاغل و حقوق‌بگیر بخش‌های دولتی و غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات اشتغال بهزیستی نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات