Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، ظهر امروز، دوشنبه، ۱۳ خرداد ماه در جلسه شورای زکات هیدج اظهار کرد: بر اساس اذن حکومتی و شرعی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تنها مرجع رسمی دارای مجوز برای جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است.

وی ساماندهی زکات فطره را از فعالیت‌های مهم دبیرخانه شورای زکات برشمرد و گفت: ابن امر موجب تسریع در روند کارها می‌شود و فعالیت‌ها سفاف‌سازی شده و در یک قالب مشخص هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسئول با تأکید بر اینکه جمع‌آوری زکات در جامعه اسلامی از شئونات حاکم اسلامی و ولی فقیه شرع بوده و امروز کمیته امداد مأذون از ولی‌فقیه جمع‌آوری زکات را برعهده دارد، ادامه داد: برای جمع‌آوری زکات فطره نیز همه مؤسسات همانند چند سال گذشته، باید مجوزهای لازم را از دبیرخانه شورای زکات دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلیه صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره باید دارای آرم و لوگوی رسمی شورای زکات باشند، اضافه کرد: در صورت مشاهده صندوق‌های فاقد مجوز طبق بخشنامه وزارت کشور با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: بر اساس آموزه‌های دینی اولویت اصلی هزینه کرد زکات فطره برای امور معیشت نیازمندانِ همان محل است.

وی با بیان اینکه مؤسسات خیریه باید برای جمع‌آوری فطریه مجوز داشته باشند، ادامه داد: ضرورت دارد مؤسسات خیریه دارای مجوز جمع‌آوری زکات فطره در هزینه کرد آن توجه کنند.

صفری با بیان اینکه امسال نیز همانند چند سال گذشته جمع‌آوری و هزینه کرد زکات فطره از طریق مساجد انجام می‌شود، ادامه داد: به‌منظور رعایت مسائل، موازین و ظرافت‌های شرعی در هزینه‌کرد زکات فطره، با هماهنگی‌های انجام‌ شده وجوهات جمع‌آوری‌ شده از این محل، با محوریت ائمه جماعات و هیئت‌امنای مساجد بین نیازمندان همان منطقه و محل توزیع می‌شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان زکات فطره کمیته امداد موسسات خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۶۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این خیر ۳۵ ساله حدود ۷ سال پیش در شب‌های قدر با طرح اکرام ایتام کمیته امداد آشنا شد و با مراجعه به کمیته امداد حمایت یک فرزند یتیم را بر عهده گرفت و کم کم در این سال‌ها به همراه همسرش تعداد فرزندان را افزایش داد.


وی انگیزه خود را از انجام امور خیرخواهانه دستگیری از نیازمندان به‌ویژه ایتام و رفع مشکلات آنها بیان کرد و گفت: افزایش حقوق، پذیرش در مقطع دکتری، بهبود شرایط کاری از ثمرات دعای یتیمان بوده است.


این معلم نیکوکار قصد دارد یتیمان بیشتری را تحت حمایت قرار دهد.

دیگر خبرها

  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • باید از ظرفیت‌های ارزنده جوانان عشایر بیشتر بهره‌مند شویم
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • ۸۵۰ هزار دانش‌آموز دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند