Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید خلفی، دبیر ستاد استهلال خوزستان با بیان اینکه این گروه‌ها غروب سه شنبه همین هفته به محل‌های تعیین شده رصدیابی فرستاده شدند، گفت: این شهرستان‌ها شامل اهواز، آبادان، خرمشهر، دزفول و لالی است و یکی از گروه‌ها که گروه اصلی است با حضور برادران و خواهران رصد یاب و به همراهی امام جمعه اهواز در پارک کوهساران منبع آب و گروهی نیز در مهر شهر اهواز مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به پیش بینی موقعیت ماه و آسمان صاف، احتمال دیدن هلال با چشم غیر مسلح نیز بسیار زیاد است و نزدیک به یک ساعت در آسمان ماندگار است که همه مردم در صورت مناسب بودن شرایط جوی امکان رویت دارند.

خلفی بیان کرد: با این وجود، اما تدارکات لازم دیده شده تا در صورت رویت نشدن ماه توسط چشم غیر مسلح، با ابزار رصد شود و در صورتی که غروب سه شنبه هلال دیده شود روز چهارشنبه عید فطر و اول ماه شوال خواهد بود.

لازم به ذکر است که یک کارگاه علمی آموزشی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و تعدادی از کارشناسان و رصد یابان، روز یکشنبه هفته جاریدر اهواز برگزار و نکات لازم ارایه شد.

انتهای پیام/ ن

رصد ماه شوال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد

وزیر علوم گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پر شور بین داوطلبان باشیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ، محمدعلی زلفی گل امروز در حاشیه بازدید از حوزه دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پر شور بین داوطلبان در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی فنی، هنر و زبان‌های خارجی باشیم.

وزیر علوم یادآور شد: در بیش از ۴۰۰ شهرستان کنکور برگزار می‌شود. از نظر تعداد داوطلبان در علوم تجربی بیش از ۵۰۰ هزار نفر و پس از آن گروه علوم انسانی و گروه علوم ریاضی به تربیت بیشترین جمعیت را دارند.

وی تفاوت اصلی کنکور ۱۴۰۳ با کنکور ۱۴۰۲ را برگزاری دو نوبت در فاصله نزدیک به هم خواند و گفت: براساس قانون مکلف هستیم دو نوبت آزمون را در سال برگزار کنیم. امسال با توجه به شرایط ماه مبارک رمضان و شرایط خاص، فاصله برگزاری دو کنکور زیاد نیست.

زلفی گل خاطرنشان کرد: با برگزاری کنکور در دو نوبت حساسیت کنکور کاسته می‌شود و به این ترتیب نتیجه چهار نوبت کنکور برای داوطلبان ذخیره می‌شود و بر اساس رتبه بالاتر در هر یک از نوبت‌های کنکور نمره فرد لحاظ می‌شود.

وی افزود: البته با توجه به برگزاری متفاوت هر نوبت از آزمون‌ها، نمرات داوطلبان تراز می‌شود تا حقی از داوطلبان ضایع نشود. سازمان سنجش تراز علمی را ایجاد می‌کند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

دیگر خبرها

  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • رقابت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • مشاوره ژنتیکی بن‌بستی برای بیماری‌های ژنتیکی