Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@02:38:17 GMT

لایحه حمایتی تنها راهکار حفظ جان محیط بانان نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۸۰۴۳

لایحه حمایتی تنها راهکار حفظ جان محیط بانان نیست

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس قرار دارد، گفت: با تصویب این لایحه خلاءهای موجود در مسیر استفاده از سلاح برای محیط‌بانان رفع خواهد شد.

به گزارش ایمنا، یحیی‌کمالی‌پور در واکنش به زخمی‌شدن دو محیط‌بان پارک ملی "خّبر" و تداوم ضرب و جرح محیط‌بانان توسط شکارچیان غیرمجاز، اظهار کرد: بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون قضایی به اتمام رسیده و بعد از تعطیلات در صحن علنی بررسی می‌شود که امیدواریم با تبدیل سریع‌تر آن به قانون محیط‌بانان از مزایای آن بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه جان محیط‌بانان به طور مداوم از سوی شکارچیان غیرمجاز در معرض تهدید است، افزود: به دلیل وجود این تهدیدها بود که دولت و مجلس تصمیم به تدوین و تصویب لایحه برای حمایت قضایی از حافظان طبیعت گرفتند. وی با تاکید بر اینکه با تصویب لایحه حمایت از محیط بانان تمامی محیط بانان مانند نیروهای مسلح و انتظامی مشمول قانون نحوه بکارگیری سلاح می شوند، ادامه داد: در حال حاضر بکارگیری سلاح برای محیط‌بانان شفاف نیست و در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز برای استفاده از سلاح با مشکلاتی مواجه هستند که در لایحه فرآیند و نحوه استفاده از سلاح تسهیل شده است. بیشتر بخوانید: سربازان طبیعت خود به کجا پناه برند؟! تصویب قانون تنها راهکار حفظ جان حافظان طبیعت نیست باید فرهنگ‌سازی شود نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت از این قشر در ماموریت‌ها نیز در لایحه مورد توجه قرار گرفته به گونه‌ای که از مزایای قانون نحوه بکارگیری سلاح که مشمول نیروهای مسلح است بهره‌مند شده و خلاءهای موجود در مسیر استفاده از سلاح رفع برای آنها خواهد شد. وی یادآور شد: اگر محیط‌بانان در ماموریت‌ها زخمی شوند یا جان خود را از دست بدهند جانباز و شهید محسوب می‌شوند البته دولت نیز ملزم به پرداخت دیه و خسارت‌ها خواهد بود. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه قانون تنها راهکار پایان تهدیدها از سوی شکارچیان غیرمجاز علیه محیط‌بانان نیست، تصریح کرد: تصویب قانون به عنوان اهرم بازدارنده می‌تواند در کاهش تهدیدها موثر باشد اما تنها راهکار برای حفظ جان حافظان طبیعت نیست بلکه باید با فرهنگ‌سازی مناسبی از فعالیت شکارچیان غیرمجاز جلوگیری و به سودجویی آنها پایان داد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت از محیط زیست شکارچیان غیرمجاز لایحه حمایت از محیط بانان محیط بان محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند