Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲.۱ درصد بوده و تورم نقطه به نقطه استان اردبیل نیز در این ماه به عدد ۵۲.۵ درصد رسیده یعنی ۰.۴ بیشتر از تورم کشوری است.به گزارش بلاغ،مرکز آمار ایران پس از بررسی شاخص قیمت مصرف‌کننده در اردیبهشت ماه سال ۹۸، درصد تغییر شاخص کل نسبت به مدت مشابه سال قبل را به تفکیک استان‌ها منتشر کرد که در این آمار درصد تغییر شاخص کل برای خانوارهای کشور نسبت به اردیبهشت ماه سال ۹۷، ۵۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد اعلام شد، البته در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به  ۱۷۳.۵ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم نقطه‌ به‌ نقطه اعلامی، خود به سه بخش نرخ تورم نقطه‌ به‌ نقطه برای خانوارهای کشور، نرخ تورم نقطه‌ به‌ نقطه برای خانوارهای شهری و نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی تقسیم می‌شود که برای آبان ماه سال جاری به شرح ذیل است:

تورم نقطه به نقطه کل خانوارها

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان بوشهر با (۶۵.۳ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان با (۴۳.۵ درصد) است و استان اردبیل نیز با ۵۲.۵ درصد در رتبه ۱۸ قرار دارد؛ یعنی خانوارهای ساکن استان بوشهر نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور متوسط ۱۳.۲ درصد بیشتر از میانگین کل کشور برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌‌اند و خانوارهای استان اردبیل نیز به طور متوسط ۰.۴ درصد بیشتر برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه پرداخت کرده‌اند.
بر این اساس نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ برای خانوارهای کشور به عدد ۳۴.۲ درصد رسید.

 

تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری

در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ۱۷۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۵۰.۷ درصد است.
بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان بوشهر با ۶۴.۱ درصد و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان ۴۲.۴ درصد است و استان اردبیل نیز با ۴۹.۷ درصد در رتبه ۲۱ قرار دارد؛ یعنی خانوارهای شهری ساکن استان بوشهر به طور متوسط ۱۳.۴ درصد بیش از میانگین کل کشور برای خرید یک«مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند و خانوارهای استان اردبیل نیز به طور متوسط ۱.۰ درصد کمتر برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه پرداخت کرده‌اند لذا نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١۳۹۸ برای خانوارهای شهری به عدد ۳۳.۷ درصد رسید.

 

تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی

در اردیبهشت ماه ١۳۹۸ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور(١٠٠=١٣٩٥) به ۱۸۱.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۹.۶ درصد است.
 
بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان ایلام و کردستان ۷۰.۵ درصد و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان ۴۵.۹ درصد است و استان اردبیل نیز با ۶۰.۳ درصد در رتبه ۱۵ قرار دارد؛ یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان ایلام و کردستان به طور متوسط  ۱۰.۹ درصد بیشتر از میانگین کل کشور برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند و خانوارهای روستایی ساکن استان اردبیل نیز به طور متوسط ۰.۷ درصد بیشتر برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه پرداخت کرده‌اند و از این رو نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١۳۹۸ برای خانوارهای روستایی کشور به ۳۷.۱ درصد رسید.

 گزارش از مهران عقلمند

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۸۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت معادل ۰.۳۴ درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.

بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد، اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.

تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس، ۲.۷ درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.

این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.

در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی ۳۴ سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.

از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند؛ بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گاز‌های گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است