Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:09:28 GMT

میل مردم به احتکار کاغذ زیاد شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۸۳۱۰

‌نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریرفروشان کرمانشاه با بیان اینکه قیمت برخی از انواع کاغذ در بازار تا بسته‌ای ۷۵ هزار تومان هم رسید، گفت: اکنون کاغذ در بازار هست، اما میل به احتکار بین مردم زیاد شده است.

‌محمد تقی زرشکیان در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش قیمتی که اخیراً در قیمت کاغذ در بازار رخ داد، افزود: دلیل اصلی این گرانی مشکلات ارزی برای واردات کاغذ و همچنین عدم تولید و توزیع کاغذ از سوی واحد‌های تولیدی داخل کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این امر باعث شده قیمت کاغذ در بازار برای انواع مختلف از بسته‌ای ۴۸ هزار تومان تا بسته‌ای بیش از ۷۰ هزار تومان باشد.

نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریر فروشان کرمانشاه یادآور شد: قیمت انواع کاغذ به نوع کاغذ، کشور تولید کننده آن، نوع برش، وزن کاغذ و … بستگی دارد.

زرشکیان با بیان اینکه چند مرحله توزیع کاغذ با نرخ دولتی بین کتابفروشی‌ها انجام شد، اضافه کرد: ما نیز این کاغذ‌ها را با تعرفه بسته‌ای ۲۵ هزار تومان عرضه کردیم که مقداری به تعدیل قیمت‌ها کمک کرد.

به گفته وی، هم اکنون که دوباره توزیع کاغذ در کل کشور از سر گرفته شده، قیمت‌ها نیز به بسته‌ای ۴۲ تا ۶۵ هزار تومان کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریرفروشان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون کاغذ به میزان کافی در مغازه‌ها وجود دارد، عنوان کرد: کاغذ هست، اما با قیمت بالا عرضه می‌شود.

زرشکیان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر میل به مصرف و به عبارتی احتکار کاغذ هم بین مردم بیشتر شده و مردم بسیار بیشتر از نیازی که در گذشته داشتند، کاغذ خریداری و نگهداری می‌کنند.

وی از تأثیر قیمت کاغذ بر سایر محصولات مرتبط هم یاد کرد و ادامه داد: گرانی کاغذ باعث شده قیمت کتاب و دفتر نیز بالا برود، بگونه‌ای که در برخی از انواع کتاب مانند کتاب‌های کودک افزایش سه تا چهار برابری قیمت‌ها را داشتیم و قیمت انواع دفتر‌ها نیز به طور میانگین ۱۰۰ درصد بیشتر شده است.

نایب رئیس اتحادیه کتاب و لوازم تحریرفروشان کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که آیا طی چند ماه آینده و با بازگشایی مدارس و افزایش نیاز به کاغذ دوباره شاهد افزایش قیمت خواهیم بود، گفت: قیمت کاغذ و محصولات وابسته به آن مانند کتاب و دفتر تا جایی که ممکن بود گران شده و دیگر جای زیادی برای افزایش قیمت وجود ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک احتکار کاغذ محمد علی نجفی طرح ترافیک ۹۸ تاجیکستان فطریه کفاره روزه تیم ملی والیبال امام جمعه کازرون مرتضی کلانتریان شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

بازار میوه

قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

بازار سبزی‌جات

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

کد خبر 6092281 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود