Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق، در یک گفت و‌گوی تلویزیونی گفت که درباره تنش اخیر در منطقه پیام‌هایی از طرف آمریکایی دریافت کرده است.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، او گفت: چندین پیام از آمریکا در خصوص بحران با ایران دریافت کردم که مفاد آن در خصوص عدم نیت آمریکا برای هرگونه حمله‌ای به ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر اسبق عراق نامی از فرد یا نهادی که این پیام‌ها از او به وی رسیده است، به زبان نیاورد و در ادامه گفت که طرف آمریکایی خواستار تضمین منافع و امنیت نیروهایش در عراق از سوی ایران شده است.

او همچنین گفت که شرایط فعلی به سمت کاهش تنش و آغاز گفت‌و‌گوهای میان آمریکا و ایران پیش می‌رود و این شرایط از زمانی آغاز شده که دولت آمریکا از به کار بردن زبان تهدید عقب‌نشینی کرده است.

رئیس ائتلاف دولة القانون هرگونه جنگ در منطقه را موجب «فاجعه تاریخی» دانست و گفت که در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت به ۴۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

نوری المالکی در خصوص اجلاس مکه نیز گفت که موضع عراق در این اجلاس «شرافتمندانه» بود و دیگر رهبران عرب نیز همچون برهم صالح باید هرگونه حمله نظامی به هر یک از کشورهای منطقه را رد و بر حمایت از مسأله فلسطین تأکید کنند.

«دونالد ترامپ» در ششم خرداد گذشته در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو گفته بود که به دنبال تغییر نظام ایران نیست و در تلاش است با تهران وارد گفت‌وگو شود. او این سخنان را بعد از تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم از جانب کشورش مطرح کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: نوری المالکی پیام طرف آمریکایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا