Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@11:56:38 GMT

اعتراض گوگل، واتساپ و اپل به درخواست استراق سمع

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۱۷۸

اعتراض گوگل، واتساپ و اپل به درخواست استراق سمع

یک سازمان اطلاعاتی بریتانیای درخواست استراق سمع پیام‌های رمزنگاری شده را به شرکت‌های فناوری داده بود که با اعتراض آن‌ها روبه‌رو شد.

به گزارش صدای ایران از زومیت، گروهی متشکل از ۴۷ شرکت ازجمله اپل، گوگل، مایکروسافت و واتساپ به‌صورت رسمی اعتراض خود را نسبت به درخواست استراق سمع از سوی یک آژانس اطلاعاتی بریتانیایی به‌نام GCHQ بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها نامه‌ای سرگشاده در Lawfare منتشر کردند که در آن به اثرات درخواست آژانس بریتانیایی پرداخته شد. از نگاه شرکت‌های مذکور، برنامه‌ریزی برای استراق سمع منجر به از بین رفتن امنیت می‌شود و اعتماد به سرویس‌های پیام‌رسانی رمزنگاری شده را از بین می‌برد. درنتیجه‌ی چنین اقدامانی، حقوق شهروندی در حریم خصوصی و گردش آزادانه‌ی اطلاعات مخدوش خواهد شد.

تقاضای آژانس GCHQ ماه نوامبر گذشته منتشر شد. البته این درخواست در قالب چند مقاله بود و هیچ الزام قانونی در پی آن ارائه نمی‌شد. در مقاله‌های مذکور، دو افسر سابق آژانس اطلاعاتی بریتانیا پیشنهاد داده بودند که قانون باید باید شرکت‌ها را مجبور به اضافه کردن کاربری مخفی (روح) به پیام‌‌های رمزنگاری شده بکند.

در تشریح درخواست مقاله‌ی بالا به این نتیجه می‌رسیم که آن‌ها می‌خواسته‌اند آژانس‌های اطلاعاتی هم نسخه‌ای از پیام‌های کاربران دریافت کنند. این ارسال پیام نیز بدون اطلاع طرفین اصلی مکالمه‌ها انجام می‌شود. مولفان مقاله اعتقاد داشتند استراق سمع پیام‌های رمزنگاری‌شده تفاوت زیادی با روش‌های کنونی استراق سمع در پیام‌های عادی ندارد.

روش پیشنهادی افسران امنیتی، نیاز به در پشتی را برای مطالعه‌ی پروتکل‌های رمزنگاری از بین می‌برد. شرکت‌های امضاکننده‌ی نامه اعتقاد دارند با این روش اعتماد و امنیت کاربران به‌صورت جدی خدشه‌دار خواهد شد. آن‌ها اعتقاد دارند برای پیاده‌سازی پیشنهاد مذکور، باید روش رمزنگاری اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تغییر کند. به‌علاوه با مخفی کردن افراد حاضر در گفت‌وگو، اطلاعات غلط به کاربران اصلی داده می‌شود.

یان لوی یکی از نویسنده‌های مقاله‌ی اصلی در پاسخ به نامه‌ی سرگشاده‌ی شرکت‌ها می‌گوید درخواست مطرح‌شده در مقاله، بیشتر حالتی فرضیه‌ای داشت و به‌عنوان نقطه‌ای برای شروع بحث و تبادل نظر مطرح شد. لوی در مصاحبه‌ای با CNBC گفت:

ما به همکاری خود با شرکت‌های علاقه‌مند ادامه می‌دهیم تا با بحث و تبادل نظری مفید، برای رسیدن به بهترین راهکار تلاش کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اپل استراق سمع گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن

 آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) از وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • تحصن و اعتراض کارکنان شرکت پخش فراورده های نفتی تهران
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند