Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@17:13:49 GMT

آمریکایی ها قصد حمله به ایران را ندارند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۵۲۹

آمریکایی ها قصد حمله به ایران را ندارند

نخست‌وزیر اسبق عراق گفت که پیام‌های متعددی از طرف آمریکا در خصوص تنش با ایران به او رسیده است.

به گزارش صدای ایران از فارس، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق، در یک گفت و‌گوی تلویزیونی گفت که درباره تنش اخیر در منطقه پیام‌هایی از طرف آمریکایی دریافت کرده است.


به نوشته پایگاه خبری المعلومه، او گفت: چندین پیام از آمریکا در خصوص بحران با ایران دریافت کردم که مفاد آن در خصوص عدم نیت آمریکا برای هرگونه حمله‌ای به ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست‌وزیر اسبق عراق نامی از فرد یا نهادی که این پیام‌ها از او به وی رسیده است، به زبان نیاورد و در ادامه گفت که طرف آمریکایی خواستار تضمین منافع و امنیت نیروهایش در عراق از سوی ایران شده است.


او همچنین گفت که شرایط فعلی به سمت کاهش تنش و آغاز گفت‌و‌گوهای میان آمریکا و ایران پیش می‌رود و این شرایط از زمانی آغاز شده که دولت آمریکا از به کار بردن زبان تهدید عقب‌نشینی کرده است.


رئیس ائتلاف دولة القانون هرگونه جنگ در منطقه را موجب «فاجعه تاریخی» دانست و گفت که در صورت بسته شدن تنگه هرمز قیمت نفت به ۴۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.


نوری المالکی در خصوص اجلاس مکه نیز گفت که موضع عراق در این اجلاس «شرافتمندانه» بود و دیگر رهبران عرب نیز همچون برهم صالح باید هرگونه حمله نظامی به هر یک از کشورهای منطقه را رد و بر حمایت از مسأله فلسطین تأکید کنند.


«دونالد ترامپ» در ششم خرداد گذشته در کنفرانس خبری مشترک با «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو گفته بود که به دنبال تغییر نظام ایران نیست و در تلاش است با تهران وارد گفت‌وگو شود. او این سخنان را بعد از تهدیدهای مستقیم و غیرمستقیم از جانب کشورش مطرح کرد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: امریکایی ایران تحریم صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم قبول مسئولیت این تجاوز، به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، پس از دو ماه آرامش در جبهه های شرق سوریه، مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب عراق هدف حملاتی قرار گرفت که آمریکا مدعی شد مسئولیتی در این تجاوز نداشته است.

 

.

 

پس از این اقدام، دو پایگاه نظامی آمریکا در خراب الجیر در شمال شرقی شهر حسکه و میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور هدف حملات پهپادی و موشکی قرار گرفتند که علی رغم شایعات مطرح شده در ساعات نخست این عملیات، با بیانیه کتائب حزب الله عراق همراه شد که هرگونه مسئولیت در این عملیات را رد کرد.

به رغم هشدار های امنیتی نیروهای آمریکایی، گزارش های منابع تسنیم حاکی از آن است که یکی از موشک ها به مجاورت نقطه پدافندی و سالن اجتماعات داخل پایگاه آمریکا در میدان العمر اصابت کرده است.

«حسن العجیلی»؛ روزنامه نگار سوری در تشریح جزئیات حملات پهپادی و موشکی به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه به خبرنگار تسنیم در حلب گفت: در جریان این حمله پایگاه العمر با چهار موشک و یک پهپاد و پایگاه خراب الجیر با سه موشک و سه پهپاد به اختلاف یک ساعت هدف حمله قرار گرفتند.

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

 

حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه پس از تجاوز به مقر فرماندهی در پایگاه کالسو نشانگر رد و بدل شدن پیام های غیر مستقیم میان طرف های درگیر در این جبهه است که هیچ حمله ای به پایگاه های مقاومت اسلامی عراق و سوریه بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا