Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@16:19:14 GMT

کشف 4 تن مواد منفجره آمریکا در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۷۲۶

به گزارش صدا و سیما، آسیاویژن به نقل از اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای عربی ASBU, ارتش سوریه 4 تن مواد منفجره سی -4 ساخت آمریکا را که از گروه های تروریستی در منطقه یرموک در ریف درعا به جامانده بود, کشف کرد.
یک منبع مطلع به خبرگزاری دولتی سوریه, سانا, اعلام کرد در جریان عملیات پاکسازی کامل منطقه پس از آزادسازی از وجود تروریست ها, ارتش سوریه به کمک ساکنان منطقه به مخفیگاه های زیرزمینی دست یافتند که در آنها 4 تن مواد منفجره سی -4 ساخت آمریکا کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مواد منفجره با نظارت اتاق عملیات دستگاه های جاسوسی غرب با کانتینرهای مخصوص از مرزی که گروه های تروریستی مرتبط با داعش در آنجا مستقر بودند وارد یرموک می شد.
این منبع افزود: نقل و انتقال این حجم از مواد منفجره معمولا بر اساس پیمان ها و توافق ها میان ارتش های کشورها صورت می گیرد.
وی افزود: وجود این مقدار مواد منفجره از این نوع در دسترس سازمان های تروریستی به روشنی نشان می دهد که آنها از حمایت کشورهای حامی تروریسم و در راس آنها آمریکا برخوردار بودند. با این کشف سناریو و میزان خرابی که دشمنان سوریه برای این کشور برنامه ریزی کرده بودند نیز به خوبی روشن می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله مجدد آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
  • خباثت جدید صهیونیست‌ها علیه کودکان غزه/انفجار قوطی‌های شبیه کنسرو
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم