Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@17:05:02 GMT

طرح آمایش سرزمین از حلقه‌های مفقوده توسعه کشور است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۶۹۹۱۱

طرح آمایش سرزمین از حلقه‌های مفقوده توسعه کشور است

وزیر نیرو گفت: طرح آمایش سرزمین از حلقه‌های مفقوده توسعه کشور است.

به گزارش ایسنا، رضا اردکانیان در نشست با استاندار، مجمع نمایندگان و مدیران حوزه وزارت نیرو در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور اعلام کرده است که در تابستان سال جاری طرح آمایش سرزمین را ارائه خواهد داد، اظهار کرد: طرح آمایش سرزمین بسیار دارای اهمیت است اما باید تا زمان ارائه طرح به دنبال توسعه کشور و استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان‌های مرزی باید ویترین کشور باشند، اظهار کرد: هرچه این ویترین زیباتر و با کیفیت‌تر باشد در جذب سرمایه گذار و توسعه استان نیز موفق‌تر خواهیم بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: علی رغم تمام محدودیت‌ها طرحی ارائه خواهیم کرد تا ساماندهی رودخانه‌های مرزی را در اولویت قرار دهیم و مشکلات دو سد در خراسان شمالی به فوریت برطرف شود.

اردکانیان ادامه داد: برای رفع بخشی از مشکلات استان خراسان شمالی، سه میلیارد تومان تأمین خواهیم کرد و تا قبل از سفر رئیس جمهور به استان بسیاری از برنامه‌ها را به پایان می‌رسانیم.

وزیر نیرو در رابطه با حفر چاه‌های غیر مجاز اظهار کرد: حفر چاه‌های غیرمجاز و ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها در تمام کشور مشکلاتی دارد که خراسان شمالی نیز از این مشکلات مستثنی نیست و به دنبال ایجاد ساز و کار مناسب هستیم تا فشاری برای مردم نباشد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه الگوی مصرفی در کشور باید تغییر کند، اظهار کرد: اگر هزار و ۲۰۰ مگابایت ظرفیت استفاده داریم نباید بگوییم پیک مصرفی چرا کمتر است بلکه باید به دنبال هدایت ادامه پیک‌ها به سمت سرمایه گذاری و صادرات باشیم.

به گفته وی اگر تغییر الگوی مصرفی از بدنه دولت آغاز نشود به طور قطع در بین مردم نیز تغییر نخواهد کرد و همچنان پر مصرف خواهیم بود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه هر ساله بیش از سه هزار کولر گازی وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: ۷۰ درصد از این کولرهای گازی استاندارد نیستند و همین امر موجب پر مصرفی می‌شود.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: مردم این استان بعد از انقلاب اسلامی در مشارکت انتخابات از متوسط کشوری نیز بالاتر بوده اند و همین مسئله مسئولیت مدیران را برای خدمات رسانی بهتر، بیشتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان شمالی قانون این است که کار باید زمان بندی داشته باشد و اولویت بندی شود، اضافه کرد: اگر به توقعات روستاییان و مطالبات آنها پاسخگو نباشیم به طور قطع حضور آنها در شهرها افزایش پیدا می‌کند و در آن زمان نمی‌توانیم باز هم پاسخگوی حداقل انتظارات آنان باشیم.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: باید از سوی وزارت نیرو بخش‌هایی که نسبت به متوسط کشوری عقب هستیم اعلام شود و در همان موارد با همکاری یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از ۲۶ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بارندگی و سیل در استان وجود داشته است اما اگر صدایی از استان خارج نمی‌شود به این دلیل نیست که مشکلی وجود ندارد بلکه به سختی منابع مالی را تأمین می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم و از همین جهت نیازمند توجه مسئولان کشوری به استان هستیم.

به گفته وی به دنبال مدیریت پس از بحران نبوده ایم و تمام تلاش ما این بوده است که مدیریت قبل از بحران را در استان در نظر داشته باشیم و همین همکاری موجب شده تا نارضایتی مردمی به حداقل ترین سطح ممکن برسد.

شجاعی در رابطه با سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی نیز، اظهار کرد: باید تا قبل از سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی برخی از مصوباتی که اجرایی نشده اند به اتمام برسد و برای انجام این کار در استان نیز حمایت ویژه ای خواهد شد.

وی در رابطه با فاضلاب‌های شهری در خراسان شمالی، ادامه داد: تنها دو شهر در خراسان شمالی به موضوع فاضلاب شهری ورود پیدا کرده است که این موضوع قابل قبول نیست و باید افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: باید مشکلات تصفیه خانه در استان حل شود و حل این مشکلات نیازمند بررسی و اعلام شرایط از طرف وزارت نیرو دارد که ما قول می‌دهیم هر اندازه که در سطح ملی به استان کمک شود بیشتر از آن را در استان حمایت خواهیم کرد تا مشکلات حل شود.

حمایت از سرمایه گذاران خارجی در حوزه‌های آب و برق و انرژی‌های نوین

به گزارش ایسنا، همچنین رضا اردکانیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: از تمام سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی در این استان نیز حمایت خواهد شد.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید پروژه‌های بسیاری در حوزه آب و برق اجرا شده که خراسان شمالی نیز از این پروژه‌ها بهره مند بوده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه در راه اندازی نیروگاه خورشیدی جاجرم از سرمایه گذاران خارجی حمایت می‌کنیم، ادامه داد: نیروگاه‌های خورشیدی پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه گذاران است که بتوانند صادرات نیز داشته باشند.

اردکانیان در رابطه با تعداد پروژه‌های در حال انجام در خراسان شمالی، اظهار کرد: ۴۲ پروژه در حوزه نیرو و ۴۲ پروژه در سه بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت آب منطقه‌ای در استان در حال اجرا است که تمام سعی خود را برای اتمام هرچه زودتر پروژه‌ها خواهیم داشت.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه‌ها هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است، عنوان کرد: این پروژه‌ها تاکنون ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این دیدار تاکید کرد: پروژه‌های نیمه تمام در حوزه وزارت نیرو باید تکمیل شود و این مسئله بدون توجه این وزارت خانه امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه نیازهای مردم در حوزه اختیارات وزارت نیرو زیاد است، ادامه داد: اختیارات وزارت نیرو از جمله بخش‌هایی محسوب می‌شود که کمبود و عدم امکانات در این حوزه برای مردم بسیار سخت است و باید توجه ویژه ای به استان‌های محروم از جمله خراسان شمالی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزير نيرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۶۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند

محمد تقی ولیان در گفتگو با مهر اظهار کرد: هفته چهارم کورس بهاره ۱۴۰۳ گنبد کاووس با حضور اسب‌های خراسان شمالی برگزار شد.

رییس هیات سوارکاری خراسان شمالی در ادامه گفت: در هفته چهارم دور دوم پنجشنبه، نژاد ترکمن گروه هندیکاپ کلاس ۶ اسب شیلان امید به مالکیت پرورش اسب امید موفق شد عنوان نایب قهرمانی در مسافت هزار متر را کسب کند.

وی خاطر نشان کرد: در روز جمعه دور هفتم، نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۳ اسب هج بیوتی به مالکیت ایمان اسکندری با سوارکاری رامین قهرمانی موفق شد در مسافت ۱۲۰۰ متر مقام سومی را کسب کند.

ولیان افزود: در روز دوم دور هشتم نژاد، ترکمن گروه ۴ اسب کارن حسین پور به مالکیت مونا نجفی معصوم با مربیگری محسن نجفی معصوم و سوارکاری رضا فهیمی موفق شد مقام دوم را به دست آورد.

کد خبر 6096374

دیگر خبرها

  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • اسب‌های خراسان شمالی در پایتخت سوارکاری کشور خوش درخشیدند
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی