Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت : همه سازمان‌ها در پی آن هستند که منابع محدود خود را برای رفع نیاز‌های متنوع و رو به افزایش صرف کنند، بنابراین یکی از مهمترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : یکی از مهمترین و عمده‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی است.

این مقام ﻣﺴﺆول تصریح کرد: برنامه‌ریزی، اهداف همه فعالیت‌ها و تلاش‌های گروهی را مشخص می‌کند و نحوه دست‌یابی به آن اهداف را طرح‌ریزی می‌کند تا مدیران بتوانند تشخیص دهند که باید از چه ساختار سازمانی استفاده کنند و برای هر شغل و جایگاه چه نوع نیروی انسانی را با چه تخصص‌هایی به کار گیرند و کدام سبک مدیریت و سرپرستی را مورد استفاده قرار دهند.

پروین افزود: برنامه‌ریزی زیربنای مدیریت است. به این معنی که فرایند برنامه‌ریزی ماهیتی پویا دارد و با توجه به تغییر میزان اطلاعات قابل دسترسی، تجدید نظر در برنامه‌های تنظیم شده، امری بسیار منطقی است.

وی گفت: لازم است در مقاطع زمانی معین برنامه‌های قدیمی کنار نهاده شود و برنامه‌های جدیدی جایگزین گردد، به این ترتیب تغییر و اصلاح مستمر برنامه‌ها، موجب پویایی و انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی می‌شود.

ماشاءالله پروین عنوان کرد: از آن جا که امروزه منابع انسانی با ارزش‌ترین عامل تولید و مهمترین سرمایه هر سازمان است، یکی از مهمترین و عمده‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی است. عامل مهم برای وجود برنامه‌ریزی منابع انسانی، برنامه‌ریزی جهت نیل به نیاز‌های مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان موثرترین راه دست‌یابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی را کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها از طریق ارتقای دانش و بهسازی آنان دانست و افزود: آنچه که در راستای توسعه منابع انسانی اهمیت دارد، این است که بهبود منابع انسانی تنها با آموزش‌های فنی و تخصصی حاصل نمی‌شود بلکه با اعمال مدیریت استراتژیک در قلمرو مدیریت منابع انسانی امکان‌پذیر خواهد بود.

پروین در خاتمه گفت: باتوجه به اینکه منابع انسانی، منبع استراتژیک برای سازمان‌ها محسوب می‌شود، این منابع جزء مهم و لاینفک مباحث برنامه‌ریزی است. از عمده‌ترین عواملی که موجب نگرش جدید در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی شده است، روند تغییرات و دگرگونی‌های تکنولوژیک، اجتماعی و اقتصادی در محیط داخلی و خارجی سازمان‌ها است که همواره با آن مواجه‌اند.

 

 

انتهای پیام/د

یکی از مهمترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران