Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرازی: خاتمی از سیاست دور شده است

صادق خرازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره نقش سیدمحمد خاتمی در انسجام اصلاح‌طلبان به روزنامه سازندگی گفت: «آقای خاتمی خیلی از سیاست دور شده و به نظر می رسد علاقه ای ندارد کنشگر سیاسی باشد. ظاهرا آقای خاتمی علاقه دارد به شخصیت سیاسی تبدیل شود که از دور، دستی بر سیاست داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من فکر می کنم آقای خاتمی نتوانسته جامعه را اقناع کند و این نشان می دهد که بین آقای خاتمی، مشاورین ایشان و عمق جامعه فاصله زیادی افتاده است. نمونه آن بحث فدرالیسم است که اخیراً مطرح کردند. »

خرازی درباره اینکه سیاست اصلاح‌طلبان را در انتخابات مجلس گفت: «به نظر من آن طور که آقای حجاریان مطرح کرده، حاکمیت هیچ شرطی را نه تنها نمی پذیرد بلکه این گونه شعارها باعث می شود فاصله بین اصلاح طلبان و حاکمیت بیشتر شود...

بهترین سناریو و راه حل این است که اصلاح طلبان بنشینند و صادقانه با مردم حرف بزنند و بگویند که ما اشتباه کردیم. هیچ ایرادی ندارد که بگوییم کجاها راه خطا را رفته ایم. چه اشکالی دارد خردمندان اصلاحات حذف نیروهای مسئله دار اصلاح طلب را خود بر عهده بگیرند؟

یکی از اشتباهات، حمایت غیر مشروط اصلاحات از آقای روحانی بود، ما به ایشان چک سفید دادیم. این شد که هر وقت آقای روحانی به اصلاح طلبان نیاز دارد، به آنها رجوع می کند و هر وقت نیاز ندارد به راحتی از اصلاحات عبور می کند.»

خرازی درباره عملکرد شورای عالی اصلاح‌طلبان گفت: «مشکل این است که رئیس دولت اصلاحات یک چک سفید به آقای عارف و شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان داده اما عملکرد مثبتی نداشته‌اند، آنها در مجلس و شورای شهر عملکرد قابل دفاعی نداشته‌اند و در خیلی موارد تصمیم‌های اشتباهی گرفته‌اند.»

***

چه کسی باعث شد نجفی شهردار تهران شود؟

بعد از ماجرای قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی و تپضیحات نجفی درباره سابقه آشنایی او با آن مرحومه، دیگر برای همگان مشخص شده است که علت استعفای نجفی از شهرداری تهران چه بوده است. اما از همان روز اختلافی میان گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب درباره این موضوع پدیدار شد.

روزنامه اعتماد برای بررسی تاثیر این اتفاق بر جریان اصلاحات به سراغ چند اصلاح‌طلب رفته است. نکته جالب، روایت‌های مختلف از ماجرای شهردارشدن نجفی و استعفای اوست. محمد نعیمی‌پور که عضو حزب اتحاد ملت در این زمینه گفته است:

«از همان زماني كه قرار شد، شهردار تهران را شوراي پنجم انتخاب كند، در ميان مجموعه كارگزاران دو دستگي به وجود آمد. عده‌اي معتقد بودند كه آقاي محسن هاشمي مي‌تواند شهردار مناسبي باشد و كارگزاران را نمايندگي كند اما برخي معتقد بودند محمدعلي نجفي گزينه بهتري است و در مجموعه اصلاح‌طلبان جايگاه بهتري دارد. بيان اين دو نظر لزوما به معني مقايسه محسن هاشمي با محمدعلي نجفي نبود، بلكه بسياري معتقد بودند كه آقاي محسن هاشمي كه راي اول شورا را آورده‌اند نبايد از شورا خارج شوند تا تجربه تلخي كه در شوراي اول حادث شد، مجددا به وجود نيايد.

در ادامه جريان مخالف آقاي نجفي بيشتر بر اين مخالفت اصرار كرد، چرا كه نتوانست در شهرداري دسترسي‌هاي مطلوب خود را داشته ‌باشد و عملا از مسووليت‌هاي مورد نظر كنار گذاشته‌ شد. اين موضوع شايد دلخوري‌ها و گلايه‌هاي آنها را بيشتر كرد و نهايتا درست در زماني كه آقاي نجفي تحت فشارهاي بي‌امان برخي نهادها بود، آنها هم مترصد اين بودند كه در بزنگاهي آقاي نجفي را از ميدان به در كنند. به همين دليل هم به هر شكل و طريقي ابراز مي‌كردند كه طول عمر اين شهردار بيش از ۶ ماه نخواهد بود.

همان گروه و مجموعه در راستاي اين فشارها، فشارهاي ديگري وارد كردند و عملا اعلام كردند كه با آقاي نجفي همراهي نخواهند كرد. نهايتا فشارهاي نهادهاي خاص و نحوه برخورد بازپرس دستگاه قضا آقاي نجفي را در شرايط بسيار بدي قرار داد. اين ماجرا باعث شد شخصيت نجفي عملا فرو بريزد. مع‌الاسف هم فعالان سياسي اصلاح‌طلب و هم بزرگان اصلاح‌طلب به جاي اينكه دقيقا وارد ماجرا شوند و مساله يا مسائل اصلي را شناسايي كنند به ناگهان عليه نجفي اقدام كردند و عملا با تعمد نهادها و كج‌سليقگي برخي افراد وارد اين بازي شدند كه آقاي نجفي را از گردونه سياست و اصلاح‌طلبي خارج‌ كنند. به محض اينكه اين اتفاق افتاد و نجفي از گردونه خارج شد همه زندگي او تحت نظر قرار گرفت و طوري برنامه‌ريزي شد كه آقاي نجفي دست به يك انتحار سياسي و يك جرم بزرگ زد. من در اين ارتباط از بزرگان اصلاح‌طلب سوال مي‌كنم كه آيا رفتارشان با آقاي نجفي درست بوده است يا اينكه آنها هم عملا با جريان‌سازها همراهي كردند؟»

در مقابل، غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران سازندگی روایت دیگری از این مسئله دارد:«اگر كسي در زندگي خصوصي‌اش مشكلات و مسائل خارج از عرفي داشته ‌باشد كه نه خودش، نه دوستانش و نه جريان متبوعش به مطرح شدن و علني شدن آن راضي نباشند، بهتر است در آن سمت قرار نگيرد. اين مساله متاسفانه با وجود تذكرهايي كه داده‌ شد در مورد آقاي نجفي مورد بي‌اعتنايي قرار گرفت. در واقع برداشت عده‌اي از اين تذكرات سياسي بود و فكر مي‌كردند اين حرف‌ و حديث‌ها از موضع سياسي است. به همين دليل هم نسبت به اين موضوع بي‌توجهي كردند. در حالي كه اگر اين تذكرات مورد توجه قرار مي‌گرفت و ايشان همچنان در پوزيشن غيرمسوول بود شايد آنقدر زندگي خصوصي ايشان مورد توجه قرار نمي‌گرفت و احتمالا اين موضوع در بعد خانوادگي و در حوزه شخصي ايشان نيز آنقدر حاد نمي‌شد...

من كه اطلاعات دقيق آنچناني نداشتم اما كساني كه اطلاعات دقيق داشتند براي برخي مسوولان، براي خود آقاي نجفي و كساني كه در انتخاب شهردار دخيل بودند، توضيحاتي ارايه كردند. خطا و اشتباه نجفي اين بود كه در عين حال كه تذكراتي داده‌ شده بود اين سمت و مسووليت را قبول كرد، حال با اصرار يا بدون اصرار.

برخي از كساني كه دوستان ايشان بودند و فكر مي‌كردند آقاي نجفي بايد در اين سمت قرار بگيرد اجمالا مسائل مربوط به زندگي ايشان را مي‌دانستند اما فكر مي‌كردند خيلي نبايد وارد زندگي شخصي ايشان شد يا اگر كسي وارد اين مسائل مي‌شد، فكر مي‌كردند با ديدگاه سياسي وارد بحث شده است.»

كرباسچی: من از ابتدا مخالف شهردارشدن نجفی بودم/ اگر كسی در زندگی خصوصی‌اش مسائل خارج از عرف داشته، بهتر است سمت نگيرد

صادق خرازی هم در گفت‌وگو با سازندگی سخنان کرباسچی را تایید کرده و گفته است: «متاسفانه به توصیه‌های دلسوزان در ماجرای انتخاب شهردار تهران توجه نشد. زمانی که بحث انتخاب آقای نجفی برای شهرداری تهران مطرح بود بسیاری توصیه و پیام دادند که به دلایل تکنیکی، مدیریتی و امنیتی زمان مدیریت آقای نجفی نیست ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و گویی یک وزن‌کشی سیاسی صورت گرفت.»

***

فینال جام حذفی؛ اوج بی‌کفایتی مدیران فوتبال

قرار بود بازی فینال جام حذفی در ساعت ۲۱ روز یکشنبه میان پرسپولیس و داماش برگزار شود اما در این ساعت برگزار نشد و حدود ساعت ۲۳/۲۰ این دیدار آغاز شد. علت این تاخیر این بود عدم حضور هواداران داماش در ورزشگاه بود. طبق قانون، صندلی‌های ورزشگاه می‌بایست به نسبت مساوی میان هواداران دو تیم تقسیم شود. طبیعتا هواداران داماش از هواداران پرسپولیس کمتر بودند و مدیران داماش به‌جای پنجاه درصد به ده درصد رضایت داده‌اند.

اما متاسفانه اتفاقی که افتاد این بود که جایگاه هواداران داماش که حدود ۳۰۰ نفر بوده‌اند توسط مسئولین برگزاری مسابقه حفاظت نشد و هواداران پرسپولیس در آنجا مستقر شدند. راه نیافتن هواداران داماش به ورزشگاه باعث شد تیم داماش اعلام کند تا زمانی که هواداران این تیم در ورزشگاه نباشند بازی نمی‌کند.

در این چند بار دو تیم به رختکن  رفتند و باز به زمین برگشتند و بدن‌هایشان را گرم کردند. تا اینکه ظاهرا حدود ساعت ۲۲/۳۰ تصمیم گرفته شد بازی لغو و به زمانی دیگر موکول شود. اما با اصرار وزیر ورزش ادو تیم بازی خویش را در ساعت ۲۳/۲۰ آغاز کردند.

بیشتر بخوانید:

داورزنی: ۲۰ هزار بلیت‌ فروخته شد اما هواداران از در و دیوار وارد ورزشگاه شدند/ دلایل حادثه را شفاف اعلام می‌کنیم

سوء مدیریت متولیان فوتبال در فینال جام حذفی/ وقتی کار دست بازنشسته‌هاست!

شما توانایی اداره یک نانوایی را هم ندارید

به نظر می‌رسد این اتفاق اختتامیه‌ای بر یک فصل بی‌کفایتی چشمگیر فدراسیون فوتبال بود. آنچه در این فصل در اولین نگاه به چشم می‌آمد برنامه‌ریزی غلط برای لیگ و جام حذفی بود که باعث شد بی‌جهت بازی‌ها فشرده برگزار شود.

در فصلی که گذشت اتهامات مختلفی از سوی چند باشگاه و مربیان و مدیرانشان به داوران، فدراسیون و وزارت ورزش وارد شد و هر باشگاه مدعی بود دست‌های پشت‌پرده می‌خواهند تیم دیگری قهرمان شود. قاعده بر این است که با هرکس که اتهامی را وارد می‌کند در صورت نداشتن سند برخورد جدی شود.

همه فوتبالدوستان به‌خاطر دارند در لیگ‌های معتبر با کوچک‌ترین اتهامی به داوران و نهاد مسئول لیگ، جریمه‌های سنگین مالی و محرومیت‌‌های زیاد در پی خواهد داشت. اما فدراسیون فوتبال از ابتدای فصل در برابر این اتهامات، سکوت کرد و این سکوت باعث شد افراد مدام در موضع خود اصرار کنند و این تخلف همه‌گیر شود و مهم‌تر از همه این احساس ظلم باعث رفتارهای خشونت‌آمیز در هوادارن شود.

فدراسیون در کنترل خشونت در این فصل هم ناتوان بود. البته این مسئله در چند سال اخیر همواره وجود داشته است اما در فصل اخیر خشونت در ورزشگاه‌های کشور گسترش پیدا کرده و تشدید شده بود. البته درست است در این زمینه بایدفرهنگ‌سازی شود اما می‌شد با برخورد انضباطی از برخی اتفاقات پیشگیری کرد یا حداقل از حجم خشونت کاست.

در مجموع به نظر می‌رسد تا زمانی‌که این تیم بر فدراسیون فوتبال مدیریت می‌کنند انتظار بهبود شرایط، انتظار بیهوده‌ای است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های جمعی کشور به دعوت حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز یکشنبه با هدف گفتگو و تبادل‌نظر پیرامون مهم‌ترین محورهای مرتبط با روابط خارجی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، تحولات منطقه‌ و جهان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در آغاز این نشست مدیران مسئول و مدیران عامل رسانه‌های گروهی کشور ارتباط رسانه و دستگاه دیپلماسی در روشنگری افکار عمومی به‌ویژه در تصویرسازی واقع‌گرایانه را با اهمیت توصیف کردند.

همچنین رویکرد و عملکرد وزارت امور خارجه در جریان عملیات طوفان الاقصی به‌ویژه هماهنگی و تعامل هم‌افزا با نیروهای مسلح کشور در جریان‌ عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در راستای دفاع از امنیت و منافع ملی، مدبرانه و قابل‌تقدیر دانستند.

مدیران رسانه‌های کشور از طیف‌های مختلف سیاسی، دیدگاه‌های خود را در خصوص موضوعات متنوعی از مسائل سیاست خارجی در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی، روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین‌المللی مطرح کردند.

در ادامه این نشست امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت پیوند و همکاری مکمل میان دستگاه دیپلماسی و رسانه‌ها و تشکر از نقش رسانه‌های عمومی کشور در حمایت از سیاست خارجی و تبیین و روشنگری سیاست‌های نظام برای افکار عمومی داخلی و خارجی، بر اهمیت ارتقای این همکاری‌های مشترک و سازنده در راستای منافع ملی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان ضمن تجلیل از نقش محوری و حکیمانه مقام معظم رهبری در عبور کشور از گذرگاه‌های سخت و دشوار، رویکرد دولت جناب آقای دکتر رئیسی در پیگیری و تحقق منافع ملی در چارچوب روابط متوازن و دیپلماسی پویا با حوزه‌های مختلف جغرافیایی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین با مروری بر مهم‌ترین تحولات فراروی کشور در عرصه سیاست و روابط خارجی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، ابعادی از نحوه مدیریت این مسائل و چالش‌ها و نتایج حاصله را برشمرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به بحران غزه، برخی از ابعاد نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در هفت‌ماهه جنگ اخیر علیه غزه را تشریح کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه این نشست ضمن با اهمیت خواندن نقش کنشگری رسانه‌ها همپای دولت و دستگاه دیپلماسی، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • فینال جام حذفی در کرمان برگزار می شود
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد
  • جام حذفی فوتبال| تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • فینال جام حذفی در کدام استان برگزار می شود؟
  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • فینال جام حذفی در یک صورت خارج از کرمان برگزار می شود
  • برگزاری فینال جام حذفی در استان کرمان با یک پیش شرط
  • پر افتخارترین تیم‌های جام حذفی ناکام در صعود!