Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- یک روزنامه سعودی پس از سخنان «برهم صالح» در حمایت از ایران در اجلاس مکه، او را به باد انتقاد و توهین گرفت.

اعتراض «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق، به بیانیه پایانی ضدایرانی نشست فوق‌العاده سران اتحادیه عرب در شهر مکه مکرمه (اینجا)، باعث شد رسانه‌های وابسته به رژیم آل سعود، وی را هدف توهین قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«الحیات»، یکی از روزنامه‌های وابسته به خاندان سعودی، با انتشار یادداشتی تحت عنوان «مخصمه رئیس‌جمهور عراق در مکه»، مدعی شد: «برهم صالح خود را در نشست سران اتحادیه عرب تنها دید و تنها کسی بود که از ایران حمایت کرد». فارس بن حزام، نویسنده این گزارش مدعی شد: عراق در حالی که تلاش می‌کرد از ایران حمایت کند، یتیم ماند. بن حزام همچنین نوشت: اعتراض برهم صالح به این بیانیه تنها برای ادای دِین به ایران بود و چیزی را تغییر نمی‌دهد.

بن حزام همچنین در ادامه ادعاهای خود نوشت رئیس‌جمهور عراق پیش از سفر به مکه مکرمه و شرکت در این اجلاس از محتوای این بیانیه ضدایرانی اطلاع داشته است.

این روزنامه‌نگار وابسته به رژیم آل سعود در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که دو روز پس از این اجلاس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر نیز اعلام کرد: دو بیانیه پایانی نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب از پیش آماده شده و قبل از صدور آنها، با شرکت‌کنندگان در این اجلاس رایزنی نشده بود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین تصریح کرد بین شرکت‌کنندگان در این اجلاس، درباره بیانیه پایانی اختلاف و دودستگی وجود داشت. او افزود امیدوار بوده است نشست‌های مکه، اساس گفت‌وگوها برای کاهش تنش با ایران باشند، نه در راستای افزایش آن.

رئیس‌جمهور عراق شنبه گذشته پس از قرائت بیانیه ضد ایرانی سران اتحادیه عرب که رژیم سعودی آن را تدوین کرده بود، ضمن اعتراض به آن اعلام کرد این بیانیه بدون اطلاع وی صادر شده است. برهم صالح تاکید کرد: «باید توضیح دهم که ما هیچ مشارکتی در مضمون بیانیه پایانی نداریم و عراق به بیانیه پایانی با محتوای فعلی اعتراض دارد.»

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: روزنامه سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است