Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این دو نهاد خواست تا حملات تروریستی به ساکنان را شدیداً محکوم کنند.

در این دو نامه آمده است: برخی از کشورها عضو شورای امنیت به ویژه کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا اطلاعات گمراه کننده مبنی بر بمباران تأسیسات و اهداف غیر نظامی در استان ادلب توسط ارتش سوریه و متحدان آن منتشر می‌کنند، متأسفانه برخی از مسؤولان دبیرخانه سازمان ملل متحد نیز این اطلاعات غیر حرفه ای را با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهت حمایت از جبهه النصره که در فهرست گروه‌های تروریستی شورای امنیت قرار دارد، تکمیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد: اطلاعات ارائه شده، نقش ترکیه در حمایت از جبهه النصره و جنایت‌های آن را نادیده می‌گیرند، رژیم ترکیه با نقض قطعنامه‌های بین المللی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند. حملات گروه‌های تروریستی به انهدام بسیاری از زیر ساخت‌ها و کشته شدن غیر نظامیان بی گناه منجر می‌شد.

وزارت امور خارجه سوریه در نامه های خود بیان کرد: گروه‌های تروریستی به تجاوزات علیه مناطق مسکونی در سوریه ادامه می‌دهند و این گروه‌ها در بیست و نهم ماه مه شهرک قمحانه را با تعدادی از موشک‌ها هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن پنج غیر نظامی شد. پیش از این گروه‌های تروریستی در ۲۶ ماه مه شهر السقیلبیه را با ۲۲ موشک هدف قرار دادند که به زخمی شدن دو غیر نظامی شد.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: گروه‌های تروریستی چندین موشک به شهرک کفر زیتا در اطراف شهرک محرده شلیک کردند، این گروه‌ها در ۲۵ ماه مه منازل مسکونی در روستای بلحسین در حومه شمالی حماه را با چندین خمپاره هدف قرار دادند که به زخمی شدن یک خانم و یک کودک منجر شد. سوریه تاکید می‌کند که این حملات تروریستی سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به ملت سوریه و بازسازی آنچه توسط تروریست‌ها تخریب شد، باز نمی دارد.

کد خبر 4633090

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه شورای امنیت سازمان ملل ادلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی


 به گزارش تابناک، دولت فدرال سومالی اعلام کرد: طی چند هفته اخیر ۱۰۰ تن از تروریست‌های وابسته به گروه الشباب در مناطق مختلف کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

در بیانیه دولت موگادیشو آمده است: ده‌ها تن تروریست وابسته به الشباب در ایالت‌های گلمدگ، هیرشبیلی، جوبالند، موگادیشو و مناطق جنوب غربی کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این بیانیه با اشاره به عفو عمومی رئیس جمهور سومالی تصریح شده است: این عفو بستری را فراهم می‌آورد تا افراد مسلح با کنار گذاشتن اقدامات خشونت آمیز به جامعه بازگردند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دولت سومالی با استقبال از جدا شدن افراد مسلح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریست ادامه خواهد داشت تا ثبات و امنیت بر کشور حاکم شود.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال