Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@23:33:00 GMT

علل درد‌های مچ دست چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۱۰۹۷

علل درد‌های مچ دست چیست؟

 هرکدام از این‌ها اگر دچار مشکل شوند، می‌توانند باعث درد ناحیه مچ دست شوند.

آیا علت درد دست لزوما به مچ‌ها مربوط می‌شود؟ یا درد می‌تواند انتشاری هم باشد؟
معمولا درد ناشی از مچ دست است، اما دیسک گردن هم می‌تواند به مچ دست انتشار پیدا کند بسته به این‌که کدام ریشه درگیر است، فقط ممکن است مچ دست دردناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی منشأ التهاب دو تا تاندون است که از کنار مچ دست عبور می‌کنند این تاندون‌ها که از زیر برجستگی استخوانی می‌گذرد، ممکن است منشأ درد باشد که به مچ‌دست و انگشت شست انتشار پیدا می‌کند.
بررسی شرح حال کامل بسیار مهم است. باید بدانیم درد در چه مواقعی ایجاد می‌شود. آیا بدون فعالیت سنگین است، موقع استراحت ایجاد می‌شود، آیا صبح موقع از خواب بیدار شدن درد احساس می‌شود. اگر آسیب تاندونی باشد ما باید بدانیم کدام قسمت است. آیا تورم، برجستگی ـ احساس وجود توده کیست مانند گزگز، خواب‌رفتگی، سابقه ضربه و پیچ‌خوردگی وجود دارد.

صبح که از خواب بیدار می‌شویم، آیا فشار به مچ دست موقع بلند شدن می‌تواند باعث درد شود؟
فشار از جا بلند شدن معمولا به مفصل آسیب نمی‌رساند، اما اگر خم کردن به داخل یا خارج دائمی بوده و علل شغلی داشته باشد، شاید آسیب ایجاد کند.

برای کسانی که خانه‌دار هستند و کار می‌کنند چه نکات پیشگیرانه‌ای را توصیه می‌کنید؟
از انجام حرکات طولانی و مکرر خودداری کنند. برای محافظت از مچ دست و سایر اعضای بدن طولانی‌مدت کار نکرده و در فواصل استراحت کنند. مچ دست را طولانی در جلو و عقب نگه ندارند و کار چرخشی طولانی انجام ندهند. عضلات کف دست را با دست دیگر ماساژ داده و با حرکات کششی تاندون را در حالت کشش قرار بدهند.

آیا درد‌های مچ دست یا انگشتان به مشکلات عصبی و استرس ربط دارد؟
بله. درد نواحی مختلف بدن در استرس تشدید می‌شود، اما عصبی شدن باعث آسیب بافتی مثل آرتروز و کیست نمی‌شود. اگر زمینه داشته باشد عصبی شدن درد را تشدید می‌کند.



منبع: سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مچ درد استرس مشکلات گوارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!

زی‌سان: در دنیایی که هر قدم توسط حرکات آسمانی هدایت می‌شود، تأثیر نشانه‌های زودیاک بر شخصیت ما جنبه جذابی دارد. در حالی که ستارگان ممکن است نقاط قوت و ضعف ما را شکل دهند، برخی از علائم زودیاک بیشتر از دیگران مستعد دستکاری و البته آسیب‌پذیری هستند. 

متولدین اسفند

در رقص کیهانی طالع بینی، اسفندماهی به عنوان یک رویاپرداز ملایم ظاهر می‌شود و در قلمرو‌های تخیل حرکت می‌کند. طبیعت دلسوز آن‌ها اغلب هدفی برای دستکاری می‌شود، زیرا آن‌ها به دنبال یافتن خوبی‌ها در همه انسان‌ها هستند.

متولدین مهر

مهرماهی‌ها که به میل خود برای هماهنگی شهرت دارند، به دلیل اجتناب از درگیری مستعد دستکاری هستند. طالع‌بینی افراد متولد مهر به گونه‌ای است که باعث می‌شود آن‌ها از جمله نشانه‌های زودیاک باشند که بیشتر در معرض دستکاری و آسیب‌پذیری به لحاظ روحی باشند.

+ بیشتر: طالع بینی پول و شغل شما در سال 2024

متولدین خرداد

خردادی‌ها، ارتباط دهندگان زودیاک، ممکن است به طور ناخواسته و از طریق ذهن بازشان طعمه دستکاری شوند. بررسی طبیعت پیچیده متولدین خرداد به شما می‌گویدکه طالع بینی چگونه آن‌ها را برای تصمیم گیری آگاهانه توانمند می‌کند.

متولدین تیر

تیر، علامت پرورش دهنده، اغلب نیاز‌های دیگران را بالاتر از نیاز‌های خود قرار می‌دهد و آن‌ها را مستعد دستکاری می‌کند. افراد متولد تیر ماهیتی عاطفی و احساسی دارند و به همین دلیل در روابط خود همیشه مستعد آسیب و دستکاری هستند.

tags # فال ، طالع بینی ، شخصیت شناسی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها