Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راه اندازی شورای عالی انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری سال ۹۵، انجمن اولیا و مربیان باید به عنوان تشکلی مستقل و غیردولتی عمل کرده و اساسنامه آن هم اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در حال حاضر اساسنامه اصلاح شد و در اصلاحیه هم به این موضوع اشاره شده است که باید شورای عالی انجمن داشته باشیم، بنابراین در چنین شرایطی به ایجاد این شورا اقدام می‌کنیم تا در سطح کشور فعالیت خود را ادامه دهد.   عباسپور با اشاره به اینکه شورای عالی انجمن اولیا و مربیان در راستای عمل به سند تحول بنیادین است، ادامه داد: این شورا در مرداد یا شهریور امسال فعالیت خود را آغاز می‌کند. ورود خانواده‌ها به تصمیم‌گیری‌های کلان نظام تعلیم و تربیت مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ماموریت‌های در نظر گرفته شده برای این شورا گفت: قصد داریم تا شورا در سطح کلان و تصمیم‌گیری‌های حوزه ستادی وارد عمل شود و از این طریق مطالبات خانواده‌ها از آموزش و پرورش را در تصمیم گیری‌ها لحاظ کنیم.   وی با اشاره به آماده کردن مقدمات اداری و مالی این شورا گفت: در شرایط فعلی انجمن‌های اولیا و مربیان در سطوح مدرسه، منطقه و استان فعالیت دارند که از میان اعضای برگزیده نفراتی به شورای عالی انجمن اولیا و مربیان می‌پیوندند و در کنار اعضای ستادی و مدیران کل استان‌ها برای نظام تعلیم و تربیت تصمیم‌گیری خواهند داشت. اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان عباسپور به ترکیب اعضا در این شورا هم اشاره و بیان کرد: در مجموع ۲۳ نفر در شورای عالی انجمن اولیا و مربیان شرکت می‌کنند که ۱۳ نفر آنها از اعضای انجمن اولیا و مربیان و ۱۰ نفر دیگر اعضای انتصابی یعنی از عوامل حوزه ستادی هستند.   مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کارگروه‌هایی تشکیل می‌شود تا از ظرفیت اعضای شورا برای تصمیم‌گیری‌های کلان استفاده شود چرا که اغلب افراد فعال در انجمن‌های اولیا و مربیان افرادی دغدغه‌مند، کارآفرین و متعهد هستند بنابراین در شورای عالی این انجمن می‌توانیم از ظرفیت‌های چنین افرادی بهره‌مند شویم.   وی بیان کرد: اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان می‌توانند دیدار‌هایی با وزیر، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان مرتبط با نظام تعلیم و تربیت داشته باشند و دغدغه‌های خود را بیان کنند.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم