Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خلال برگزاری فینال جام حذفی میان 2 تیم پرسپولیس و داماش گیلان، حواشی بسیاری پیش آمد که با میانجیگری تلویزیون ختم به خیر شد.به گزارش بلاغ،یکشنبه شب مسابقه فینال جام حذفی دچار حاشیه‌های جدی شد و اوضاع به گونه‌ای پیش ‌رفت که احتمال لغو و تعویق بازی و تبعات و درگیری‌های فراوان وجود داشت اما عملکرد سیما باعث خنثی شدن این موضوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸، مدیریت حواشی پخش فینال جام حذفی در تلویزیون، بار دیگر اهمیت کار رسانه را در مهار یک بحران نمایان کرد. به‌خاطر برخی از بی‌تدبیری‌ها، یک مسابقه مهم فوتبال دچار حواشی و بی‌نظمی‌هایی شد؛ بازی فینال جام حذفی فوتبال بین تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلان که قرار بود ساعت ۲۱ در اهواز آغاز شود به‌دلیل عدم اختصاص جایی برای هواداران تیم گیلانی با تعویق طولانی برگزار شد.

بازیکنان داماش در اعتراض به نادیده گرفته شدن حق برخورداری از هوادار در این رقابت، به میدان نیامدند. به این ترتیب، از یک‌سو برگزاری مسابقه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر لغو بازی به گوش می‌رسید و از سوی دیگر، شایعات و تحریکات ضد امنیت برگزاری بازی نیز در فضای مجازی در حال انتشار و گسترش بود. علاوه بر این، همچنان که بینندگان صحنه‌هایی از آن را در تلویزیون دیدند، در همان اثنا که بازی به تعویق افتاده بود، تحرکات اندکی مثل ورود برخی از تماشاگران به زمین یا شکسته شدن صندلی‌ها از سوی برخی از تماشاگرنماها درحال اتفاق بود.

به خاطر عدم اطلاع‌رسانی و پاسخ‌گویی از سوی برگزارکنندگان مسابقه و فدراسیون فوتبال، فضا رو به التهاب و اغتشاش بود؛ خلاءی که می‌توانست صدمات جدی جانی برای تماشاگران نیز به‌وجود آورد.

اما تلویزیون با مدیریت و پوشش رسانه‌ای میدان را به دست گرفت و از همان بدو آغاز اتفاق و برگزار شدن مسابقه فینال در ساعت تعیین شده، مدیر شبکه سه، مدیر گروه ورزش و پخش شبکه و تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر از نزدیک موضوع را دنبال کردند و در هماهنگی‌های بالادستی در سطح معاونت سیما، نتیجه این شد که شبکه به‌طور مستقیم به پوشش اتفاقات اهواز بپردازد و اخبار درست و دقیق را مخابره کند.

با لغو برگزاری مسابقه در زمان مقرر، شبکه سه سیما می‌توانست پخش برنامه‌های منظم و مشخص شده خود را از سر بگیرد اما درک درست از وضعیت و اهمیت پوشش رسانه‌ای موضوع، باعث شد تا برنامه‌ها از کنداکتور شبکه سه خارج و تمرکز آنتن بر ورزشگاه اهواز باقی بماند که ثمره این کار، جلوگیری از انتشار شایعات در فضای مجازی، تنش‌های بیش‌تر و برگزاری مسابقه بود.

با استمرار پخش زنده از ورزشگاه اهواز، شفاف‌سازی، اعلام اخبار واقعی و اینکه مردم به‌طور مستقیم شاهد حوادث و رخدادهای محل برگزاری فینال جام حذفی بودند، راه بر انتشار شایعات و خبرهای جعلی و تحریک‌آمیز بسته شد و با وجود اینکه بسیاری از مسئولان پاسخ تلفن‌های خود را نمی‌دادند و هیچ اطلاع‌رسانی‌ای وجود نداشت، محمدحسین میثاقی، مجری برنامه «فوتبال برتر» مکرر پیگیر اتفاقات اهواز بود و از طرق و شیوه‌های مختلف، خبرهای درست و دقیق را به مردم منتقل می‌کرد.

این در حالی است که اگر عرصه به دست فضای مجازی و شایعات می‌افتاد، کنترل فضا برای مسئولان برگزاری مسابقه دشوارتر می‌شد و ممکن بود عواقب ناخوشایندی برای هموطنانی که به استادیوم رفته بودند پیش آید. از سوی دیگر، نگه‌داشتن آنتن پخش زنده در ورزشگاه اهواز باعث شد تا متولیان متوجه باشند راهی جز برگزاری بازی با حضور هزاران هوادار در ورزشگاه وجود ندارد.

در نهایت اما رئیس سازمان صداوسیما پا به میدان گذاشت و با یکی از مسئولان عالی دولت تماس گرفت و از وی خواست که به این بی‌تدبیری‌ها پایان دهد که بالاخره بازیکنان تیم داماش به زمین آمدند و بازی برگزار شد. در عمل، رسانه ملی نقش میانجی را ایفا کرد و با اختصاص پنج ساعت آنتن زنده به این طولانی‌ترین مسابقه فوتبال و بی‌نظمی بی‌سابقه از دامنه‌دار شدن حواشی فینال جام حذفی ممانعت کرد.

در کنار این تدبیر تلویزیونی، یک غیر تلویزیونی نیز بسیار خوش درخشید و او کسی نبود جز فرشاد پیوس کارشناس و میهمان برنامه فوتبال برتر که با پختگی فراوان، آرامش را به هواداران فوتبال تزریق کرد و از تکه‌پراکنی‌های بی‌مورد و ملتهب‌کننده دوری جست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب میزبان رئال مادرید خواهد بود. مانوئل نویر این بازی را یک بازی پرطرفدار در تمام جهان می‌بیند و علاقه دارد تیمش در این بازی به فینال صعود کند.

نویر در گفت‌وگوی جدیدش با سایت رسمی یوفا ابراز امیدواری کرد آن‌ها به فینال رسیده و به فینال احتمالی با دورتموند را در ورزشگاه ومبلی تصور می‌کند.

او درباره بازی حساس مقابل رئال مادرید گفت: "همه رئال مادرید را می‌شناسند. هر دو تیم، تیم بزرگی هستند و رقابت بین بایرن و رئال مادرید کم و بیش بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید، تماشا کنید. تمام جهان فوتبال مشتاقانه منتظر این بازی هستند. ما هم مشتاقانه منتظر این بازی هستیم و می‌دانیم که رسیدن به ومبلی و بازی فینال در آنجا کار سختی خواهد بود. به همین دلیل، باید در هر دو بازی در بهترین فرم باشیم و تمام تلاش خود را در زمین به کار بگیریم تا بتوانیم به فینال راه پیدا کنیم.

احتمال رویارویی با دورتموند در فینال؟
اول اینکه حضور دورتموند و بایرن در نیمه نهایی چمپیونزلیگ برای فوتبال آلمان خیلی خوب است. همچنین به دلیل محل برگزاری فینال، بازی بسیار خاصی است و حالا هر دو فینالیست سال 2013 دوباره در نیمه نهایی هستند. بدیهی است که بازیکنان دو تیم نسبت به آن دیدار بسیار تغییر کرده‌اند، اما توماس مولر و من به خوبی به یاد داریم که چقدر فوق‌العاده بود. اکنون باید هر چه در توان داریم با بگذاریم تا دوباره به فینال برسیم.

حادثه اسکی؟
نمی‌دانم اگر دوباره نمی‌توانستم فوتبال بازی کنم، زندگی‌ام چگونه می‌شد. اگر از کادر پزشکی و فیزیوتراپ‌ها بپرسید، آن‌ها باور نمی‌کردند که من امروز اینجا باشم. فکر می‌کنم احتمالاً از هر 10 نفر فقط یک یا دو نفر از آن مصدومیت بهبود می‌یابند.

دیگر خبرها

  • شهرداری گرگان فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا را به بازی سوم کشاند
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • سرو شراب با بطری در سریال پرحاشیه تلویزیون!
  • ترکیب الهلال برای فتح سومین جام داخلی
  • جدال شمس‌آذر و پیکان در غیاب 4 ستاره!
  • نامه باشگاه سپاهان در آستانه بازی با پرسپولیس
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • نویر: تمام جهان منتظر بازی بایرن-رئال هستند
  • صحبت‌های گزارشگر تلویزیون درباره اسرائیل وسط بازی فوتبال
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۰‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات