Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار دلگان از آغاز به کار پروژه گازرسانی به شهر دلگان در سه ماه آینده خبر داد و گفت: با پیگیری‌های فراوان مطالعات گازرسانی به دلگان به اتمام رسیده و در3 ماه آینده کلنگ گازرسانی به این منطقه زده خواهد شد.به گزارش بلاغ، مجتبی شجاعی در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان به تشریح ظرفیت‌ها و مشکلات شهرستان دلگان پرداخت و در مصاحبه با خبرنگاران این خبرگزاری اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه مدرسه سازی با حمایت سپاه پاسداران، دفاتر مراجع تقلید، بنیاد برکت و استاندار، شهرستان دلگان وضعیت خوبی دارد، مدارس کپری در این شهرستان نداریم اما مدارس کانکسی داریم که امیدواریم اینها نیز ساماندهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار دلگان افزود: در اوج وضعیت نابسامان وضعیت جایگاه های سوخت در استان، شهرستان دلگان بهترین شرایط را داشت، در بحث کنترل بازار بهترین شرایط در شهرستان دلگان حاکم بود.

وی ادامه داد: در حوزه درگیری‌ها و اختلافات طایفه‌ای با همکاری بزرگان و ریش‌سفیدان، سال گذشته کمترین تعداد کشته های اختلافات طایفه ای را داشتیم.

شجاعی اضافه کرد: در حوزه شهرداری‌ها شهرداری چگردک مستقر شده و جوانترین شهردار کشور در دلگان است، شهرداری گلمورتی سال گذشته به 100 درصد تعهدات خود را عمل کرده است.

فرماندار دلگان در زمینه پروژه گازرسانی به دلگان نیز گفت: در سه ماهه آینده کلنگ گاز رسانی به دلگان زده خواهد شد با پیگیری های فراوان مطالعات به اتمام رسیده و نقشه برداری  انجام شده، آماده اجرا داخل شهر است و احتمالا زودتر از شهرهای دیگر گاز به دلگان خواهد رسید.

وی گفت: در بحث آبرسانی منابع آبی خوبی در دلگان وجود دارد اما در زیرساخت‌های شبکه انتقال آب مشکل داریم، پیگیری مطالعات 6 مجتمع آبرسانی انجام شده که 148 روستا را دربر می‌گیرد و از امسال اقدامات آن انجام خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: در حوزه برق رسانی، بیش از 40 کیلومتر توسعه برق در دلگان داریم که بخشی شروع شده و برخی اجرایی خواهد شد، به زودی 6 روستای فاقد برق را برق رسانی خواهیم کرد.

 

بیش از 60 تا 70 درصد روستاهای دلگان فاقد اینترنت است

 

وی افزود: در زیرساخت‌های مخابراتی شهرستان دلگان مشکل دارد و مردم گلایه‌مند هستند، سرنوشت دلگان به سایر شهرستان‌ها گره خورده و در هر شهرستانی ارتباطات قطع می شود ارتباط جلگه چاه‌هاشم هم قطع می شود، فیبری که باید زمینی انجام شود هوایی کار شده، پروژه فیبر نوری ناقص است، بیش از 60 تا 70 درصد روستاهای دلگان فاقد اینترنت است و گلایه مردم را به دنبال دارد، با پیگیری های انجام شده قرار شده در حداقل زمان مشکلات برطرف کنند.

فرماندار دلگان گفت: جوان ترین سیستم مدیریت را در دلگان داریم،500 مدد جوی پشت نوبت بهزیستی را زیرپوشش بردیم، دلگان در بسیاری از شاخص ها جایگاه خوبی نداشته اما در مسیر رشد پیشرفت قرار گرفته است.

آبگیری 30درصد از تالاب جازموریان در حوزه شهرستان دلگان

 

وی اضافه کرد: تنها موضوعی که باید در آینده نگران باشیم تالاب جازموریان است، تالاب جازموریان از بافق استان کرمان آغاز می شود، 70 هزار کیلومتر وسعت دارد که 49 درصد از آن در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان دلگان است و کانون 20 درصد ریزگردهای داخلی ما است که اگر بارندگی های امسال نمی بود وضعیت خوبی برای امسال و سال‌های آینده نداشتیم.

شجاعی ادامه داد: امروز تالاب جازموریان 10 سال گذشته سیستان و بلوچستان است، به دلیل احداث سدهای بی‌شمار در استان کرمان و عدم توجه به حق آبه کشاورزی و زیست محیطی کشاورزان استان از تالاب جازموریان باعث ناراحتی کشاورزان است اما این موضوع به راحتی قابل مدیریت است زیرا منشا خارجی ندارد و با مدیریت در داخل کشور قابل حل است.

فرماندار دلگان بیان کرد: 10 هزار چاه غیر مجاز در حاشیه تالاب جازموریان در دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان ایجاد شده و دلگان در بحث برخورد با عاملان حفر چاه‌های غیر مجاز خیلی خوب عمل کرده است.

 

وی گفت: امسال تالاب جازموریان در حوزه استان ما 30 درصد آبگیری شده و 10 میلیون متر مکعب آب آورده است، با پیگیری محیط زیست استان، از سال جدید ردیف اعتباری خوبی برای تالاب جازموریان در حوزه سیستان و بلوچستان در نظر گرفته می‌شود، سازمان محیط زیست اراده خوبی برای نجات تالاب جازموریان از وضعیت فعلی دارد.

«سامانه فارس من» خبرگزاری فارس سهم بسزایی در پیگیری مشکلات مردم دارد

شجاعی در ادامه در زمینه سامانه فارس من خبرگزاری فارس که منعکس کننده مشکلات مردم است، گفت: «سامانه فارس من» خبرگزاری فارس نمونه یک مکانیزم بسیار خوب برای انعکاس مشکلات به مسؤولان است و زمینه خوبی را در راستای پاسخگویی مسؤولان که خواسته مقام معظم رهبری است فراهم می کند.

وی ادامه داد: مسؤولان باید به رسانه ها پاسخگو باشند و از انتقاد سازنده نهراسند، منتقد لزوما دشمن مسؤولان نبوده و مانند آینه ایرادات کار ما را گوشزد می‌کند، انتقادات فرصت مناسبی برای رفع نارسایی ها است و ما تلاش میکنیم هر مشکلی به ما منتقل شود تا برطرف شدن آن پیگیری و تلاش کنیم.

وی گفت: خبرگزاری فراملی فارس به ویژه در استان سیستان و بلوچستان صرفا در راستای منافع مردم و ایجاد و تحکیم وحدت قلم می‌زند و در راستای انعکاس مشکلات و ظرفیت‌های استان رسانه‌ای حرفه‌ای و صادق است که همواره جانب امانتداری را رعایت کرده است.

شجاعی بیان کرد: اینکه خبرنگاران فارس استان سیستان و بلوچستان توانسته‌اند با سامانه جدید توجه مردم را به سمت حمایت از برطرف شدن مشکلات استان جلب کنند، کار بسیار ارزنده‌ای است، در حوزه دلگان هرگونه مورد و مشکلی منعکس شود شخصا پیگیری خواهم کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مهدی مرادی، سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: سد روستای چهار فرسخ نهبندان هم به دلیل بارندگی‌های خوب بهاری ۲۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده‌ که آبگیری این سازه‌ها در چند سال اخیر بی سابقه است.

وی با اشاره به آبگیری تالاب کجی نمکزار نهبندان در پی بارش‌های اخیر گفت: آبگیری تالاب باعث کاهش ریزگردها و تغذیه سفره های زیر زمینی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان بیان کرد: بر اثر بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته خسارت جانی در شهرستان نداشته‌ایم اما وقوع سیلاب‌ خسارت‌هایی به جاده‌ها، قنوات و بخش کشاورزی وارد کرده است.

وی افزود: اکنون تمامی مسیرهای شهرستان باز است و مشکلی از نظر تردد نداریم همچنین نیروهای امدادی در آماده باش کامل هستند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی امدادرسانی لازم را داشته باشند.

سامانه بارشی جدید از دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال شد و با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش‌ بینی است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

فعالیت این سامانه بارشی در شرق استان از جمله شهرستان نهبندان شدت بیشتری داشته و باعث جاری شدن سیلاب شده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

کد خبر 849011 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم باران استان خراسان جنوبی سد

دیگر خبرها

  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • آبگیری هفت هزارهکتار از تالاب جازموریان
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • بازدید مدیرکل اتباع استانداری کرمان از پاسگاه پنگ
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است