Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شامگاه یکشنبه نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران با حضور نماینده گچساران، مدیرکل امور مالیاتی استان، شهردار، مسوولان شهرستان و اصناف گچساران در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد.

در این نشست مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد ریال مالیات سال گذشته از شرکت‌ها و صاحبان مشاغل در گچساران وصول شد، گفت: از این میزان مالیات ۱۷۰ میلیارد ریال از شرکت‌ها و ۴۰ میلیارد ریال از مشاغل در این شهرستان وصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی غفاری با بیان اینکه هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی است، ادامه داد: ۷۰ درصد مشاغل حقیقی استان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود، اما این اشخاص در صورت ثبت نکردن اظهارنامه مالیاتی مشمول جریمه و پرداخت مالیات خواهد شد.

وی همکاری با فعالان اقتصادی را اولویت کار ماموران مالیاتی دانست و گفت: واحد‌های کسب وکار ضمن پر کردن اظهارنامه مالیاتی باید برای شفافیت و عدالت مالیاتی دفتر حساب و کتاب داشته باشند.

این مسوول از حسن نیت و اعتماد و تعامل اتاق اصناف و بازار نسبت به مجموعه مالیاتی تقدیر کرد و گفت: هرگونه تعدیل و بخشودگی مالیاتی بر اساس قانون خواهد بود و عدول از قانون برای ماموران مالیاتی ممکن نیست همانطور که اجحاف مالیاتی پذیرفته نیست.

غفاری ادامه داد: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد و اشخاص حقوقی تاپایان تیرفرصت دارند نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات سال ۹۷خود در سامانه مالیاتی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر فعالان اقتصادی نسبت به اظهار نامه مالیاتی اقدام نکنند از معافیت ها‌ی مالیاتی محروم و مشمول جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۱۷ میلیارد تومان مالیات دریافت کرده ایم که ۳۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شد، عنوان کرد: ما همواره کمک کرده ایم به گونه‌ای که ۳۰ نفر از همکاران ما هم اکنون توسط سازمان بازرسی احضار شده‌اند.

انتهای پیام/ط

بیشتر مشاغل حقیقی کهگیلویه و بویراحمد مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مالیات مشاغل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: در اجرای  قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به منظور تکریم مودیان و اجرای عدالت مالیاتی، تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش خالص کالا و ارایه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۲ حداکثر صد و پنجاه برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم یعنی مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‏ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود، مشمول مقررات این تسهیلات می‌باشند.

گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی، عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • مالیات بر سوداگری و سفته بازی مشمول مردم نمی شود
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • بودجه گروگان بورسی‌ها