Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@10:25:25 GMT

ارزش‌های دینی و انقلابی با زبان هنر ترویج یابد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۲۰۲۱

ارزش‌های دینی و انقلابی با زبان هنر ترویج یابد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز دوشنبه 13 خردادماه در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی و کنگره‌ی علمی – هنری میرعلی تبریزی،‌ با بیان اینکه یکی از شیوه‌های جذب جوانان در برهه کنونی سوق دادن آنها به سوی هنر است گفت: کشف استعداد ها و علایق جوانان و همچنین توجه به مهارت های آنها اوقات فراغت آنها اثرگذار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فعالیت‌های هنری باید به واسطه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این اماکن مقدس گسترش یابد و در کنار آن باید از شیوه‌های مختلف و علی‌الخصوص ابزار تاثیرگذار هنر برای جذب جوانان به مسائل اعتقادی و دینی بهره گرفت.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به حضور خود در مسجد استاد و شاگرد تبریز و دیدار با جوانان مسجدی کانون فرهنگی هنری آیت‌الله مولانا گفت: این مجموعه نمونه بارز از شور و اشتیاق جوانان در امور فرهنگی و هنری است که در مسجد با ابزار های مختلف زمینه جذب جوانان را فراهم کرده است.
امام جمعه تبریز، در ادامه با اشاره به حوزه سینما و تئاتر در جذب جوانان گفت: در بحث سینما و تئاتر، تجربه نشان داده است که هر زمان محتوا ارزشمند بوده توانسته نظر مخاطب را جلب کرده و تاثیرگذار باشد.
وی تاثیرگذاری هنر نمایش در میان نسل جوان و نوجوان علی‌الخصوص دانش‌آموزان را بسیار مهم دانست و افزود: تئاتر می‌تواند با تقویت محتوا و مضمون، نسل جوان و نوجوان را به سمت ارزشهای دینی و اسلامی سوق دهد.
امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به پیشنه‌ غنی تبریز در عرصه‌ی هنر خوشنویسی گفت: هنرمندان فرهیخته و بزرگی در حوزه هنر خوشنویسی در تبریز زیسته و بر بالندگی این هنر افزوده‌اند و امروز باید تدبیری اندیشیده شود تا تبریز جایگاه واقعی خود در هنر خوشنویسی را باز یابد.
وی برگزاری جشنواره‌ها و کنگره‌های مختلف هنری را محمل مناسبی برای معرفی پیشینه‌ی هنری و فرهنگی استان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب،‌تصریح کرد: مقام معظم رهبری علیرغم مشغله‌ فراوان هرگز از مطالعه و مقوله‌های فرهنگی و هنری غافل نبوده‌اند و وقت بسیاری را برای این موضوع اختصاص می‌دهند و این امر نشان‌دهنده‌ی توجه ایشان به مسائل فرهنگی و هنری است.
وی تاکید کرد: این توجه جدی ایشان به مسائل فرهنگی و هنری باید سرلوحه‌ی امور برای مسئولین و اهتمام جدی برای تعمیق و تقویت فعالیتهای فرهنگی باشد.

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در ادامه با بیان این‌که موازی‌کاری‌ها در حوزه فرهنگ نوعی آفت است گفت: فعالیت‌‌های قرآنی جزء برنامه هایی است که سوی نهادهای مختلف، ارشاد، اوقاف، تبلیغات اسلامی و ... موازی کاری‌هایی می‌شود
وی با تاکید بر این‌که مشکلات حوزه‌‌ قرآن باید پیگیری و برطرف شود، گفت: انتظار داریم چاره‌ای به این امر اندیشیده شود و بودجه فرهنگی با موازی‌کاری و هدر رفت منابع مالی مواجه نشود
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگی حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز ارزش های دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های یادگیری و یاددهی زندگی و بالندگی والدین فرزندان دانش آموز در مشهد گفت: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است و برای مقابله با آن، رییس جمهور کشورمان، جنبش تعهد به خانواده را در سازمان ملل مطرح کرد که هدف آن این است که با تمام وجود از خانواده دفاع کنیم.

 انسیه خزعلی افزود: طی دوره‌ای در مدارس فقط به آموزش پرداخته شد، اما باید بدانیم پرورش و تزکیه بر آموزش مقدم است و برگزاری دوره ارتقای مهارت‌های والدین برای بیدار سازی آنها در قبال خطراتی است که فرزندانشان را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر این که باید به پرورش توجه شود و تلاش می‌کنیم که این پرورش را در ارتباط با والدین، پررنگ کنیم از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست در استان‌های خود، قرارگاه‌هایی ایجاد کنند که در آن مدارس تحت آسیب، شناسایی و مدیران همراه شوند.

خزعلی افزود: در این قرارگاه‌ها باید راهکار‌های تشویق و تنبیه برای ایجاد انگیزه ارائه شود تا والدین به مشارکت، راغب شوند و در نهایت گزارش کار ارائه شود و ما هم از این روش پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.

 

دیگر خبرها

  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • فوتبال جوانان کافا؛ برتری دختران ایران برابر تاجیکستان
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • دعوت مربی کردستانی به اردوی تیم ملی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان