Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@13:47:51 GMT

کشتار مخالفان در سودان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۲۳۷۸

کشتار مخالفان در سودان ادامه دارد

ائتلاف مخالف شورای نظامی سودان موسوم به «قوی الحریه و التغییر» از افزایش تعداد کشته‌های اعتراضات خارطوم به بیش از ۳۰ نفر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، با وخیم‌تر شدن اوضاع ناآرام سودان و تشدید اعتراضات مخالفان شورای نظامی، سرکوب‌گری‌های شورای مذکور علیه معارضان طی روز های اخیر شدت پیدا کرده و اکنون به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر ماه مه گذشته، هجمه شورای نظامی انتقالی در سودان به تحصن کنندگان مخالف ادامه حکومت نظامی و موافق انتقال قدرت به غیرنظامیان هستند شدت گرفت؛ تا آنجایی که  آنها را «تهدیدی برای امنیت ملی کشور» خواند.

اقدامات خشونت‌آمیز شورای نظامی سودان علیه معترضان و مخالفان خود در روز دوشنبه تا اندازه‌ای پیش رفت که به درگیری‌های خونین در خارطوم انجامید.

در همین راستا، ائتلاف «الحریه و التغییر» که بزرگترین ائتلاف معارض در شرایط کنونی سودان محسوب می‌شود، دوشنبه‌شب ساعاتی پس از حمله نیروهای پلیس به مخالفان شورای انتقالی در خارطوم گفت که تعداد کشته‌های اعتراضات سودان به بیش از ۳۰ کشته افزایش پیدا کرده است.

این در حالی است که پیش از این، تعداد کشته‌ها ۱۴ نفر و تعداد زخمی‌ها هم ۱۰۰ نفر اعلام شده بود(جزئیات بیشتر).

اعتراضات در حالی ادامه دارد که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسیده است.

حالا فشارهای منطقه‌ای و بین‌المللی علیه شورای انتقالی سودان افزایش یافت و اروپا و آمریکا هم سیاست‌های خشونت‌آمیز این شورا و نحوه برخورد با معترضان را به باد انتقاد گرفته‌اند و آن را محکوم کرده‌اند.

معترضان خواستار آن هستند که این شورای نظامی قدرت به دولتی مدنی تحویل دهد؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه داده‌اند.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری عبدالفتاح البرهان قدرت را به دست گرفت.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سودان شورای نظامی سودان قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید نظام‌الدین موسوی، دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

موسوی گفت: از ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در دور اول انتخابات ۷ نفر انتخاب و ۱۵ نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.

وی افزود: با تصویب شورای مرکزی ائتلاف تمامی ۱۵ نامزد راه یافته فهرست ائتلاف به دور دوم، در این مرحله نیز در لیست امنا قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای مهدی شریفیان در اطلاعیه ای رسماً اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می‌داند، با تصویب شورای مرکزی حضور وی به عنوان نفر شانزدهم فهرست امنا در دور دوم قطعی شد.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) در ادامه اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به این شرح اعلام کرد:

۱- سید نظام الدین موسوی

۲- احمد نادری

۳- ابراهیم عزیزی

۴-پ یمان فلسفی

۵- سمیه رفیعی

۶- ابوالفضل ظهره وند

۷- محمد سراج

۸- ابوالقاسم جراره

۹- زینب قیصری

۱۰- ریحانه اخلاقی

۱۱- صالح اسکندری

۱۲- سید مرتضی محمودی

۱۳- بیژن نوباوه وطن

۱۴- حسین صمصامی

۱۵- مجتبی رحماندوست

۱۶- مهدی شریفیان

کد خبر 6095306 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله