Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@13:46:16 GMT

یک روز با روزه‌داران مرزبان در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۲۸۳۳

یک روز با روزه‌داران مرزبان در آستارا

تامین امنیت مرزهای کشور بدون تلاش مرزبانان خستگی‌ناپذیر ممکن نیست و مرزبانان روزه‌دار در آستارا برای حفاظت و حراست از حریم کشور از جان مایه می‌گذارند.

خبرگزاری شبستان- بندر آستارا؛ پیمان ناصری‌زارع، مرزبانان با حضور در مناطق مرزی کشور در خط مقدم تامین امنیت کشور قرار دارند و تامین امنیت در کشور بدون خودگذشتگی و تلاش‌های شبانه‌روزی آنان در نقطه صفر مرزی امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز مرزبانان شجاع و غیور ایران اسلامی در سراسر مرزهای کشور عزیزمان با زبانی روزه مشغول حفاظت و حراست از حریم کشور هستند و این اجر رزوه‌داری آنان را صد چندان می‌کند.

 

 

 

اینجا بندر مرزی آستارا و پایگاه دریایی مرزبانی است و مرزبانان روزه‌دار در یک هوای گرم بهاری با ایستادگی ستودنی خود مشغول پاسداری و حراست از مرزهستند.

 

مرزبانان روزه‌دار و خستگی‌ناپذیر با وجود گرمی هوا در سخت‌ترین شرایط به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کنند تا مردم ایران در امنیت و آسایش زندگی کنند.

 

مرزبانان این باور را دارند که حراست از حریم کشور و پاسداری از خون شهدا برای آن‌ها غرورآفرین است و شرایط سخت آن‌ها را در انجام وظایف خود سست نمی‌کند.

 

سربازان و مرزبانان در پایگاه دریایی آماده استقبال از فرمانده مرزبانی هستند، سرهنگ کیاست سپهری فرمانده مرزبانی استان گیلان به همراه سرهنگ نوذر مرادی فرمانده هنگ مرزی آستارا و مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی وارد پایگاه دریایی آستارا می‌شوند، نظم و انضباط کاملا برقرار است، فرمانده مرزبانی گیلان به محض ورود به پایگاه ماه مهمانی خدا و فرا رسیدن عید سعید فطر را به سربازان و مرزبانان تبریک می‌گوید و برای آنان در این ماه پرخیر و برکت آرزوی موفقیت و سربلندی می‌کند.

 

 

 

قبل از فرا رسیدن افطار مرزبانان به همراه فرماندهان خود آیاتی از کلام وحی را تلاوت می‌کنند، لحضه اذان نزدیک شده است یکی از مرزبانان ندای اذان را سر می‌دهد، صدای دلنشین اذان در فضا طنین‌انداز شده و همه را به اقامه نماز دعوت می‌کند و نماز جماعت به امامت مسئول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی آستارا اقامه می‌شود.

 

 پس از اقامه نماز جماعت و خواندن دعای سلامتی آقا امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف)، مرزبانان و سربازان بر سر سفره افطاری که سربازان آن را پهن کرده‌اند می‌نشینند در این حال سربازان و مرزبانی نیز در حال پست دادن و حفاظت و حراست از مرزهای کشور هستند.

 

در پایان ضیافت افطاری مسئول عقیدتی سیاسی مرزبانی گیلان دعای سفره را خواند و مرزبانان برای شفای بیماران، آزادی زندانیان، موفقیت جوانان، پیروزی مسلمین و سلامتی مقام معظم رهبری دعا کردند.

 

 

 

پس از ضیافت افطاری فرمانده مرزبانی گیلان با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، از پدر شهید والامقام «ارژنگ انوشا» که درسال ۱۳۶۸ در مرز افغانستان به شهادت رسید، از صبر و استقامت بازماندگان شهید دلاور این خطه مرزنشین کشور تجلیل کرد.

 

آنچه در این گزارش کوتاه به آن پرداخته شد، روایتی کوتاه از همت بلند مرزبانان شجاع جمهوری اسلامی ایران در خطه آستارا بود، مرزبانانی که مرز را ناموس خود می‌دانند و به عشق وطن در سخت‌ترین شرایط از مرزهای کشورمان پاسداری می‌کنند.

 

گفتنی است، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعيت در منتهی‌الیه غرب استان گيلان واقع شده و با جمهوری آذربايجان، ۳۸ كيلومتر مرز خاكی و ۱۵ كيلومتر مرز دريايی دارد.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز قدس راهپیمایی روز قدس ارتحال امام ره استان بوشهر خبرگزاری شبستان دهه کرامت امام خمینی ره راهپیمایی روز جهانی قدس مریم داوری پایگاه دریایی بندر آستارا ماه رمضان مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۸ میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان

فرمانده هنگ مرزی مریوان از کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم قارچ خوراکی سیاه رنگ ترافل قاچاق به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد ریال در پایانه مرزی باشماق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، سرهنگ مجید دالوند اظهار داشت: در راستای جلوگیری از خروج کالای قاچاق از کشور، اکیب یگان پست کنترل و مراقبت در پایانه مرزی باشماق در بازرسی از خودروهای ترانشیبی و ترانزیتی، 940 کیلوگرم قارچ خوراکی سیاه رنگ ترافل قاچاق را کشف و از خروج این ماده غذایی از کشور جلوگیری کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر راننده تبعه خارجی و توقیف یک دستگاه خودرو گفت: بر اساس نظر کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده حدود 18 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده هنگ مرزی مریوان تصریح کرد: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم در حوزه این هنگ بوده و با متخلفان و سودجویان به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • کشف ۱۸ میلیارد قارچ ترافل قاچاق در مرز مریوان
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند