Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دولت افغانستان روز سه شنبه چهاردهم خرداد ماه را اول شوال و عيد سعيد فطر اعلام کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، دادگاه عالي افغانستان با انتشار بيانيه اي اعلام کرد : سه شنبه چهاردهم خرداد مصادف با اول ماه شوال و عيد سعيد فطر است.محمد اشرف غني رئيس جمهور افغانستان نيز در بيانيه اي فرارسيدن عيد فطر را به ملت افغانستان و مسلمانان جهان تبريک گفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار است نماز سعيد فطر در مساجد و عيد گاه هاي افغانستان و در ميان تدابير شديد امنيتي برگزار شود.
در پي افزايش نا امني ها از جمله انفجارها و حملات انتحاري در آستانه عيد سعيد فطر در افغانستان به ويژه در پايتخت اين کشور ، وزارت کشور افغانستان از اجراي طرح امنيتي براي تامين امنيت روزهاي عيدفطر خبر داد .نيروهاي امنيتي و دفاعي افغانستان در سه روز عيد فطر در حالت آماده باش خواهند بود.
در روزهاي گذشته مردم ، احزاب سياسي و نهادهاي مدني از طرف هاي درگير جنگ خواسته بودند در روزهاي عيدفطر آتش بس کنند که اين درخواست با پاسخ منفي طالبان روبرو شد.
شرکت در نماز عيد ، ديد و بازديد خانواده ها ، تهيه لباس نو ، تهيه شيريني و تنقلات براي پذيرايي از ميهمانان، رفتن به تفريح گاه ها ، بردن هديه از سوي خانواده هاي دامادها براي تازه عروس ها و رفتن به خانه هايي که يکي از عزيزان خود را از دست داده اند مهمترين آداب و رسوم مردم افغانستان در عيد فطر است.
وزارت کشور افغانستان نيز براي آسايش خاطر مردم در روزهاي عيد فطر هرگونه تيراندازي هاي شاديانه ، استفاده از مواد آتش زا و خريد وفروش اسلحه هاي پلاستيکي را ممنوع کرده است.

کشته شدن پانصد فرد مسلح در افغانستان
سخنگوي وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: بيش از 500 فرد مسلح در 82 عمليات نيروهاي امنيتي افغان در 10 روز گذشته کشته و 188 نفر از آنها زخمي شدند.
نصرت رحيمي گفت: هجده نفر از کشته شدگان اين عمليات ، سرکرده ها و فرمانداران خودخوانده گروه طالبان بودند. همچنين 73 فرد مسلح بازداشت شدند.
وي درباره تدابير امنيتي روزهاي عيد سعيد فطر گفت: وزارت کشور در همکاري با ساير نهادهاي امنيتي ، برنامه امنيتي ويژه اي را تدارک ديده است و نيروهاي امنيتي افغان در کابل و استان هاي افغانستان درحال آماده باش خواهند بود.
"رحيمي" افزود: تدابير امنيتي عيد بيشتر در مساجد ، عيدگاه ها ، اماکن تفريحي و مناطق پر ازدحام شهرهاي افغانستان اجرا مي شود.
وزارت کشور افغانستان درحالي تدابير امنيتي خود را در روزهاي عيد فطر افزايش مي دهد که در چند روز اخير کابل صحنه چندين انفجار و حملات انتحاري بود همچنين جنگ و درگيري با افراد مسلح در ديگر استان هاي افغانستان در آستانه عيد فطر شدت گرفته است.
عيد فطر در افغانستان به مدت سه روز تعطيل رسمي است.

هشدار نظامي ژنرال دوستم به طالبان
ژنرال دوستم طالبان را به حملات نظامي تهديد کرد.
ژنرال عبدالرشيد دوستم، معاون اول رييس جمهور افغانستان گفت که اگر وضعيت به همين منوال ادامه يابد، در مشورت با بزرگان وارد ميدان نبرد شده و در برابر طالبان مي ايستد.
دوستم روز دوشنبه در پيامي به مناسبت فرا رسيدن عيد سعيد فطر از ورود يک گروه تازه نفس طالبان به افغانستان خبر داد.
وي گفت: يک گروه تازه نفس طالبان وارد افغانستان شده و تعدادي از آنان قصد آمدن به شمال کشور را دارند.
دوستم به طالبان هشدار داد که آمدن به شمال آسان است اما به سلامت برگشتن شان مشکل خواهد بود.
معاون اول رياست جمهورافغانستان تاکيد کرد: پيام من به تمام سران و رهبران طالبان به خصوص ملا فاضل مظلوم، ملا عبدالغني برادر و مولوي شهاب‌الدين و سايرين اين است که جنگ راه حل نيست و کوشش نکنند تجربه تلخ سال‌هاي گذشته را بار ديگر تکرار کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم


به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «سخنان کامران غضنفری درمورد پیشنهاد اعطای وام و خودرو و عضویت در کمیسیون دلخواه در قبال رای به فرد مشخص برای ریاست مجلس بسیار نگران‌کننده بود. اگر از همین ابتدا تطمیع جای شایسته‌سالاری را بگیرد مجلس دوازدهم قبل از شروع به کار محکوم به شکست خواهد بود که البته اینبار فرق میکند.»

او این مطلب را با هشتگ تحول منتشر کرده است.

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۱ و نیم میلیون پناهجوی افغانستانی‌
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • هشدار سعید محمد به مجلس دوازدهم
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌