Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي با صدور بيانيه اي به مناسبت فرا رسيدن يوم الله 15 خرداد و سالروز رحلت امام راحل، نسبت به برگزاري باشکوه مراسم ارتحال حضرت امام خميني(ره) و قيام 15 خرداد تاکيد نمود.

به گزارش خبرنگار ما؛ متن کامل اين بيانيه به شرح زير مي باشد: قيام پانزده خرداد 1342 سرآغاز يکى از بزرگترين رخدادها، يعنى انقلاب اسلامى در تاريخ ايران بوده و ريشه ها و علل آن، ارتباط نزديک با سياستهاى حکومت پهلوى داشته و واکنشى عملى به آن سياستها و از طرف ديگر، بيانگر آمال و خواست مردم مسلمان ايران، به رهبرى حضرت امام خمينى(ره) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ساله وقتي که ايام نيمه خرداد ماه فرا مي رسد، مردم ايران به ياد دو واقعه عظيم در تاريخ کشور مي افتند. يکي رحلت ابرمرد دوران ايران حضرت امام (ره) در 14 خرداد ماه سال 1368 و ديگري شهادت تعداد زيادي از مردم شهرهاي مختلف ايران به ويژه تظاهر کنندگان قم، پيشوا، باقرآباد، ورامين، تهران و تبريز در پانزدهم خرداد ماه سال1342، به دست دژخيمان رژيم پهلوي در اعتراض به دستگيري حضرت امام راحل در روز دوازدهم محرم آن سال مي باشد. بي شک و بدون ترديد امام خميني شخصيت عظيم و بي نظيري است که تأثير عميقي بر جامعه ايران و بر جهان اسلام گذاشته است و توجه خيل عظيمي از مردم را به سوي خود جلب کرده است.

ايشان در دوران حيات پر ثمرخود توانست تحول عظيمي را در اذهان و افکار و بينش مردم ايران ايجاد و با دعوت از آحاد مردم براي بازگشت به قرآن و پياده کردن اسلام در متن زندگي خويش آنان را به خيزش بزرگي فرا خواند. پيروي مردم از امام خميني(ره) موجب شد تا در فاصلة سال هاي 1341 تا 1357 بزرگترين چالش مردمي در برابر رژيم ديکتاتوري شاهنشاهي به وجود آمده وگسترش نهضت اسلامي درسال هاي 1356 و1357 اين امکان را براي رهبر کبير انقلاب به وجود آورد تا با اتکا با قدرت الهي و با حمايت گسترده مردم و بدون استفاده از زور و با وجود مخالفت قدرت هاي بزرگ جهاني وقت، نهضت پر خروش اسلامي مردم را ايجاد و نظام شاهنشاهي را با فريادها و تکبيرهاي بلند مردم سرنگون و براي هميشه به حاکميت پادشاهان و نظام سلطاني بر مردم ايران پايان دهد. امام راحل به مردم و قدرت آنان اعتقاد، اطمينان و اعتماد داشت و راه حل هر مشکلي را از درون مردم جستجو مي کرد.

امام خميني از جنگ ويرانگري که صدام بر انقلاب تحميل کرد، در شرايط تحريم تسليحاتي بين المللي، با کمک مردم خود، سربلند بيرون آمد و با دعوت از مردم براي پر کردن جبهه ها، از درون مردم ايران، قدرت رزمي جديدي را آفريد که توانست با بسيجيانش در کنار نيروهاي مسلح کشور، خاک اشغال شده ميهن را آزاد و دشمن بعثي را وادار به تسليم نمايد. او مکتب اسلام را تنها راه نجات بخش مردم جهان دانسته و معتقد بود که بستر پيشرفت و ترقي را اسلام ناب محمدي(ص) براي ملت هاي جهان به ارمغان مي آورد و ايمان عميق به خداوند بزرگ، آنها را از سلطه قدرت هاي شيطاني نجات مي دهد.

 کارکنان و مديران سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي بدينوسيله ضمن تسليت ايام ارتحال امام راحل و گراميداشت سالروز قيام 15 خرداد اعلام مي دارد مردم ولايت مدار ايران بخصوص آذربايجان با وفاداري نسبت به آرمان‌هاي امام راحل در تمام عرصه‌ها اعم از سياسي و اقتصادي و فرهنگ حضور فعال دارند و با حضور گسترده در مراسم سوگواري 14 خرداد و قيام 15 خرداد ، ضمن تجديد ميثاق با آرمان‌هاي اسلام و انقلاب، بار ديگر عشق و علاقه خود را به شهداء و امام شهيدان (ره) نشان خواهند داد و در دفاع از انقلاب و امام به بعضي از آفت ها در اين مسير توجه مضاعف داشته باشند و با توجه به اينکه بدخواهان اسلام و انقلاب از برگزاري باشکوه مراسم ارتحال حضرت امام و قيام 15 خرداد همواره هراس داشته اند لذا به همين دليل بايد اقدامات لازم براي هرچه بهتر برگزار اين مراسم توسط مردم به ويژه متوليان امور فرهنگي انجام شود. ايازي



 





                                                                                                                                                                                                                                                         


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهادکشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، گفت: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به ۴ کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و گفت: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرئت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر افزود: در نتیجه این عملیات جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 6092331

دیگر خبرها

  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست