Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@20:06:10 GMT

چگونه همسرتان در خانه کمک شما باشد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۳۳۳۶

چگونه همسرتان در خانه کمک شما باشد؟

خبرگزاري آريا -

تقسيم کارهاي خانه در بسياري خانواده‌هاي پرمشغله معنايي ندارد. بين کار، بچه‌ها و بيرون رفتن‌ها، کارهاي خانه يکي از سخت‌ترين وظيفه‌هاست: وظيفه‌اي که معمولاً بر گردن زن خانه مي‌افتد. بعد از مدتي، بيشتر خانم‌ها از اين وظيفه سنگين به تنگ مي‌آيند، مخصوصاً اگر شاغل هم باشند و کارهاي خانه شغل دوم آنها به حساب آيد!
مراحل
1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببينيد چه کارهايي بايد انجام شود. از شستن لباس‌ها گرفته تا بيرون بردن آشغال‌ها، ليستي از همه کارهاي هفتگي تهيه کنيد و يادداشت کنيد که هم‌اکنون چه کسي هر يک از اين کارها را انجام مي‌دهد. ليست کردن کارها قدم سخت اول براي شوهرتان را راحت مي‌کند: حالا مي‌داند چه کارهايي انجام نشده و مي‌بايست انجام شود. علاوه بر اين، تشخيص دقيق کارها مي‌تواند به هر دو شما کمک کند کارهاي خانه‌تان چيست.
از جمله کارهاي متداول خانه عبارت است از:
• تميز کردن همه قسمت‌هاي خانه
• شستشوي لباس‌ها (شستن، اتو کردن، جمع کردن و گذاشتن لباس‌ها در کمد)
• خريد موادغذايي
• آشپزي، شستن ظرف‌ها
• پرداخت قبوض
• کارهاي حياط و باغباني
• بردن بچه‌ها به مدرسه، فعاليت‌هاي فوق‌برنامه، ويزيت دکتر و امثال آن
• مراقبت از حيوان خانگي
2. کارها را به سه دسته آسان، متوسط و سخت تقسيم بندي کنيد. هر کار را با توجه به مقدار وقتي که مي‌گيرد و ميزان فعال بودن آن و اينکه چند وقت يکبار لازم است انجام شود درجه‌بندي کنيد. بعنوان مثال، تميز کردن کف خانه مي‌تواند يک کار با شدت متوسط باشد.
• وقتي مي‌خواهيد ليست را بنويسيد، چيزهايي که تميزکاري را آسان‌تر مي‌کند را هم در نظر بگيريد. بعنوان مثال، آيا مي‌توانيد موادشستشوي قوي‌تري تهيه کنيد؟ اينها کارهاي عالي هستند که مي‌توانيد به شوهرتان بسپاريد. وقتي خودش آن موادشستشو را مي‌خرد براي استفاده از آنها راغب‌تر خواهد بود تا به شما ثابت کند با اين مواد جديد خيلي بهتر از شما با مواد قبلي‌تان مي‌تواند خانه را تميز کند.
3. کمک بخواهيد. اگر از او نخواهيد، ممکن است اصلاً نداند که به کمک نياز داريد و شما هم هيچوقت نمي‌فهميد که تا چه ميزان مي‌تواند به شما کمک کند. قراري با او بگذاريد و درمورد کارهاي خانه با او حرف بزنيد. دقت کنيد که اين قرار بهتر است بعد از يک روز مفرح باشد. فقط نبايد يکدفعه‌اي يا بعد از يک مشاجره اين بحث را پيش بکشيد. براي اينکه بتوانيد توجه او را جلب کنيد، يک شام خوشمزه بپزيد و وقتي بچه‌ها خوابيدند موضوع را به ميان بکشيد.
4. با قدرداني از کارهايي که در خانه انجام مي‌دهد شروع کنيد. از کارهايي که در حال حاضر در خانه انجام مي‌دهد ياد کنيد و بگوييد چطور با اين کارها به خانواده کمک مي‌کند. بعد بگوييد چون احساس مي‌کنيد مسئوليت‌هاي زيادي در خانه به گردن شماست، دوست داريد بيشتر در کارها کمکتان کند.
• ليست کارها را به او نشان دهيد تا متوجه زيادي تعداد کارها شود.
• به او نگوييد که فکر مي‌کنيد ناعادلانه است که بيشتر کارها بر عهده شماست--اين احتمال وجود دارد که هيچوقت فکر نمي‌کرده که تقسيم وظايف در خانه نامتوازن باشد. فقط به او بگوييد کمک او باعث مي‌شود سطح انرژي شما حفظ شده و زمان بيشتري براي دور هم بودن خانواده ايجاد خواهد شد.
5. از او بخواهيد ليستتان را مرور کند و کارهايي که فکر مي‌کند مي‌تواند انجام دهد را انتخاب کند. مي‌توانيد کارهايي که نياز به تجربه زياد در کار خانه ندارد را خودتان به او معرفي کنيد مثل حمام کردن حيوان خانگي، تميز کردن توالت‌ها و امثال آن.
6. چون هيچوقت اين کارهاي جديد را امتحان نکرده است، مي‌توانيد نحوه انجام کار را براي او توضيح دهيد. اما به او نگوييد فقط به همين صورت و سر يک ساعت مشخص است که مي‌تواند آن کار را انجام دهد. درعوض برايش توضيح دهيد که چطور آن کار را انجام دهد و کدام روش به نظر شما راحت‌تر است. اگر دقيقاً از روش شما استفاده نکرد، سروصدا نکنيد.
7. مي‌توانيد يک کار گروهي براي انجام کارها ترتيب دهيد. يک ساعت در هفته را که هر دو شما کاري نداشته باشيد اختصاص دهيد به انجام کارهاي خانه در کنار هم. البته اين زمان را طوري تنظيم کنيد که بعد از وقت براي ريلکس کردن و استراحت هم داشته باشيد. صبح‌هاي جمعه مي‌تواند زمان خوبي باشد چون هم وقت کافي داريد و هم خانه را براي هفته‌اي که در پيش است آماده مي‌کنيد.
• کارهاي کوچک‌تر را هم به کارهاي گروهي تبديل کنيد. مثلاً شما آشپزي کنيد و او ظرف‌ها را براي غذا آماده کند. شما زمين را جارو بکشيد و او بعد از شما تي بکشد.
8. انعطاف‌پذيري داشته باشيد و صبور باشيد. تغيير عادت‌هاي قديمي زمان مي‌برد، مخصوصاً وقتي تميز کردن خانه به يک نفر محول شده باشد. نياز به خاطرنشاني‌هاي ملايم بسيار و حتي روش‌هاي جدي‌تر براي به کار گرفتن مرد در خانه وجود دارد اما دلسرد نشويد، آنقدر ادامه دهيد تا اين مسئله به صورت يک عادت در خانه‌تان درآيد. فقط دقت کنيد که وقتي کاري را فراموش کرد، خيلي سروصدا نکنيد، فقط با ملايمت به او تذکر دهيد.
• فقط به اين دليل که شوهرتان کاري را به صورت ايدآل انجام نمي‌دهد نبايد جلو کار کردن او را بگيريد. يادتان باشد که اگر به کمک بيشتري نياز داريد، بايد طريقه انجام کارها توسط او را بپذيريد.
• کارهايي مثل خالي کردن سطل زباله، جمع کردن لباس کثيف‌ها و تي کشيدن زمين را به شوهرتان بدهيد. کارهايي که ممکن است آثار جبران‌ناپذيري بر جا بگذارد مثل شستن لبا‌س‌ها را در ابتداي راه به او محول نکنيد.
9. عادت کنيد براي انجام هر کاري در خانه از هم تشکر کنيد. هر دو شما در ايجاد هارموني در خانه سهيم هستيد. هر چه قدرداني و قدرشناسي خود را بيشتر به همديگر نشان دهيد، اين عادت بيشتر جا خواهد افتاد.
نکات
• اگر شما و شوهرتان ساعت‌هاي طولاني کار مي‌کنيد، ببينيد آيا درآمد خانواده‌ در حدي هست که بتوانيد کسي را به طور هفتگي براي نظافت خانه استخدام کنيد. حتي اگر يکي از شما در خانه کار کند، استخدام کسي براي نظافت زندگي را بسيار برايتان راحت‌تر خواهد کرد. ابتدا ببينيد چه کارهايي را مي‌خواهيد به خدمات نظافت واگذار کنيد و چه کارهايي را هنوز مي‌توانيد خودتان انجام دهيد.
• بعضي از کارهاي خانه را به بچه‌ها واگذار کنيد. بچه‌ها بايد از همان سن کن انجام بعضي کارها را ياد بگيرند، بنابراين مي‌توانيد از آنها بخواهيد آينه‌ها را تميز کنند، يا تخت‌شان را مرتب کنند. به تدريج حجم کار آنها را افزايش دهيد تاجاييکه ديگر بدون اينکه از آنها بخواهيد، خودشان کارشان را انجام دهند.
• نظافت خانه را از قبل برنامه‌ريزي کنيد. ذهن و روحيه شوهرتان را براي کمک کردن به شما در تميزکاري خانه آماده کنيد. اين کار را در کنار هم انجام دهيد و دقت کنيد که اين زمان بايد زمان محدودي باشد که خانواده همه ساعت بيکاري‌اش را به تميز کردن و نظافت نگذرانده باشد. هدف اين است که شوهرتان را هم به کار بکشيد. اگر کار زياد باشد او دفعه ديگر به شما ملحق نخواهد شد. از کم شروع کنيد تا براي او شکل عادت بگيرد.
• اگر همسرتان مي‌خواهد، ليستي از کارهايي که به او اختصاص دارد را برايش فراهم کنيد تا بداند کل هفته چه وظايفي بر گردن اوست.
• اگر علاقه‌اي به کار کردن در خانه ندارد، کارهاي مربوط به بيرون مثل تميز کردن حيات، آب دادن به گل‌ها، خريد خانه و بردن و آوردن بچه‌ها را به او محول کنيد.
هشدارها
• هيچوقت با شوهرتان مثل يک بچه رفتار نکنيد و براي او رئيس‌بازي درنياوريد. اين فقط منجر به مشاجرات زياد بين شما مي‌شود و هيچ چيز را عوض نخواهد کرد. همچنين از گرفتن نقش قرباني به خود نيز خودداري کنيد. اينکار باعث مي‌شود فقط خودتان از درون بسوزيد و همه هم تصور مي‌کنند که به اين وضعيت خود عادت کرده‌ايد.
• هيچوقت موضوع کمک کردن در کارهاي خانه را در وسط مشاجرات و دعواهايتان به ميان نکشيد. در چنين مواقعي هيچوقت کمک و توجهي که مي‌خواهيد را دريافت نخواهيد کرد.
• وقتي شوهرتان براي انجام بعضي کارها توافق کرده است اما آن کارها را انجام نمي‌دهد، غر نزنيد و سر او فرياد نکشيد. درعوض، از او بپرسيد که هنوز دوست دارد آن کار را انجام دهد يا نه و اينکه اگر انجام دهد واقعا از او ممنون خواهيد بود.
• هيچوقت سر شوهرتان داد نزنيد. اينکار باعث مي‌شود ديگر هيچوقت در هيچ کاري کمکتان نکند.
• هيچوقت بعد از اينکه شوهرتان کاري را انجام داد، شما دوباره انجامش ندهيد. اينکار او را دلسرد مي‌کند.
• زنان و مردان تفاوت‌هاي زيادي با هم دارند، بنابراين از او توقع نداشته باشيد که کارها را درست مثل خودتان انجام دهد.
• سعي در شروع دعوا نکنيد. اين به ندرت اتفاق مي‌افتد اما ممکن است اتفاق بيفتد.
منبع : سايت مردمان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار ، فعالان اقتصادی و اصناف  تا ۲۵ اردیبهشت امسال  مهلت دارند از درگاه ملی مجوز‌ها ، شناسه یکتا و مجوز‌های الکترونیکی کسب وکار  را دریافت کنند
برای دریافت شناسه یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها اطلاعات هویتی و دارابودن برخی مجوز‌های لازم مورد نیاز است .

تقویت هوشمندسازی خدمات دولت به اصناف، قابلیت استعلام و دسترسی سریع به مجوز قانونی الکترونیکی فعالان اقتصادی و جلوگیری از فعالیت‌های زیر زمینی و قاچاق برخی مزایای الکترونیکی شدن مجوز‌های کسب وکار است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • سیدرضا اکرمی: امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است/ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی کار نیست؟
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • بسیج سازندگی با کم‌ترین هزینه کارهای بزرگ انجام می‌دهد
  • لزوم احساس مسئولیت مسلمانان نسبت به همدیگر
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • بنزما به خانه برگشت؛ پیگیری درمان کریم در کمپ تمرینی رئال مادرید