Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، با بیان اینکه ۱۵۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش دارای واجد شرایط از خدمت نظام وظیفه معاف شده اند، گفت: این نهاد ازسال ۸۲ طی تعاملی با وظیفه عمومی ناجا برای کاهش و تخفیف فشارناشی از نگهداری فرد معلول درمنزل، امتیازاتی برای معافیت ازخدمت سربازی فرزند سالم ذکور این دسته ازخانواده‌های دارای معلول اخذ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وارثی اضافه کرد: برخورداری از امتیازماده ۶ قانون جامع حمایت ازحقوق معلولان برای معافیت سربازی مشمولان دارای پدر یا مادر معلول یا دوخواهر یا برادر معلول مجرد درخانواده و یا طبق موارد ماده ۴۴ مکررقانون، یکی از فرزندان مادران فاقد شوهر و یا پدر ازکارافتاده تحت پوشش دفتر توانمند سازی زنان درصورتی که فرزند ذکور دیگرخانواده قبلا از این امتیاز استفاده نکرده باشد از جمله برنامه‌هایی است که با هدف ارتقا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی خانواده‌ها دنبال می‌شود.

وی گفت: ازآنجائی که هدف قانونگذاراز بهره مندی فردمشمول ازمعافیت سربازی، تشویق وتوانمندسازی خانواده هابه مراقبت ازفرد یا افراد معلول درمنزل است لذا نگهداری آنان درمراکز شبانه روزی تحت پوشش سازمان، مغایر با قوانین مذکور خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی استان، تشخیص دقیق نوع و شدت معلولیت افرادی که به دلیل بیماری یا نقص عضو قادر به انجام حوائج و تکالیف روز مره زندگی نیستند و نیاز به مراقبت دارند را از اهداف شورای پزشکی معافیت خدمت سربازی در اداره بهزیستی برشمرد.

وارثی، آسیب‌های ناشی از اختلالات ذهنی، بیماری‌های روانی شدید مزمن مقاوم به درمان و ناتوان کننده؛ آسیب‌های حسی، بینایی، شنوایی، گفتاری و آسیب‌های عضلانی، اسکلتی و حرکتی را از مهمترین انواع معلولیت‌ها در ارزیابی شورای پزشکی استان بیان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: طبق بند۱ماده ۴۴مکرر قانون، برای حمایت از زنان سرپرست خانوار فاقد شوهر (به دلیل طلاق یافوت همسر)، امکان اعطای معافیت به یکی از فرزندان پسر که از مادر حمایت مادی و معنوی انجام می‌دهد وجود دارد مشروط بر اینکه حداقل یکسال از تاریخ طلاق سپری شده وتشکیل پرونده در زمان غیبت مشمول صورت نگرفته باشد و تاییدصلاحیت آن نیز درکمیته دفترتوانمندسازی خانواده بررسی می‌شود.

وی افزود: بند۲ماده۴۴قانون ازدیگر امتیازات کسب شده برای معافیت مشمول ازطریق حداقل یک فرزندمعلول خود است.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: همچنین طبق بند۳ماده ۴۴مکرر قانون زنان سرپرست خانواری که به دلیل ازکارافتادگی همسر تحت پوشش بهزیستی هستند درصورت داشتن صرفا یک فرزند پسر و حداقل ۳ فرزند دختر درقیدحیات، می‌توانند از مزایای معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

وارثی افزود: افرادی هم که زن ناتوان ومعلول (جسمی _حسی) خودرانگهداری می‌کنند، مادامی که سرپرستی همسرناتوان خودرا به عهده داشته باشند از خدمت سربازی معاف خواهندشد.

مدیر کل بهزیستی استان اضافه کرد: همچنین طبق تبصره بند۴ماده ۴۴مکررقانون مشمولان بهره‌مند از این امتیاز، درصورت غیبت نکردن بصورت موقت از انجام دوره و پس از گذشت ۵ سال ازاستمرار ازدواج آن‌ها معافیت دایم صادرمی شود.

انتهای پیام/ک

۱۵۰ نفر از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی  از خدمت نظام وظیفه معاف شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل

مهدی موحدی سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در خصوص معافیت مالیاتی برای درآمدهای کمتر از ۱۸ میلیارد تومان صاحبان مشاغل خرد گفت: این معافیت سقف ۱۸ میلیارد تومان مشمول تمامی صاحبان مشاغل که اطلاعات  خود را در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی بارگذاری می کنند، می شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل خرد نیازی به تسلیم اظهارنامه  ندارند چراکه تنها بر اساس اطلاعات سیستمی که سازمان امور مالیاتی از این صاحبان مشاغل در اختیار دارد مالیات مقطوعی سال ۱۴۰۲ برای این صاحبان مشاغل  تهیه شده است.

موحدی اظهار کرد: صاحبان مشاغل اگر موافق این اطلاعات بودند آن را تایید می کنند و در چند قسط آن را پرداخت می کنند و اگر موافق نبودند می‌توانند اظهارنامه خود را در اختیار سازمان تسلیم کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که میزان فروش سال آنها ۱۸ میلیارد و کمتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد  مشمول معافیت می شوند.

موحدی افزود: این افراد مشمول  موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم می شوند بنابراین این صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه آن را انجام دهند.

 او اظهار کرد: از ابتدای خردادماه این اقدام مهم رخ خواهد داد و صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان امور مالیاتی به میزان فروشی که سازمان امور مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است مراجعه کنند و اگر این فروش مورد نظر بود مالیات محاسبه و پرداخت می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اعتراض تندروهای یهودی به سربازی اجباری با آتش‌زدن پرچم اسرائیل (فیلم)
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • اعتراض پلیس زنجان به رای شعبه ۹ بازپرسی رد شد
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم