Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بسیج؛ سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت فرا رسیدن یوم الله قیام خونین15 خرداد بیانیه ای منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است:
یوم الله 15خرداد ماه یاد آور جوشش غیرت دینی و پویشی مردمی بر علیه تهاجم گسترده بیگانگان با رویکرد هویت زدایی و استحاله فرهنگی با دست نشاندگی شاه خائن بود و به راستی دوره های اولیه نهضت اسلامی در این مقطع زمانی بر علیه استبداد و اختناق شکل گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت این نهضت را مرجعی از حوزه علمیه به دست گرفته بود و با قاطعیت تمام آن را به پیش رانده بود.
حضرت امام راحل عظیم الشان(ره) به عنوان رهبر و سکاندار انقلاب برای نیل به اهداف مبارزاتی خود و حفظ استقلال سیاسی_اقتصادی و حاکمیت ارزشهای دینی ،شیوه های سیاسی و الگوهای خاصی را برگزیده بود که برگرفته از فقه پویای شیعه و تاریخ پر افتخار اسلام بود و با این استراتژی موفق توانست بدون اتکاء به مکاتب رایج جهان معاصر و قدرت های وابسته شرق و غرب و الگوهای سیاسی و مبارزاتی مطرح، بسیج مردمی بر علیه کفر را به سر منزل مقصود رهنمون نماید.
مسئله مهم آن زمان شکل گیری مجموعه ای از دخالت های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در امور داخلی ایران بودکه به شکل اجبار، شاه به انجام اصلاحات (انقلاب سفید شاه و ملت)و نیز جذب وی به پروژه همکاری هر چه بیشتر با اسرائیل عملی گردید.
شاه ایران به آمریکا قول داد که اصلاحات مورد نظر آنان را در ایران انجام و در یک همکاری فشرده پای رژیم منحوس و کودک کش را در ایران باز کند.
راهبرد رهبری امام راحل(ره) خطاب شخص شاه بر عدم اتکا به آمریکا ،اسرائیل ؛ انگلستان و شوروی و اصالت دادن به پشتوانه مردمی و تنظیم برنامه اصلاحات مطابق فرهنگ و خواست و نیازهای آنان بود.
برخورد شاه معدوم با این رویکرد استفاده نامشروع از ابزار فشار سیاسی و مرتجع نامیدن روحانیت ،عملیات روانی و

ابزارهای تبلیغاتی و فیزیکی از جمله دستگیری ،شکنجه و در نهایت به خاک و خون کشیدن تظاهرات مردمی در 15 خرداد 1342 بود.
از این واقعه تا پیروزی قطعی انقلاب، امام بزرگوار با تکیه بر توده های مسلمان ایرانی و با هشدار جنایات رژیم شاه و دادن امید به آینده با تشکیل حکومت اسلامی چنان فضایی ساخت که در آن، همه توده های مردمی خواهان پایان گرفتن ظلم و استبداد شدند.
ایمان به خدا و قبول کردن واقعی و یقینی مردم به عنوان ولی نعمت نخبگان حکومتی از ارکان مبارزاتی آن پیر سفر کرده بود که با رهبری پیروزمندانه خود حرکتی بزرگ در جهان اسلام و جهان غیر مذهبی را شکل داد که امروزه شاهد نتایج آن به صورت مقابله با زورمندان عالم به رهبری آمریکای جنایتکار در اقصی نقاط جهان می باشیم.
امروزه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و خلف صالح خمینی کبیر(ره) قدم در راهی نهاده که بی شک پیروی از ایشان اعتلا و عزت و سربلندی نظام اسلامی را رقم خواهد زد.آنچه که همواره در راهبرد و منظومه متعالی معظم له قرار دارد نفی استکبار و عدم اعتماد به وعده های آنان همچنین عدم مذاکره با تروریستهای آمریکایی و صهیونیستی بر سر حقوق مسلم نظام اسلامی است.
در راهبرد متعالی و اندیشه تابناک ایشان ،خدامحوری ، اتکا به مردم و بخصوص جوانان مومن و انقلابی به عنوان عمق استراتژیک این نظام است که در بیانیه گام دوم به تفصیلی خردمندانه بدان پرداخته اند.

سازمان بسیج مستضعفین ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای قیام خونین 15 خرداد به تبعیت از راه امامین انقلاب خدمت صادقانه به مردم عزیز میهن اسلامی را با هدف مبارزه با کفر جهانی و برچیده شدن بساط مستکبرین جهان ادامه خواهد داد و در این راه مصمم و یقین دارد روزی فرا خواهد رسید فتنه گران و ناقضان حقوق بشر در سراسر گیتی جام نابودی و اضمحلال را سر خواهندکشید و پرچم پر افتخار نظام اسلامی از دستان پرتوان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)به حضرت ولی عصر(عج)تقدیم خواهد شد.
ان وعدالله حق

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، پیام تشکر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از تلاش‌ها و نوآوری‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، هفته گذشته به اطلاع اعضای این مجموعه رسید.

در توضیحات تکمیلی این خبر آمده است:

مسؤولان این مجموعه در اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۲)، گزارش مکتوبی از وضعیت و اقدامات دفتر مطالعات و نیز فهرستی از ایده‌هایی که در صورت پشتیبانی سازمان‌های فرهنگی حاکمیتی، امکان پیگیری و به ثمر رسیدن در حسینیه هنر را دارند، خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردند.

آیت الله خامنه ای در حاشیه این گزارش مرقوم فرموده اند: «از تلاش‌ها و نوآوری‌های این جوانان عزیز تشکر کنید.»

پیام تشکر مقام معظم رهبری، هفته گذشته طی تماس تلفنی حسین محمدی، به اطلاع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب رسید.

محمدی سال گذشته نیز، پیام خشنودی و تشکر رهبر انقلاب از انتشار ۲ کتاب انتشارات راه یار با عناوین: «ایام سبزوار» و «شهیدآوردند …» را اطلاع رسانی کرده بود.

رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سرباز روز نهم» نیز یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی مرتبط با آثار دفتر مطالعات در سال گذشته بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱، در دیدار با مسؤولان حوزه هنری انقلاب اسلامی، از جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یک نمونه خوب در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی یاد کردند.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ با انتشار مجله راه، فعالیت خود را با هدف ایجاد هم افزایی میان چهار ضلع هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ انقلاب اسلامی آغاز کرد.

اینک با گذشت پانزده سال از تأسیس این مجموعه فرهنگی، «جشنواره مردمی فیلم عمار»، «مدرسه سینمایی اندیشه هنر (ماه)»، سامانه «عماریار»، «واحد اکران مردمی عمار»، «خانه هم‌بازی»، «باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی»، «مدرسه راه»، «واحد تاریخ شفاهی» و «انتشارات راه‌یار» ذیل این تشکل فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 6098614 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است