Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:27:23 GMT

گلباران شدن قتلگاه شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در ورامین

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۴۱۳۸

گلباران شدن قتلگاه شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در ورامین

همزمان با سالگرد کشتار خونین کفن پوشان دشت ورامین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، قتلگاه شهدای این قیام تاریخی در باقرآباد این شهرستان گلباران شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مراسم گلباران قتلگاه شهدای ۱۵ خرداد با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده‌های شهدای ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ برگزار شد، مردم با نثار شاخه‌های گل بر روی پل باقرآباد که محل شهادت و زخمی شدن دهها نفر در این روز تاریخی است، یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین سال است که رأس ساعت ۱۰ صبح، ساعت گلوله باران و قتل عام وحشیانه مردم شریف دشت ورامین در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است، این مراسم گلباران انجام می‌شود. این مراسم توسط ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد شهرستان ورامین به مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک برگزار می‌شود.

در این مراسم باشکوه، جمعی از شاهدان عینی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نیز به بیان خاطرات خود پرداختند و اشعار و مداحی در وصف شهدای این قیام قرائت شد.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه بیان کرد: شهدای ۱۵ خرداد به این دیار هویت بخشیدند و این دیار با نام شهدای ۱۵ خرداد در ایران و سراسر دنیا شناخته می‌شوند.

وی افزود: تا زمانی که از فرهنگ ۱۵ خرداد و فرهنگ شهادت در راه ولایت فاصله نگیریم موفق خواهیم بود.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین تصریح کرد: عظمت امروز انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهدای ۱۵ خرداد و شهدای مظلومی است که با نثار خون پاک خود، از ولایت و مرجعیت و آزادی و آزادگی دفاع کردند، مردم این منطقه نشان دادن برای دفاع از رهبر و ولی خود از فدا کردن جانشان نیز ابایی ندارند.

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد برگرفته از قیام سید الشهدا (ع) و نهضت عاشورا بود؛ رژیم سفاک پهلوی پیکر شهدا را به بدترین شکل و به صورت دسته جمعی دفن کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهدای ۱۵ خرداد ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد

واحدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۱ طرح جامع در شهرکرد آغاز شده که مهمترین آن طرح کمربندی جنوبی است.

بیشتر بخوانید

تکمیل ۲۵ یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهرستان شهرکرد خرداد امسال به بهربرداری می‌رسد.

واحدیان افزود: این طرح تا پایان سال جاری به طور کامل اجرا و افتتاح خواهد شد.

به گفته وی؛ کمربندی ۱۵ خرداد، کاهش بار ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد از جمله تقاطع طالقانی کاشانی و کمربند غربی هم از طرح‌هایی است که امسال برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • حرکت کاروان میقات
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود