Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی امام خمینی(ره) گفت: نور محبت امام خمینی(ره) پس از سه دهه در بین مردم بیش‌تر شده‌‌است. ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام حسین کاردان ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15خرداد که در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد با بیان اینکه خداوند در سوره هود به پیامبر می‌فرماید خودت و کسانی که همراه تو شده‌اند استقامت بورزید اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمود سوره هود من را پیر کرد و این به‌واسطه کلمه استقامت بورز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه آیه در سوره هود پشت سر هم آمده و خداوند در این آیه‌ها می‌فرماید به مردم آموزش بده که رکون به ظالم نداشته باشند، مردم باید آموزش ببینند و به این یقین و باور برسند که چنانچه به غیر خدا تکیه کردند به‌طور یقین یاری خداوند را از دست خواهند داد، هم‌چنین به پیامبر در این آیه امر شد که امت را برپا دارنده نماز بار بیاورند چون وجهه دین اسلام و مرز بین ایمان و شرک نماز است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف عنوان کرد: آیه دیگر سوره هود که به‌دنبال امر استقامت سبب شد محاسن پیامبر (ص) سپید شود این بود که مردم باید صبور باشند و اگر می‌خواهند اجرشان ضایع نشود و از کار خیری که انجام داده‌اند بهره ببرند باید صابر باشند.

وی با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی برای عمل به سه آیه مهم سوره هود در قرن چهاردهم شخصیتی از دل همین مملکت و شیعیان امیرالمومنین (ع) بیرون می‌آورد بیان کرد: شخصیت امام خمینی (ره) شخصیتی به اندازه حوزه علمیه در طول هزار سال، شناخت مرجعیت، حقیقت دفاع از دین و حکومت دینی است که در همین راستا مقام معظم رهبری  در توصیف امام (ره)می‌فرماید امام خمینی (ره)آن روح الله بود که با عصا و یدی بیضا موسوی و بیان مصطفوی به نجات مظلومان کمر بست و فرعون‌های زمان را لرزاند و دل مستضعفان را به نور امید روشن ساخت.

کاردان با اشاره به خصوصیات امام (ره) و اینکه چرا خداوند چنین شخصیتی را به‌عنوان امام و رهبر مسلمانان جهان عَلم کرده است گفت: علم و آگاهی مهم‌ترین خصوصیت امام (ره) است، چون خداوند بنده جاهل دوست ندارد کسی که آگاه به زمان است و اطراف خودش را می‌شناسد، اول نسبت به خودش آگاه است و می‌تواند گره از کار دیگران باز کند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف خاطرنشان کرد: ایمان، اطمینان و شاخصه تقوا در رفتار امام(ره) کاملاً مشخص و همچنین تهذیب نفس، آرامش روحی، توکل به خدا و خداترسی در کلام، گفتار، اعمال و تمام اعضا و جوارح کاملاً پیدا بود و هم‌چنین از دیگر مشخصه‌های مهم امام (ره)آزادگی است و زیر دین هیچ کس نرفتند و از احدی نترسیدند.

کاردان اظهار داشت: امام(ره) به‌واسطه ساده‌زیستی و یکرنگی و  نه تجمل‌گرایی امام شد، همچنین شب‌زنده‌داری امام(ره) را امام کرد بر همین اساس اگر خداوند به پبامبر(ص) مقام دادند به‌واسطه شب‌زنده‌داری بوده‌است.

وی با اشاره به بعد فردی شخصیت امام خمینی(ره) افزود: امام (ره) در بعد فردی غیرتمند و غیرت دینی داشتند و قاطعیت و شجاعت‌شان ‌جز در بین معصومین و انبیای الهی جای دیگری نداریم.

قم| آیت‌الله بطحایی: امام خمینی(ره) به ارتباط سیاست و دیانت حیات تازه بخشیدتقوای سیاسی امام خمینی(ره) بیانگر اوج الهی بودن این شخصیت بی‌نظیر استاصفهان| انقلابی بودن و انقلابی ماندن همان پیروی از آرمان‌های امام خمینی (ره) است

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف اسلام‌خواهی را از مهم‌ترین خصوصیات اجتماعی امام (ره) دانست و عنوان کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کلمات مختلفی را برای عنوان نظام پیشنهاد کردند ولی امام(ره) جمهوری اسلامی فرمودند بر همین اساس مردم را اینگونه تربیت کرد که اسلام‌خواه باشند و دلشان برای اسلام بتپد، ثبات قدم و صدردصد دینی‌بودن، پایبندی به اصول اخلاقی و دینی از دیگر خصوصیات اجتماعی (ره) است.

وی بیان کرد: امام(ره) دشمن‌ستیز بود و قرآن کریم صفت پبامبر (ص) را این‌گونه بیان می‌کند، امام همه‌جانبه بود و مردم را از عمق دل باور داشت چون مردی الهی بودند و فطرت خدایی را در بین مردم بیدار و چراغ معرفت را در دل آنان روشن کردند، امام(ره) همراه و همدل مردم بودند و آن‌گونه که مردم زندگی می‌کردند زندگی می‌کرد و همین امر سبب شده پس از سه دهه نور محبت امام(ره) در بین مردم بیشتر شده‌است.

کاردان گفت: امام(ره) به وحدت اعتقاد داشتند و با حفظ اصول اسلامی، اصل دین، نظام و انقلاب را حفظ می‌کردند و همه را دور هم با هر سلیقه‌ای  نگه می‌داشتند و با مردم ضعیف همسان بود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف خاطرنشان کرد: امام(ره) با وجود این همه خدمت به بشریت و مملکت امام زمان(عج)  اما در وصیت‌نامه‌شان می‌نویسند مردم من را به‌خاطر قصور و تقصیراتم ببخشند و از همه مهتر شخصیتی را امام(ره) تربیت و به دنیا معرفی کرد که این شخصیت پس از سه دهه رهبری دوست و دشمن به ذکاوت، قدرت، ایمان، صلابت و شجاعت مقام معظم رهبری اعتراف می‌کنند.

کاردان اظهار داشت: امام(ره) در بعد هنری قلم بسیار زیبایی داشته و کتاب‌هایی بسیار نوشته‌اند، در بیان ساده و طوری با مردم صحبت می‌کردند که فرهیختگان، بخش متوسط و ضعیف جامعه از کلمات وی استفاده می‌کردند.

وی افزود: امام (ره ) در بحث جامعیت زمان‌شناس بودند و اگر کسی زمانش را بشناسد هرگز دچار فتنه نخواهد شد و اینکه  گاهی مردم و بعضی از خواص دچار فتنه می‌شوند و راه را گم می‌کنند به دلیل این است که زمان‌شناس نیستند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف عنوان کرد: امام (ره) مدیریت بحران داشتند و پس از پیروزی انقلاب گروهک‌های مختلف را مدیریت و از صحنه خارج کردند و هم‌چنین با وجود اینکه فرماندهی کل قوا در آن زمان یک فرد خائن بود ولی در مدیریت بحران بسیار زیبا عمل کردند.

وی با اشاره به آثار و برکات وجودی امام (ره) بیان کرد: با وجود اینکه مردم دنیا بیش از حد استکبار و استعمار می‌شدند ولی امام (ره ) انسانیت را در روی کره زمین احیا کرد، مردم را به اصل خود برگرداند و سبب شد مردم خودشان را باور کنند و در آن شرایط سخت ملت ایران خودشان را نشان بدهند.

کاردان گفت: امروز نیز در رابطه با مسائل مختلف علمی در دستان مقام معظم رهبری است که سبب ارتقای سطح علمی ایران شده و دانشمندان ما با دست خالی کار می‌کنند، انرژی هسته‌ای و تحریم‌ها برای مملکت ما نعمت و ایران در حال پیشرفت است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف عنوان کرد: مقام معظم رهبری با تفسیر نوین زندگی شهادت، شهادت‌پروری و طلب شهادت برای کسانی که دهه دوم و سوم به دنیا آمدند مانند شهدای جنگ به‌عنوان مدافعین حرم جان خودشان را برای دفاع از حرم اهل بیت فدا می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۴۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند سخن درست بر زبان جاری کنند تا در سایه تقوا خداوند آنها را مورد مغفرت قرار دهد.

وی افزود: امیرالمومنین می‌فرماید فردی که تقوا پیشه کند هیچ گاه به هلاکت نمی‌رسد. رستگاران با تقوا به رستگاری می رسند و زیان کاران با معصیت زیان خواهند دید.

برقرار در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: جوان مردی، مروت، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در خصوص روز یکشنبه شکست آمریکا در ویتنام، افزود: آمریکا شیطان بزرگ و اکبر است. آمریکا سمی را در محصولات کشاورزی استفاده کرده است که این سم سال‌ها در محصولات کشاورزی باقی مانده است و مردم را دچار مشکل کرد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، گفت: مسؤولان نظام کمتر به سخنان رهبری عمل کرده‌اند که اگر از سال ۸۰ تا الان به این دستور توجه می‌شد اکنون فساد در جامعه ریشه کن می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه روز جهانی کار و کارگر نام گذاری شده است، افزود: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت روز چهارشنبه شهادت شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نام گرفته است، اظهار کرد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

کد خبر 6089168

دیگر خبرها

  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم