Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرب‎احمدی گفت: بر اثر سیل ۲۲۰ کیلومتر از جاده‎های بین مزارع شهرستان آق‎قلا نیاز به مرمت و بازسازی مجدد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، « علی‎اکبر عرب‎احمدی» امروز( دوشنبه 14 خرداد) در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص توزیع نهاده‎های بخش کشاورزی به ویژه  کودهای شیمایی و سموم شهرستان آق‎قلا دارای هشت کارگذاری بخش خصوصی و 12 تعاونی تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس جهاد کشاورزی آق‎قلا ادامه داد: در توزیع کودهای پایه مثل «پتاس» و « فسفات» در سطح شهرستان برای محصولات پاییزه مشکلی نداشتیم و همچنین برای محصولات بهاره نیز همین گونه بوده و در تمامی انبارهای ما این کودهای پایه وجود دارد.

 

عرب‎احمدی متذکر شد: موضوع مورد نظر متقاضیان بخش کشاورزی کودهای اوره است که با توجه به شرایط رشد گیاه مورد نیاز قرار می‎گیرد و با توجه به میزان بالای کودهای «ازته» برای سرک در ماه‎های بهمن، آذر و دی میزان تقاضا بسیار زیاد می‎شود و متاسفانه به دلیل اینکه مبالغ حمل و نقل کامیون‎داران افزایش پیدا کرده بود با مشکلاتی در این بخش روبه‎رو شدیم.

 

وی با بیان اینکه توزیع نهاده‎ها و کود ازته 16 هزار تن در سطح شهرستان آق‎قلا داشتیم، افزود: این در حالی است که شهرستان آق‎قلا 75 هزار تن اراضی کشاورزی دارد و تقریبا برای هر کشاورز در هر هکتار 5 کیسه کود «ازته» اختصاص یافته بود.

 

رئیس جهاد کشاورزی آق‎قلا افزود: امسال با توجه به افزایش میزان بارندگی در شهرستان میزان تقاضا نیز در شهرستان افزایش یافته بود و در ماه بهمن و اسفند توانستیم کود شهرستان را تامین کنیم.

 

عرب‎احمدی خاطرنشان کرد: نزدیک به 3 هزار تن در کارگذاری شهرستان این نهاده ها ذخیره شده و این کودها در دسترس کشاورزان قرار دارد.

 

وی افزود: بر اثر سیل 220 کیلومتر از جاده‎های بین مزارع شهرستان آق‎قلا نیاز به مرمت و بازسازی مجدد دارد و خیلی از کشاورزان برای آنکه سیلاب را از مزارع خود خارج کنند متاسفانه اقدام به شکافتن جاده‎های بین مزارع به شکل خود مختاری کردند.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس امام خمینی ره روز قدس ارتحال امام ره اردبیل خبرگزاری شبستان دهه کرامت فلسطین قیام ۱۵ خرداد روز جهانی قدس بارندگی و سیلاب خسارت سیل خسارات سیل گلستان کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • توزیع ۲۸۸۰ تن آسفالت در معابر غرب و شمال‌غرب تبریز
  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب