Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-05@15:55:29 GMT

قطعاً در تابستان با قطعی برق مواجه خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۵۱۹۰

استاندار تهران ضمن بیان اینکه قطعاً در تابستان ۹۸ با قطعی و کاهش برق در استان مواجه خواهیم شد، گفت: سالانه نزدیک به هزار میلیارد تومان برای روستا‌ها در استان تهران از بخش ارزش‌افزوده اختصاص می‌یابد که این عدد می‌تواند موجب رشد استان شود.

انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران که با حضور معاونین استانداری، مدیران کل ستادی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و دیگر مسئولان شهر و روستاهای استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: افزایش رضایتمندی و سرمایه اجتماعی جزو شاخصه‌های مهم حکمرانی خوب است و باید با مقررات زدایی و شناخت دقیق از قانون و پرهیز از تفسیر به رأی در این راستا حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قطعاً در تابستان ۹۸ با قطعی و کاهش برق در استان مواجه خواهیم شد، گفت: میزان مصرف در استان تهران ۴۵۰۰ مگاوات است که ۴۰ درصد آن به وسایل سرمایشی در ادارات مرتبط است و اگر کاهش ساعات اداری و یا صرفه‌جویی در مصرف برق پیش‌بینی شود می‌بایست در کل کشور نیز اجرایی شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه فرمانداری‌ها با کمبود منابع روبرو هستند، بیان کرد: شهرداری‌ها ملزم به ارائه گزارش سه‌ماهه هستند و در خصوص عدالت در نظام پرداخت حقوق و مزایا از معاون سرمایه انسانی سازمان استخدامی درخواست می‌کنم تا لیست میزان پرداخت حقوق تمامی مشمولان قانون پرداخت خدمات کشوری را منتشر کند و اعلام می‌کنیم چرا باید کسی که در استان کار می‌کند از کسی که در ستاد مشغول خدمت است حقوق و مزایای کمتری دریافت کند در حالی که به‌مراتب نیروهای صف چندین برابر بیش از نیروهای ستاد تلاش می‌کنند.

محسنی بندپی تصریح کرد: سالانه نزدیک به هزار میلیارد تومان برای روستاها در استان تهران از بخش ارزش‌افزوده اختصاص می‌یابد که این عدد می‌تواند موجب رشد استان شود.

وی اضافه کرد: ارزش‌افزوده پول بیت المال است و باید کاری کنیم که منفعتش به همه مردم برسد و اشتغال‌زایی صورت بگیرد؛ تنها در شهرستان ملارد ۴۹ میلیارد تومان برای روستاهای دارای دهیاری و نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۷ ارزش‌افزوده تعلق‌گرفته است.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: در دو کارگروه رونق تولید و ستاد تسهیل با حضور تمامی دستگاه‌ها توانستیم در کنار ایجاد اشتغال جدید در استان تهران از اشتغال موجود هم صیانت کنیم و مشکل صنایعی که در شعاع ۱۲۰ کیلومتری مستقر هستند را با رعایت نوسازی در سامانه‌های زیست محیطی آن‌ها مرتفع می‌کنیم لذا باید بتوانیم شعار سال را در عمل به منصه ظهور برسانیم و عملیاتی کنیم، همچنین باید بتوانیم در ارتباط با اشاعه فرهنگ خودکنترلی و زیست ساده در بین مردم فرهنگ‌سازی کنیم.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000ECZ برچسب ها: محسنی بندپی ، تابستان ، قطعی برق

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: محسنی بندپی تابستان قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و مطالعه تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران

استاندار تهران با اشاره به نام شهرستانهای غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری، در تشریح موضوع تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران گفت: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این ۴ شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

تطبیق طرح تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران با شرایط امروز جمعیتی

وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم. براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به ۳ میلیون نفر ج​​​​​معیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد

استاندار تهران ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است. بی‌تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود. باید مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

فخاری تأکید کرد: ترکیب‌بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا باعدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جاهایی همگونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید همه مولفه‌ها در مطالعات به خوبی دیده شود، اظهار کرد: نکته مهم این موضوع است که باید تصمیمات موجب آسایش و آرامش مردم باشد و تقسیمات باید به گونه‌ای باشد که در نتیجه مردم در رفاه نسبی با ایجاد تعادل در تأمین نیازمندی‌ها و رفع مطالبات قرار بگیرند.

استاندار تهران افزود: بنابراین تقسیم مدیریتی که هدف اجرای این طرح است و از این طریق نظام مدیریت را مقداری کوچک‌تر می‌کند، باید قابلیت دسترسی داشته باشد، همچنین باید به لحاظ ماهیتی و یک امر الزامی محقق شود و اگر این موارد محقق شد در امر تقسیمات موفق هستیم.

دیگر خبرها

  • قطعی: رم علیه بند خرید هم‌تیمی سردار
  • تصاویر حال خوب‌کُن، پس از بارش‌های اخیرِ تهران
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • جزئیات طرح تقسیم تهران از زبان استاندار
  • بررسی و مطالعه تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران
  • سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند/ ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان 
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان
  • اعتراض هواداران میلان به سیاست باشگاه؛ در سن سیرو هیچ صدایی شنیده نخواهد شد
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود