Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@07:22:28 GMT

برخورد با درایت امام خمینی(ره) در سیاست

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۵۵۹۰

برخورد با درایت امام خمینی(ره) در سیاست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به شخصیت والای امام خمینی(ره) اظهار کرد: شجاعت و شهامت امام خمینی(ره) در جهان زبان‌زد بود و از لحاظ شجاعت و دینداری، انسانی متعالی بوده و به همه ثابت کردند در عین‌حالی‌که می‌توان در راه معنویت و اسلام گام نهاد، می‌توان انسانی شجاع و سیاستمدار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: امام راحل به‌عنوان یک استاد اخلاق و معارف بودند که در زمینه سیاست و فلسفه با عقل و درایت رفتار می‌کردند.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه افزود: شخصیت بارز، والا و عرفانی ایشان باعث شد که انقلاب ایشان در دنیا تاثیرگذار باشد و به‌ندرت دیده شده که فردی هم سیاستمدار بوده، ولی عارف نیز باشد، ولی در زمان حاضر نیز امام خامنه‌ای، آیینه رفتاری، علمی و سیاسی امام راحل بوده و جانشین و شاگرد خلف امام خمینی(ره) هستند.
وی تصریح کرد: اکنون برای نسل کنونی علی‌وار و علی‌گونه بودن رویا و آرزوی دست‌نیافتنی نیست، چنانچه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این مسئله را ثابت کرده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفرزاده یادآور شد: طبق منویات امام راحل، علم و توحید گاهی می‌تواند انسان را به جهنم ببرد، مگر اینکه انسان به تهذیب نفس اقدام کرده و اگر تهذیب نفس نباشد، ممکن است انسان دچار لغزش و خطا شود.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، زندگی ساده‌ای داشتند و به داشته‌های خود قانع بوده و خانواده ایشان نیز ساده‌زیست و متدین و متعهد بودند، با وجود اینکه توانایی زندگی پر زرق و برق را داشتند، ولی طبق توصیه‌های اسلام می‌زیستند و فرزندانی عالم و مجتهد تربیت کرده بودند.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به همسرداری و تربیت فرزندان امام خمینی(ره) افزود: زندگی ایشان می‌تواند یک الگوی زندگی برای تمام افراد جامعه باشد، کمک به همسر در انجام کارهای منزل و همکاری و تعاون با اعضای خانواده از جمله ایثار و فداکاری‌های ایشان در زندگی شخصی بود.
وی گفت: در عصر جدید و نسل کنونی، روحیه انقلابی و امام‌دوستی وجود دارد و با وجود تبلیغات غیرانقلابی ولی شاهد این هستیم که جوانان انقلابی و بسیجی زیاد بوده و جوانان، پیرو خط امام و مقام معظم رهبری هستند و در تمامی عرصه‌های علمی، اجتماعی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند که این نشان‌دهنده این است که به رهنمون‌های رهبری پاسخ داده‌اند.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با اشاره به توصیه‌های امام خمینی(ره) به جوانان و دانشجویان تصریح کرد: علم همراه با عمل و تقوا و اخلاص دو بال است که اگر انسان با این دوبال همسو شود، جامعه موفق می‌شود و اگر علم نباشد، تقوا فایده‌ای نداشته و اگر تقوا نباشد، علم کارساز نیست و موجب محدودیت می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امام خمینی سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معصومه حائری عروس امام خمینی و همسر شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی صبح امروز پس از یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

آنگونه که جماران روایت کرده، معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم بود.

ایشان در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کردند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899428

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد