Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالی‌نژاد در نشست بررسی روند بازسازی و نوسازی پلدختر اظهار کرد: به منظور پیگیری دقیق و همه جانبه موضوعات مرتبط با سیل فروردین امسال، قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده از سیل به ریاست وزیر کشور تعیین و ذیل آن کمیته‌های تخصصی و قرارگاه‌های متناظر در استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایه و اساس بسیاری از مصوبات هیأت وزیران در زمینه جبران خسارات ناشی از سیل اقدامات قرارگاه بازسازی و نوسازی است.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور تصریح کرد: اولویت اول در بازسازی و جبران خسارت‌های ناشی از سیل مربوط به مسکن مردم و زمین‌های زراعی و باغات بوده و هیأت وزیران مصوباتی خوبی در این زمینه‌ها داشته است.

جمالی نژاد گفت: اولویت بعدی، جبران خسارت‌های وارد شده به زیرساخت حوزه‌های راه و شهرسازی، نیرو و واحدهای آموزشی و درمانی و همچنین خسارات وارد شده به زیرساخت‌های شهری و روستایی است که در حال جمع‌بندی موارد مرتبط با این مبحث هستیم.

وی افزود: در استان لرستان تاکنون مجموعاً به ۸۳۶۱ واحد کمک‌های بلاعوض به میزان ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده که ۳۴۸۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض معیشتی، ۱۰۰۸ بلاعوض جاری، ۳۷۳۲ بلاعوض تعمیری و ۱۳۶ مورد مربوط به کمک‌های بلاعوض احداثی بوده است.

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: در مناطق آسیب دیده از سیل استان لرستان برخی روستاها کاملاً و تعدادی نیز باید بخش‌هایی از آنها جابه جا شود؛ بنابراین تمهیدات مربوط به این موضوع در زمینه‌های تأمین زمین، آماده سازی زمین و تفکیک اراضی بایستی به طور دقیق اندیشیده شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه در این قرارگاه با جدیت پیگیر تسریع و تسهیل امور مربوط به بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده هستیم، ادامه داد: سعی می‌کنیم با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها کار بازسازی واحدهای آسیب دیده طبق دستور رئیس جمهور تا انتهای سال به اتمام برسد.

کد خبر 4633538

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد وزارت کشور خرم آباد سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۶۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از طرح راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، این طرح را یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین طرح‌های استان دانست و گفت: برای تامین منابع آن تاکنون از طریق سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت اقداماتی انجام شده است. 

وی افزود: قرارداد ساخت این طرح سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد، اما در پیچ و خم کمبود اعتبار باقی ماند.

به گفته استاندار تا سال ۹۷ طرح راه آهن دورود به خرم آباد ۳۸ درصد و سال گذشته ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آقای شفقت به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و گفت: خواسته مردم استان تسریع در روند ساخت آن است که از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از طرح را داریم.

وی افزود: برای تامین اعتبار و ادامه اجرای این طرح، مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به مرور از این منابع استفاده کند که این مهم در حال پیگیری است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه حجم اعتبار طرح بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

علیرضا شفقت رقم مطالبات قرارگاه خاتم از طرح راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد