Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@06:28:19 GMT

دارچین برای داشتن پوستی زیبا

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۶۷۲۴

دارچین برای داشتن پوستی زیبا

علاوه بر این دارچین می‌تواند در درمان برخی بیماری‌های پوستی نیز مؤثر باشد. درادامه برخی از فواید و چند راه استفاده از آن را به شما معرفی می‌کنیم.


به گزارش صدای ایران از ایران، دارچین باعث افزایش گردش خون در سطح پوست و در نتیجه پر شد چین و چروک‌ها و خطوط نه چندان عمیق پوست می‌شود.


3 قطره روغن دارچین را با 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون یا وازلین ترکیب کرده و به پوست بزنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این ترکیب می‌توان برای براق کردن لب‌ها نیز استفاده کرد. از تماس این محلول با چشم‌ها بپرهیزید. پاکسازی پوست سر فایده دیگر دارچین است. یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را با ¼ قاشق روغن زیتون گرم و یک‌قاشق عسل ترکیب کنید. پوست سر را با این ترکیب ماساژ دهید و بگذارید برای 15 دقیقه روی سر بماند و سپس با شامپو بشویید. دارچین نوعی لایه‌برداری از پوست‌های مرده کف سر کرده و به تغذیه ریشه‌های مو کمک می‌کند. پودر دارچین در ترکیب با مواد دیگری چون نمک دریا، روغن بادام یا زیتون و عسل به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و در نتیجه پوست خشک را نرم می‌سازد. این به خاطر میزان زیاد آنتی اکسیدان موجود در دارچین است. برای نرم کردن خشکی کف پا، روغن زیتون، شیر
پر چرب، آب لیمو، مقداری آب و پودر دارچین را با هم ترکیب کرده و پاها را 15 دقیقه در این محلول بگذارید. دارچین استفاده شده در غذا نیز می‌تواند برای پوست مفید باشد. برای مثال اضافه کردن یک قاشق پودر دارچین به انواع غذاها میزان بالایی فیبر به بدن ما می‌رساند. بالا رفتن میزان فیبر به معنی دفع بیشتر مواد سمی و در نتیجه جلوگیری از تجمع آنها در پوست و تخریب بافت و رنگ آن است. نوشیدن انواع اسموتی که دارچین به آن اضافه شده باشد نیز به مقابله با باکتری‌های آزار دهنده پوست و در نتیجه بهبود وضعیت جوش‌ها می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دارچین پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چهارمین جشنواره گل و گلاب همزمان با فصل گلاب‌گیری کاشان در گذر گردشگری بوستان آب و آتش آغاز شد.

روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اعلام کرد: این جشنواره تا ۲۵ خرداد هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گذر گردشگری این منطقه همراه با برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

نمایش عروسک‌های غول‌پیکر و تن‌پوش‌های گل، آیین گل غلتان نوزادان، عرقی گیری گلاب، دارچین و هل، همچنین گریم کودک از جمله برنامه‌های چهارمین جشنواره گلابگیری در بوستان آب و آتش است.

محصولات بدست آمده در این جشنواره از جمله گلاب، عرق هل و دارچین به صورت مستقیم عرضه و به فروش می‌رسد. علاقمندان برای حضور در چهارمین جشنواره گل و گلاب گذر گردشگری می‌توانند به بزرگراه حقانی (شرق به غرب)، خیابان شهیدی، بوستان آب و آتش مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • عصبانیت پوستکوگلو: کوتاه‌‌ترین کنفرانس ممکن!
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه