Web Analytics Made Easy - Statcounter

اپوزیسیون سودان مخالفت خود را با جدول زمانی پیشنهادی شورای نظامی انتقالی برای انتخابات سراسری در این کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، عباس مدنی، یکی از مسئولان فراکسیون‌های آزادی و تغییر سودان امروز (سه‌شنبه) اظهار کرد: ائتلاف مخالفان آنچه در بیانیه عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی آمده است را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدنی در ادامه تاکید کرد: طرح نافرمانی مدنی تا زمانی که شورای نظامی مجبور به ترک قدرت شود، ادامه خواهد یافت.

البرهان صبح امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای نظامی تصمیم به توقف مذاکرات با ائتلاف فراکسیون‌های آزادی و تغییر و لغو تمامی توافق‌های انجام شده میان دو طرف گرفته است.

او در این بیانیه خواستار برگزاری انتخاباتی سراسری ظرف ۹ ماه با نظارتی منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

رئیس شورای نظامی سودان افزود: یک دولت موقت برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های دوره انتقالی، حسابرسی به جرایم چهره‌های دولت سابق، برقراری صلحی پایدار و همه جانبه در مناطق درگیری و همچنین ایجاد بستری داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی جهت برگزاری انتخابات تشکیل خواهد شد و به این ترتیب سودانی‌ها می‌توانند با شفافیت تمام رهبر خود را انتخاب کنند.

شورای امنیت نیز امروز جلسه‌ای پشت درهای بسته برای بررسی بحران در سودان تشکیل می‌دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: یگان های غرب نیروهای مسلح روسیه ۳ حمله نیروهای مسلح اوکراین را در لوهانسک دفع کردند. دشمن تا ۴۰ پرسنل نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: یگان های جنوب مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند، اوکراین بالغ بر ۳۹۵ پرسنل نظامی و یک هویتزر ساخت آمریکا را در دونتسک از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: یک کارگاه مونتاژ پهپاد و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۰ منطقه مورد اصابت قرار گرفت.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: یگان مرکزی روسیه، نیروهای اوکراین و مزدوران لژیون خارجی را در دونتسک هدف قرار داد. ۱۰ ضدحمله دفع شد، دشمن ۳۷۰ نظامی را از دست داد.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6092311

دیگر خبرها

  • بیانیه مهم ارتش یمن درباره عملیات نظامی امروز تا دقایق دیگر
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم