Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@11:02:30 GMT

خداوند متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۷۰۲۳

خداوند متعال نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 14 خردادماه در اجتماع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان و گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی که در مصلی شهر رشت برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی است و مقام معظم رهبری در بسیاری از نشست‌های عمومی و جلسه‌ها با مردم و مسئولان این موضوع را به صورت گسترده و روشن مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امر به معروف و نهی از منکر را تضمین‌کننده حیات طیبه جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: فاصله گرفتن از مبانی دینی سبب ویرانگری در عرصه‌های اجتماعی جامعه اسلامی شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دریای گسترده و مواج کارهای خوب در کلام امیرالمومنین علی(ع) است، تصریح کرد: جهاد قطره‌ای در برابر امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله فلاحتی به بلند شدن ناله تمام نیروهای ارزشی، وفادار به انقلاب و خانواده‌های شهدا و ایثارگران نسبت به لجام‌گسیختگی فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: بازسازی جنگ دستاویزی برای بعضی از اشخاص در به فراموشی سپردن امر به معروف و نهی از منکر شد.

وی با تاکید بر اینکه ما ماموریم خود را فدای ارزش‌های دینی کنیم، متذکر شد: قرآن چهار وظیفه را به عهده تشکیل‌دهندگان حکومت اسلامی قرار داده و نخستین آن اقامه نماز است.

نماینده ولی فقیه در گیلان پرداخت زکات برای برطرف کردن مشکل دردمندان را دومین وظیفه حکومت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از دیگر وظایف حکومت اسلامی از نگاه قرآن است.

آیت‌الله فلاحتی مغفول واقع شدن فرایض الهی را مایه ننگ برای متولیان جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: برای سنگ و چوب وزیر داریم، اما برای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه‌ای ایجاد نشده است.

وی خواستار توجه و واکنش مسئولان و اقشار مختلف جامعه نسبت به بی‌بندوباری و بی‌عفتی در جامعه شد و افزود: بعضی از خانواده‌ها در جامعه از بدحجابی و بی‌حجابی فراتر رفته و دارند به عریانی می‌رسند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله اعتقادی است، بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب می‌شود اشرار بر جامعه حاکم نشوند. پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، نبود امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی حادثه کربلا را به وجود آورد.

وی خداوند متعال را نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر دانست و یادآور شد: امت بهتر آن امتی است که دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد مردم در پاک کردن جامعه از آلودگی‌ها تاکید کرد و گفت: یقین دارم مردم گیلان عاقل و ولایتمدار هستند و اگر کسانی بخواهند در مقابل منکرات اقدام کنند آنها را می‌پذیرند لذا هنجارشکنان، هتاکان و مروجان ابتذال در جامعه بدانند از امروز میدان آرامی برای آنان در بین مردم وجود نخواهد داشت.

وی با قدردانی از دستگاه قضا که در راس آن رجل انقلابی قرار دارد، خاطرنشان کرد: از دستگاه قضا می‌خواهیم در رسیدگی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر سریع‌تر اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن آیت الله فلاحتی امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • اظهارات دانشجوی ناهی از منکر از روز حادثه/ برای دفاع از ۳ دختر تذکر لسانی دادم و اوباش با چاقو حمله‌ور شدند
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم