Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:19:53 GMT

امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات آغاز شود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۷۰۲۴

امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات آغاز شود

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفوی‌نیا، دادستان شهرستان رشت امروز، 14 خردادماه در اجتماع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان و گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و میثاق با رهبر معظم انقلاب اسلامی که در مصلی شهر رشت برگزار شد، به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط مجلس شورای اسلامی در سال 94 اشاره کرد و گفت: گروه‌هایی عاملانه تلاش می‌کنند تا چهره رشت و گیلان را نازیبا نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمی‌خواهیم چهره اسلام را خشن نشان دهیم، تصریح کرد: باید نسبت به بوم‌گردی حساس باشیم؛ بنابراین در جامعه اسلامی نیاز مبرم به امر به معروف و نهی از منکر داریم و این فریضه در گام نخست باید از ادارات آغاز شود.

سردار محمد عبدالله‌پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز، بقای انقلاب اسلامی را به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد: سازمان بسیج تعداد دو هزار گروه مقاومت در راستای تذکر لسانی و عملی در استان تشکیل داده است.

وی از ساماندهی حدود 22 هزار نفر جهت گشت در محله‌های گیلان توسط نیروهای بسیجی در طول هفته خبر داد و بیان کرد: برخورد عاقلانه، مدبرانه و هوشمندانه باید در مورد حجاب انجام شود.

سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی استان گیلان نیز در ادامه، از برخورد با 28 هزار و 238 نفر از بانوان بد حجاب از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد و عنوان کرد: دو هزار و 321 نفر از افراد مذکور به امنیت اخلاقی هدایت شدند و از آنها تعهد گرفته شد؛ ضمن اینکه برای 64 نفر پرونده قضایی تشکیل دادیم.

وی با اشاره به توقیف 587 خودرو در حوزه آلودگی صوتی و حرکات غیر متعارف از ابتدای سال تاکنون در گیلان، بیان کرد: نرم‌افزار یک و 2 «ناظر» به منظور رصد خودروها و مکان‌های عمومی در راستای کشف حجاب تهیه شده و در آینده «ناظر 3» برای اشخاص در خیابان‌ها تهیه می‌شود.

حسن کربلایی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز در اجتماع مذکور، با بیان اینکه مطالبه‌گری از مسئولان یکی از رویکردهای ستاد احیاست، متذکر شد:‌ حمایت از تمام موسسه‌ها و مجموعه‌های مردمی از برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان است.

وی با بیان اینکه از استاندار گیلان می‌خواهیم بودجه مناسب و ویژه‌ای برای امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داده شود، گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه واجب است و تمام مردم حق دارند امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند و ویژه گروه خاصی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط

جواد سپاهی  اظهارکرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولان و جانبازان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در چابهار وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مناسب سازی شده‌اند افزود: تمامی ادارات و سازمان‌های این هرستان موظف هستند تا یک ماه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولان وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای و بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولان قدم مثبتی بردارند.

وی بیان کرد: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن قدردانی از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری برای رفاه حال معلولان گفت: با توجه به این اقدامات موثر، امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولان با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولان در شهر چابهار مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها و در سایر محل های مشخص شده متناسب سازی محیط برای معلولان برنامه ریزی و اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • تاریخچه آتش‌سوزی، پیوست ساخت‌وسازها باشد/بیمه در اسرع وقت کارشناسی را آغاز کند
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • آغاز اردوی انتخابی تیم‌های آب‌های آرام کمتر از ۲۳ سال و جوانان
  • کاربردی کردن میز خدمت برای عموم مردم
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد