Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه در توئیتی نوشت:چرخه شیطانی فروش سلاح به ائتلاف سعودی-اماراتی را که نهایتا منجر به کشتار مردم یمن می‌شود، متوقف کنید.
وزیر امور خارجه کشورمان از دولت‌های طرف قرارداد فروش سلاح به  ائتلاف سعودی-اماراتی علیه مردم یمن، خواست که تحویل سلاح به آنان را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با انتقاد از پشتیبانی های تسلیحاتی از ریاض یادآور شد که این سلاح ها نهایتا به کشتار مردم بی گناه یمن می انجامد.
ظریف در صفحه کاربری خود نوشت: «مردم و نیز قانونگذاران غربی خواستار پایان بخشیدن به فاجعه انسانی ناشی از جنگ ائتلاف سعودی-اماراتی علیه یمن هستند. اما دولت‌های آنها بصورت روزانه تسلیحات بیشتری را برای انجام جنایات جنگی در یمن فراهم می‌کنند. تلاش‌های ما برای حل و فصل بحران یمن از طریق سیاسی بارها رد شده است. این چرخه شیطانی باید متوقف شود.»
عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک شهید شده اند که بیشتر این کودکان بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.  جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی» نامید.   برچسب ها: ظریف

منبع: خرداد

کلیدواژه: ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن دعوت مردم و نیروهای جبهه انقلاب به حضور و مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، لیست نهایی نامزدهای مورد حمایت خود در این مرحله از انتخابات را در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور منتشر کرد.

شورای ائتلاف معتقد است در نهایت این تشخیص مردم و رأی مردم است که نمایندگان ملت را در مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد کرد و آنچه ما بر آن اصرار داریم این است که رأی‌دهندگان با ملاحظه و مطالعه سوابق انقلابی و علمی و اجرایی نامزدهای شورا و مقایسه آن با دیگر نامزدها، به صالح‌ترین و مناسب‌ترین فرد رأی دهند.

بر این اساس کاندیداهای مورد حمایت و وثوق جبهه انقلاب مطابق اعلام دفاتر استانی شورای ائتلاف برای دوره دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی به شرح زیر است:

مطابق این خبر، فهرست ۱۶ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شهر تهران برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز بدین شرح است:

کد خبر 6098211 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود