Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ یک سناتور دمکرات آمریکایی گفت: مجوزهایی که دولت دونالد ترامپ ۹۷ به شرکت‌های آمریکایی برای تبادل اطلاعات حساس هسته‌ای با دولت سعودی داده است، به تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه دامن می‌زند.
«کیم کین» سناتور دمکرات ایالت ویرجینیا آمریکا با اشاره به زمان ارائه این اطلاعات گفت: وزارت انرژی آمریکا نخستین مجوز را ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه ۹۷) و ۱۶ روز پس از کشته شدن خاشقچی و مجوز دوم نیز ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ۹۷) داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سناتور آمریکایی این اقدام را غافلگیرانه خواند و از دولت ترامپ خواست که از این تصمیم خود بازگردد.
سناتور ایالت ویرجینیا افزود: ترامپ تلاش می‌کند که تمامی چیزهایی که سعودی‌ها می‌خواهند، در اختیار آنها قرار دهد که این به معنای زیر پاگذاشتن مخالفت حزب دمکرات و جمهوری خواه است و به منافع ملی آمریکا آسیب می‌رساند و یکی از اقداماتی است که تنش‌ها در منطقه (خاورمیانه) را تشدید می‌کند.
این اقدام دولت ترامپ، یک بام و هوا بودن آمریکا را در مساله هسته‌ای نشان می دهد، بطوری که کاخ سفید هزمان با انتقال اطلاعات هسته‌ای به عربستان، با فعالیت‌های صلح آمیز ایران مخالفت می‌کند و از توافق هسته‌ای خارج شد.
مجلس نمایندگان آمریکا دی ماه ۹۷ نیز در گزارشی از تلاش مشاوران ترامپ برای فروش تجهیزات حساس هسته‌ای به عربستان سعودی، با وجود مخالفت اعضای شورای امنیت ملی آمریکا خبر داده بود.
بر اساس این گزارش، هدایت این تلاش‌ها را پیشتر «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهوری آمریکا بر عهده داشت و بعدها «ریک پری» وزیر انرژی دولت ترامپ به عنوان یکی از جدی‌ترین موافقان این اقدام مطرح شد.
این خبرها ادامه داشت تا اینکه فروردین ماه گذشته بود که وزیر انرژی آمریکا خبر مجوز فروش تکنولوژی هسته‌ای به عربستان سعودی را تأیید کرد.
سیاست‌مداران و قانونگذاران آمریکایی نگرانند که بی‌توجهی کاخ سفید به تخطی احتمالی ریاض از تضمین‌ها و تعهدات امنیتی مرتبط با بازپردازش ضایعات هسته‌ای، بعدها به تهدیدی جدی علیه امنیت ملی آمریکا تبدیل شود. برچسب ها: سناتور دمکرات آمریکایی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سناتور دمکرات آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟