Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@17:26:06 GMT

دانش‌آموزان سوالات را لو می‌دهند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۹۷۸۶۲۲

دانش‌آموزان سوالات را لو می‌دهند؟

رئیس مرکز پایش و سنجش کیفیت آموزشی با بیان اینکه انتشار سؤالات امتحانات نهایی قبل از ساعت ۸ صبح به معنای لو رفتن است، نسبت مسئله به لو رفتن این سؤالات از طریق بردن موبایل به داخل جلسه امتحان واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، خسرو ساکی رئیس مرکز پایش و سنجش کیفیت آموزشی درباره ادعای برخی افراد مبنی بر لو رفتن سؤالات امتحانات نهایی از طریق بردن موبایل به داخل جلسه امتحان و عدم نظارت کافی بر روی بردن گوشی به جلسه امتحان اظهار کرد: ۶۸۰ هزار دانش‌آموز داریم و از این تعداد ممکن است چند دانش‌آموز که البته سریع هم شناسایی می‌شوند موبایل به داخل جلسه امتحان ببرند اما باید توجه داشت که انتشار سؤالات حین برگزاری جلسه امتحان یا پس از آن هیچ ارزشی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید ماجرای ۳۰ دقیقه حساس سؤالات امتحان نهایی

وی افزود: ممکن است از میان ۶۸۰ هزار دانش‌آموز چند نفر به واسطه تحریک افراد سودجو با خود گوشی داخل جلسه امتحان برده و از سؤالات امتحان عکس گرفته و آن را منتشر کنند اما این کار چه فایده و چه ارزشی دارد؟

رئیس مرکز پایش و سنجش کیفیت آموزشی با تأکید بر اینکه سؤالات امتحانات نهایی تشریحی است، گفت: فرض کنید دانش‌آموز با خود موبایل داخل جلسه امتحان برده و از بیرون هم یک نفر جواب‌ها را برایش ارسال می‌کند اما پرسش من این است که این دانش‌آموز چگونه می‌خواهد پاسخ سؤالات تشریحی را از روی گوشی مشاهده کرده و در برگه امتحانی یادداشت کند، آیا مراقبان جلسه نسبت به این مسئله حساس نمی‌شوند؟

اگر سؤالات امتحانات نهایی لو رفته بود تا الان آبروی ما را برده بودند!

ساکی ادامه داد: عده‌ای از افراد می‌خواهند جو ایجاد کنند که سؤالات امتحانات نهایی لو می‌رود اما باید به آنها گفت انتشار سؤالات امتحان قبل از ساعت ۸ صبح به معنای لو رفتن سؤالات است و اگر چنین اتفاقی می‌افتاد تا الان آبرو و حیثیت ما را برده بودند.

وی یکبار دیگر بر تشریحی بودن سؤالات امتحانات نهایی تأکید و خاطرنشان کرد: تمام کانال‌های مدعی فروش سؤالات امتحانات نهایی را کنترل می‌کنیم و آنها در تلاش هستند تا بگویند هنوز زنده هستند و چون قبل از برگزاری امتحان به سؤالات دسترسی ندارند با توسل به برخی افراد و انتشار سؤالات در حین جلسه امتحان، می‌خواهند حیات خود را اعلام کنند اما باید بدانند افشای سؤالات در حین جلسه امتحان ارزشی ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی امتحانات نهایی سوالات امتحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره چگونگی وضعیت تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده، اظهار کرد: در سیل اول و دوم ۳۶۸ مدرسه در عرصه دیواره‌ها و بعضی از قسمت‌های مدارس دچار آسیب شدند.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ مدرسه در طرح شهید عجمیان با مشارکت گروه‌های جهادی معلمان و دانش‌آموز و گروه‌های قومی بهسازی، مرامت‌سازی و شاداب‌سازی شد، تصریح کرد:، اما این امر به معنای این نیست که مشکلات اتفاق‌افتاده به‌طور کامل رفع شده است و بر اساس آمار کسب‌شده ۷ تا ۸ مدرسه به تخریب و بازسازی نیاز دارند.

اجرای ویژه طرح شهید عجمیان پس از پایان امتحانات خرداد

پرنیان با اشاره به اینکه هیچ‌گونه اختلالی به آموزش دانش‌آموزان وارد نشده است، ابراز کرد: آموزش دانش‌آموزان در مکان‌های عمومی از جمله مسجد انجام می‌شود؛ بنابراین هیچ مدرسه‌ای در این مناطق تعطیل نیست. مدارسی که به دلیل حجم بالای آب میسر به بازگشایی نباشند، به مکان‌های عمومی انتقال داده می‌شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پایان امتحانات خرداد دانش‌آموزان، تشریح کرد: پس از پایان امتحانات نهایی نوید می‌دهیم که طرح شهید عجمیان را در قالب ویژه‌تری جهت رفع این مشکلات اجرا کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود