Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: امیرحسین شفیعی نویسنده و کارگردان تئاتر درباره تازه ترین فعالیت هایش گفت: در حال حاضر دغدغه حل مشکلات مالی اجرای نمایش محیطی «نامیرا» را دارم که در جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر به صحنه رفت البته هم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هم اداره کل هنرهای نمایشی و جشنواره تئاتر فجر کمک هایی به ما کردند اما این کمک ها کفاف مخارج زیاد نمایش را نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اجرای مجدد نمایش باید حامی مالی داشته باشیم وگرنه با این شرایط اجرا میسر نمی شود.

وی ادامه داد: برخی نهادها و سازمان هایی که باید از آثاری با محتوای دینی و مضامین دفاع مقدسی حمایت کنند به برخی از هنرمندانی که در این زمینه فعالیت می کنند، توجهی ندارند. تا به امروز انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از هیچکدام از پروژه های من حمایت نکرده است که البته ممکن است به دلیل کمبود بودجه باشد. من گلایه ای از این قضیه ندارم اما نمایش هایی که با مضمون دفاع مقدس تولید کرده ام هم از جنبه هنری قابل دفاع هستند و هم مخاطب دارند و مخاطبان را هم به زور به دیدن کار نمی آورم اما متاسفانه به این نتیجه رسیده ام، زمانی که تلاش می کنید به معنای واقعی کلمه تئاتری با محتوای ارزشمند کار کنید، و به جای حرف‌های مدیران و اجرای آثار کلیشه‌ای حرف خودتان را بزنید، حمایت ها از شما کمتر می شود.

شفیعی یادآور شد: متاسفانه انتخاب های نهادهای فرهنگی ما برای حمایت از برخی آثار نمایشی انتخاب های اشتباهی است و این ضعف بزرگ باعث لطمه زدن به تئاتر می شود. اگر قرار باشد آثاری با مضامین ارزشی هم به صحنه ببریم اول از همه باید به اصل تئاتر وفادار باشیم و اثری اندیشمندانه و به دور از شعارزدگی و سلیقه مدیران را اجرا کنیم.

این کارگردان تئاتر درباره بودجه ای که برای تولید نمایش «نامیرا» دریافت کرده است، توضیح داد: برخی قضاوت‌های نامناسب درباره چنین اجراهایی وجود دارد و من حتی از بسیاری شنیده ام که بودجه نمایش «نامیرا» را ۷۰۰-۸۰۰ میلیون تومان تخمین زده‌اند در حالی که ما حتی برای گرم کردن بچه‌ها در پشت صحنه مشکل داشتیم چه برسد که ۷۰۰ میلیون تومان بودجه دریافت کرده باشیم. چون ما گروهی کار می‌کنیم و با تمام امکانات و سخت افزاری که در اختیار داریم نمایشی را به صحنه می بریم از بیرون این‌طور به نظر می‌رسد که محرک اصلی برای تولید اثر بزرگی مثل «نامیرا» پول است درحالی که انگیزه و علاقه و تجربیات گروه است که نمایش را به سرانجام می رساند.

کارگردان «دریادلان» اضافه کرد: کل حمایتی که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از نمایش «نامیرا» کرده ۵۰ میلیون تومان بوده است. همچنین جمع حمایت مالی اداره کل هنرهای نمایشی با احتساب کمک هزینه جشنواره تئاتر فجر و کمک برای اجرای عمومی به این نمایش مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که از آنها برای حمایتی که از ما کردند، سپاسگزار هستم. ما مجموعاً نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان برای اجرای این نمایش هزینه کردیم که مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان آن از طرف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و اداره کل هنرهای نمایشی بوده است که البته هنوز کل مبلغ را از اداره کل هنرهای نمایشی دریافت نکرده ایم.

شفیعی تصریح کرد: متاسفانه این تصور از بیرون وجود دارد که نمایش های دفاع مقدسی با هزینه های کلان و همگی به صورت سفارشی تولید می شوند درحالی که برخی از گروه ها از جمله ما کاملاً مستقل هستیم. نمایش های «دریادلان» و «نامیرا» هر ۲ به صورت مستقل تولید شده اند و سفارشی در کار نبوده است چون من معمولاً نمایش هایم را تولید می کنم و در مراحل پایانی است که اگر نهاد یا سازمانی علاقه مند بود به ما کمک می کند.

وی درباره تولید نمایشی با موضوع زندگی شهید باکری نیز گفت: چندین سال است که علاقه مند هستم اثری درباره زندگی شهید باکری تولید کنم چون معتقدم اگر قرار باشد کاری در زمینه دفاع مقدس اجرا شود که مناسب زمانه ما باشد و به درد الگو برداری مدیران ما بخورد پرداختن به زندگی شهید باکری است اما با توجه به شرایط اقتصادی که در «نامیرا» برایم به وجود آمد فعلاً امکان تولید اثری دیگر را ندارم. پروژه شهید باکری یک نمایش صحنه ای بزرگ است که البته قابلیت تبدیل شدن به یک نمایش میدانی وسیع را هم دارد.

شفیعی در پایان صحبت هایش بیان کرد: متاسفانه نمایش های محیطی با وجود سختی های زیادی که در پروسه تولیدشان وجود دارد کمتر دیده می شوند و با چند اجرای محدود پرونده شان بسته می شود که همین مساله باعث دلسردی هنرمندان فعال در این زمینه شده است. «نامیرا» در جشنواره بازخورد خیلی مثبتی از مخاطبان دریافت کرد از همین رو به دنبال این هستم که این نمایش بتواند اجرای عمومی نیز داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۹۷۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور و بزرگترین جکوزی ایران، در مشهد افتتاح شد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح  نیروگاه خورشیدی سقفی کشور  اظهار داشت: این پروژه نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. مثلا پشت بام‌ها فضا‌هایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای بلا استفاده مجموعه‌ها محسوب می‌شوند، اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های در آمدی را داشت.

 نظری ادامه داد : باتوجه به باارزش بودن پروژه و ویژگی‌های آن در چند جهت قابل بررسی است و این درحالی است که اولین مورد بحث فشردگی زمان است و این اتفاق بزرگ و ویژه تنها در 45 روز انجام شده که انصافا قابل تقدیر است. دومین مورد، اما از لحاظ محصولی است که در این پروسه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های این مدلی به کاهش هزینه‌ها و کم کردن بار مصرفی در مدار‌ها کمک شایانی می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اعلام آمادگی که در سطح استان افرادی که برنامه‌های این‌چنینی داشته باشند را حمایت و همراهی می‌کنیم ، اظهارکرد : زمینه‌های لازم برای اجرای این چنین پروژه‌هایی را فراهم خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ این پروژه که با هزینه 500 میلیارد ریال در فاصله تنها 45 روز ساخته شده توانایی تولید 1.2 مگاوات برق را دارد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید 2 مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • نمایش قهرمان اسکیت ایران به مناسبت روز خلیج فارس
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند